En lille smule jalousi...
Fra : LLK

Dato : 07-03-04 16:28

Hvad kan jeg gøre?

Håber nogen kan give mig et svar.

Jeg er ikke sygelig jaloux. Men det har stadig givet et lille problem for
mit forhold til min kæreste.

Han arbejder indenfor underholdnings branchen hver weekend, og kommer der i
kontakt med en masse jævnaldrende mennesker. Jeg ved han elsker mig overalt
på jorden. Det både siger og viser han.
Vi har været sammen i et års tid, men bor ikke sammen, og har heller ikke
planer om dette.

Jeg ved godt at han gennem sit arbejde skal være smilende, charmerende,
imødekommende osv for at gøre gæsterne glade osv. sådan er det bare. Han gør
det "af pligt", hvis I forstår hvad jeg mener, altså han er skal være det,
og er det.

Det som gør ondt indeni mig, er når alle disse unge piger kommer og prøver
på at charme sig ind på ham. Altså giver telefonnumre osv. Han siger
selvfølgelig nej, og han kommer jo også hjem til mig og sover. Altså han
laver ikke noget med dem, andet end at være sød overfor dem.
Jeg har nu valgt ikke at tage med ham på arbejde mere (hvilket jeg har gjort
et par gange), fordi så gør det ikke så ondt og så bliver jeg ikke irriteret
på hverken ham eller tøserne.

Hvad kan jeg gøre for at bekæmpe denne jalousi? Det er ikke overdrevet
meget, men en smule er der og det generer mig. Jeg ved at jeg blot er et
menneske, og sådan reagerer man nogengange. Jeg stoler 100% på ham og ved at
han ikke er mig utro. Jeg er slet ikke jaloux af natur, så denne reaktion
overrasker mig faktisk.

Nogen ideer til hvordan jeg slipper af med den og hvorfor jeg reagerer
således?? Jeg vil jo gerne blive sammen med ham resten af mine dage :)

Venligst

Fra : Peter Græbe

Dato : 07-03-04 17:35

LLK skrev:

> [...]
> Nogen ideer til hvordan jeg slipper af med den og hvorfor jeg reagerer
> således?? Jeg vil jo gerne blive sammen med ham resten af mine dage :)

Hej LLK

Hvis jeg ikke husker meget galt, har du tidligere sendt et indlæg om
mulig offentlig betaling ved brystkorrigerende kirurgi?

Lad nu være med at hoppe i stolen over foreslaget, men jeg vil råde dig
til, at du får nogle samtaler med en psykolog eller psykoterapeut. Skru
lidt ned for tøjbudgettet i et par måneder - der bruges ikke amerikansk
timebetaling i DK. Det er nemmere for en (endda kvalificeret) person at
rådgive dig face to face.

Jeg vil også råde dig til, at du anonymiserer visse former for indlæg på
Usenet. Din e-mail-adresse fører næsten direkte videre til et websted,
som jeg kunne forestille mig, at du har en personlig andel i?

Bortset fra det: Held & lykke. Glem ikke, at der da skal være lidt
jalousi i et fast forhold; du og din kæreste skulle da nødig ende i lam
rutine, vel?

--
Med venlig hilsen Peter Græbe

Fra : LLK

Dato : 07-03-04 17:41

Jeg har overvejet det, men synes bare ikke det er så slemt at jeg behøvede
det, men måske tager jeg fejl.

Ang. det med at anonymisere, hvordan gør jeg det?? Er ikke lige en haj på
det område..

Fra : Miss007

Dato : 08-03-04 10:20

> Jeg har overvejet det, men synes bare ikke det er så slemt at jeg behøvede
> det, men måske tager jeg fejl.

I har været sammen i 1 år, herregud, det er ikke så lang tid, og i bor ikke
sammen. Jeg var også meget jaloux på min kæreste i starten. Der var nogle
flotte kolleger på kærestens arbejde, og dem var jeg jaloux på, de gik også
i byen sammen osv. Det er et spørgsmål om tillid. Jalousi er en finurlig
størrelse. Jeg vil sige, at den formindskes når man som kærestepar flytter
sammen, så stiger alvoren i et forhold, og man beviser ved at flytte sammen,
at man er ment for hinanden. Efter et år sammen med min dejlige kæreste
flyttede vi sammen, og det hjalp meget på min jalousi.

