En Radio-form i database ( er omformuleret~
Fra : Watch Up

Dato : 25-04-01 16:01

Hej

Nu vil jeg gerne have enten Superman eller Batman til at stå i en tabel i
MySQLdet kommer and på hvad man vælger.
Men hvordan er MySQL-linien til det??

Jeg mangler lidt hjælp.

<FORM METHOD=POST ACTION="index.php">
Superman: <INPUT TYPE="radio" NAME="vote" value="superman"><br>
Batman: <INPUT TYPE="radio" NAME="vote" value="batman"><br>
<INPUT TYPE="submit" value="Stem">
</FORM>

P.S Er form-tablen rigitgt???

En venlig sjæld der vil hjælpe?

Mvh Mads

Fra : Ghashûl

Dato : 26-04-01 09:58

On Wed, 25 Apr 2001 17:00:45 +0200, "Watch Up" <noerden@ready.dk> wrote:

>Nu vil jeg gerne have enten Superman eller Batman til at stå i en tabel i
>MySQLdet kommer and på hvad man vælger.
>Men hvordan er MySQL-linien til det??

mysql_query("INSERT INTO table (kolonne) values ('$vote')");

Regards Ghashûl
--
http://ghashul.dk/

Fra : Watch Up

Dato : 26-04-01 10:29

Tak for hjælpen nu virker det

Mvh Mads
Ghashûl <if.you.want.my.e-mail.look@my.message.headers.ghashul.dk> skrev i
en nyhedsmeddelelse:kmofet85mtlqt5jpi3stsm6i9re7vvf7m4@ghashul.dk...

Fra : Christian Rishøj

Dato : 26-04-01 14:53

"Watch Up" <noerden@ready.dk> wrote in message

> [...]

Overvej også:

mysql_query("INSERT INTO table (kolonne) VALUES
('".addslashes($vote)."')");

....af hensyn til henholdsvis æstetik og sikkerhed.

/Christian

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-04-01 15:07

On Thu, 26 Apr 2001 15:53:14 +0200, "Christian Rishøj" <chrris@mail.dk>
wrote:

> mysql_query("INSERT INTO table (kolonne) VALUES
>('".addslashes($vote)."')");
>
>...af hensyn til henholdsvis æstetik og sikkerhed.

Den er altid god at have med.
Jeg tænkte ikke lige på den da jeg normalt har lavet addslashes før jeg
indsætter det i databasen.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/