NetBasis driller
Fra : Olesen

Dato : 07-03-04 09:15

Bekendt har lige reinstalleret Win98 på sin Packard Bell PC.
Alt forløb fint, alt virker pånær
internettet.
Den tar lang tid om at registrere adgangskoderne + password,
og kommer man på efter 1-2 minutter, så blir' man smidt
af efter 1-5 minutter.

Modemet virker fysiskt ok, ringer op, ses af
enhedshåndtering osv. osv.

Problemet var den samme, da hun havde Orange Internet.
Forsøger med NetBasis, men det driller.

Kan det være forlængerledningen ?
"indefra" TDC ?
Driftsstatus problemer ?
-andet ?

Fra : Jean

Dato : 07-03-04 10:51

Olesen skrev:
> Forsøger med NetBasis, men det driller.

Hvilket nummer ringer du/I op til?

Mvh Jean
--
I tvivl om nethandel?
Tjek: www.net-tjek.dk

Fra : Hans

Dato : 07-03-04 10:55

> [...]
>
> Modemet virker fysiskt ok, ringer op, ses af
> enhedshåndtering osv. osv.
>
> Problemet var den samme, da hun havde Orange Internet.

Prøv og lad modemet være det eneste på linien, og se om det hjælper. Hvis
det gør så er jeres linie overbelastet, og løsningen kan være at modemet
skal være det første på linien, og resten af telefonerne skal tilsluttes til
modemets "phone" udtag.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er løsningen måske at konvertere til
ISDN eller måske få ADSL.

/ Hans

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-03-04 11:54

> Kan det være forlængerledningen ?

Det kan være alt muligt på forbindelsen. Prøv at koble alt andet fra og
koble modemet på så "tæt på TDC" som muligt, dvs uden forlængerledninger mm.

> "indefra" TDC ?

Det er næppe det helt centrale udstyr (opkaldsudstyret), men det kan godt
være at din linje er dårlig pga fugt i et skab eller lign.
Hvis ikke ovenstående virker, så prøv at ringe til kundeservice

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-04 12:27

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> Den tar lang tid om at registrere adgangskoderne + password,
> og kommer man på efter 1-2 minutter, så blir' man smidt

Det med at det tager langt til at registere adgangskoder, er noget med at
man skal slå "log på netværket" under instillinger... så tager det ikke så
langt tid.. Det bør ikke tage mere end 30sekunder at kalde op.

> Modemet virker fysiskt ok, ringer op, ses af
> enhedshåndtering osv. osv.
>
> Problemet var den samme, da hun havde Orange Internet.
> [...]

Det kan være støj på linien der gør at man bliver smidt af. prøv også at
tage andre telefoner fra, som Yean nævner.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 07-03-04 13:10

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Det kan være støj på linien der gør at man bliver smidt af. prøv også
at
> tage andre telefoner fra, som Yean nævner.

Specielt B&O, kirk delta og trådløse telefoner har tendens til at
drille...

Mikkel

Fra : Olesen

Dato : 07-03-04 17:43

"Mikkel Gottlieb" <mikkel@energuitar.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> at
>
> Specielt B&O, kirk delta og trådløse telefoner har tendens til at
> drille...

Kommer an på hvilke modeller og hvor "emsy" resten af udstyret er.
Husker stadig min Beocom, ingen problemer.
Men hvis ikke en frisk forlængerledning kan gøre det,
så vil hun ha webspeed..