Min jalousi drev mig så langt ud, at jeg aflyttede telefoner, læste dagbog
og meget andet. Det går da aldrig, for har man spg. til det man har hørt
eller læst, kan man ikke få svar på det.

Du siger du stoler på ham. Flot. Der må være beviser for, at du kan stole på
ham, som du selv siger, sover han hos dig

Hvis du ikke kan holde din jalousi ud, hvis den driver dig ud hvor du ikke
kan bunde (som den gjore med mig) skal man nok have psykolog-hjælp. Men det
bedste er nu at snakke med sin kæreste om det.

Fra : Mette

Dato : 09-03-04 11:21

puha det er svært at svare på!

Hvis I kun har været smmen et års tid, og du allerede ikke kan klare den
opmærksomhed han får, syntes jeg du skulle tænke dig lidt om, for det bliver
ikke bedre med årene. Tror du har bedst ved at finde en mere annonym person.
Bare et forslag.

Hilsen Mette

Fra : Lyrik

Dato : 09-03-04 11:46

"LLK" <mailFJERNDETTE@luscious.dk> wrote in message
> Hvad kan jeg gøre?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
For eksempel holde op med at være jalous?
Spøg til side.
De fleste mennesker i en livsform som din mands, kommer i løbet af
tilværelsen ud for at falde for fristelsen til nogle sidespring! Måske ikke
lige nu, men hen ad vejen. Det kan du godt regne 95% med.
Kan du se igennem fingre med det, så længe det er dig som er førstehustruen?
Der vil givet være nogle små "bolleveninder" hen ad vejen. Kærligheden og
det at blive gamle sammen vil tilhøre dig og ham stadigvæk.
Kan du smile overbærende til det ligesom i filmen "Frida", hvor kvinden har
styrken i selv at være en personlighed.
Har du tilstrækkelig personlighed og væren i dig selv, til at blive vred,
uden at lade dig ryste og uden at miste selvtilliden?
Har du overskud til at elske under små og store svigt, så skal du fortsætte
forholdet.
Er du allerede usikker og rystet nu, så skal du nok droppe fortsættelsen.

Hilsen
Jens

Fra : Mette

Dato : 11-03-04 12:37

jens

var ikke et særligt smart svar, hvor har du det fra at 95% af alle mænd
ik´ke kan styre deres lyster?

Pigen kan da lige så godt beholde ham hun har, hvis alle mænd er deres utor.

Tror du ikke har styr på dine følelser, du har måske ikke fundet det
rigtige.

Hilsen Mette

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 12-03-04 11:04

"Mette" <news@???yvonnelarsen.com> skrev et indlæg
<40504fbd$0$29301$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

>jens
>
>var ikke et særligt smart svar, hvor har du det fra at 95% af alle mænd
>ik´ke kan styre deres lyster?

Nu opfattede jeg Jens' tal lidt anderledes - jeg opfatter det sådan at
det ikke er 95% af alle mænd, men 95% af mænd med en bestemt livsform.
Og det er noget helt andet da det er en begrænset gruppe.

Nu har jeg ikke prøvet den omtalte livsform, men umiddelbart vil jeg
da mene at fristelserne er mange gange flere i det miljø - og dermed
også en større risiko for at man fristes til at "spise ude" end hvis
man var i et miljø med et almindeligt antal fristelser.
Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Mette

Dato : 12-03-04 12:17

Jørgen Linde Sørensen,

Havde ikke tænkt på det med livsstil, du har fuldstændig ret, dit svar kunne
ikke være bedre. Men hvad skal man anbefale til vedkommende som spurgte om
vores mening?
Hilsen Mette

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 13-03-04 10:51

<40519c64$0$1588$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

>Havde ikke tænkt på det med livsstil, du har fuldstændig ret, dit svar kunne
>ikke være bedre. Men hvad skal man anbefale til vedkommende som spurgte om
>vores mening?

Jeg tør ikke give mig i kast med anbefalinger og rådgivning når jeg
ikke kender personerne - og hvis jeg kender dem tror jeg heller ikke
jeg gør.

