Cybercity ADSL uden router ?
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 07-03-04 21:46

Hej,

Jeg har ADSL gennem Cybercity, men på Teledanmarks udstyr på centralen pga.
beliggenhed. Jeg har Analog telefon og en splitter til telefon og ADSL.

ADSL-ledningen går til en Zyxel 650 HW router, men hvilket signal ? Er det
muligt at skrotte routeren og f.eks. bruge et atm-netkort ell. det modem som
tdc bruger i deres løsninger.

Jeg vil gerne undgå nat, men have alt trafikken direkte til min server.

/HHA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-04 22:01

"Hans-Henrik Andresen" <hha@REMOVE_unixhaj.dk> wrote in message

> [...]
som
> tdc bruger i deres løsninger.
>
> Jeg vil gerne undgå nat, men have alt trafikken direkte til min server.

kan du ikke med cybercity, med mindre du abonnemere på global IP. til 125,-
om måneden.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 07-03-04 22:08

Men det er jo TDC-udstyr på centralen, og ved TDC adsl bruges der en form
for modem der ender med et alm. ethernet.

/HHA

Fra : Jesper Skriver

Dato : 07-03-04 22:09

On Sun, 7 Mar 2004 22:07:57 +0100, Hans-Henrik Andresen wrote:

> Men det er jo TDC-udstyr på centralen, og ved TDC adsl bruges der en
> form for modem der ender med et alm. ethernet.

Det er ikke DSLAM'em der afgoer det, men konfigurationen paa det udstyr
som terminerer ATM/L2 forbindelsen, og her bruger TDC og CC forskellige
metoder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-04 22:20

> Men det er jo TDC-udstyr på centralen, og ved TDC adsl bruges der en form
> for modem der ender med et alm. ethernet.

Cybercity kører deres løb, og har lavet deres aftaler iorden.. Tiscali
vidersælger bare TDC standart installation når de ikke selv har udstyr på
centralen...

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-03-04 11:46

"Hans-Henrik Andresen" <hha@REMOVE_unixhaj.dk> writes:

> [...]
> tdc bruger i deres løsninger.
>
> Jeg vil gerne undgå nat, men have alt trafikken direkte til min server.

CC's linier kører PPPoATM så hvis du skal undgå routeren skal du have
et modem der kan snakke PPPoATM, det kan TDCs ikke. Du kan læse lidt
mere på følgende side:

http://www.adsltips.dk/andreroutere.php

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.