Kærlighed og fornuft ligger tit langt fra hinanden - kærlighed er
følelser og man kan ikke mærke hvad andre føler, men kun tro man kan.
Derfor mener jeg ikke man kan råde og anbefale, kun komme med nogle
tanker og meninger som de involverede så må bruge som de vil.

Hvis man vil råde andre om parforhold skal man enten kende dem godt
(og være villig til at sætte et ven- eller familieskab på en alvorlig
prøve), eller være professionel - og derfor trækker jeg mig ud af
denne tråd igen da jeg ikke opfylder nogle af disse kriterier.

Fra : Ulvir

Dato : 13-03-04 11:47

"Jørgen Linde Sørensen" <NOSPAMng1@linde-sorensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøve), eller være professionel - og derfor trækker jeg mig ud af
> denne tråd igen da jeg ikke opfylder nogle af disse kriterier.

Nok det fornuftigste der er blevet sagt indtil nu...

Fra : Mette

Dato : 13-03-04 13:44

hej jørgen

hvad er dette medie til, er det ikke for at give gode råd, og det syntes jeg
du har gjort, og særdeles meget godt, men er ked af at du vil trække dig ud,
for ingen kender jo hinanden her. Vi skal komme med erfaringer fra hvad vi
har oplevet selv. Håber du kommer igen, du lyder fornuftig.

Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 16-03-04 13:45

<40530269$0$1623$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Vi skal komme med erfaringer fra hvad vi
>har oplevet selv

OK, det lyder ikke så farligt - særligt fordi jeg ikke har så mange
erfaringer på det punkt

Jeg har ikke haft min færden i miljøer med de helt store fristelser så
jeg har haft ret nemt ved at holde mig i skindet. Det hjælper også på
motivationen når man er af den gammeldags type hvor et løfte i kirken
forpligtiger, og man véd at troskab betyder meget for konen.

Men man har da et seriøst problem hvis man lider af jalousi, eller
usikkerhed, og ens partner færdes hvor der er mange fristelser - men
hvad man skal gøre i den situation har jeg ikke erfaring for.

Men jeg kunne personligt ikke leve i en situation hvor jeg var jaloux,
og så må man jo se at komme af med enten jalousien, partneren eller
fristelserne. Førstnævnte ville jeg da foretrække - forudsat at
partneren ikke har givet anledning til mistillid ved sin opførsel -
selv om det nok er næsten lige så svært som for en depresiv at komme
ud af en depression (ved egen hjælp alene).

Fra : Kim2000

Dato : 14-03-04 16:05

> kontakt med en masse jævnaldrende mennesker. Jeg ved han elsker mig
overalt
> på jorden. Det både siger og viser han.

Som jeg ser det har du fundet en steg af en kæreste, der elsker dig både i
ord og handlinger, og da alle andre piger ikke er blinde, dumme og døve
heller ser de det samme. Og da han vel er en mand er han sikkert som alle os
andre, vi kan godt lide når en pige ser efter een. Men så længe han i både
ord og handlinger viser dig at han elsker dig er der vist ikke rigtig andet
at gøre end at stole på ham. Men på den anden side, har du nogen som helst
grund til at tro han skulle være dig utro? Nej, vel. Du har jo også dine
kvaliteter, mon ikke der også er fyre der kigger efter dig, og mon ikke han
tænker "ja, jeg har sgu været heldig". Prøv at se om du ikke kan tænke det
samme, når du ser en 17-årig tøs bage på ham, du ved jo hun ikke har en
chance!

Da det er så nemt at være utro må man vel bare være "naiv" og stole på sin
partner. Og gudskelov er utroskab da trodsalt ikke så udbredt som Rapport og
Ekstra Bladet gerne vil gøre det til...

> Hvad kan jeg gøre for at bekæmpe denne jalousi? Det er ikke overdrevet

Der er jo altid løsningen at finde en man er lidt småglad for, men ikke
bliver rigtig ked af hvis skrider. Meeen det er sgu ikke helt det samme

mvh
Kim

ps) Har du overvejet at tage dette op med f.eks. din mest fortrolige veninde
eller ven? Trodsalt er det her vel lidt at sammenligne med at spørge en
fremmede nede i træningscenteret, på kroen eller .... Så håber ikke du tager
det her for mere end det.