Lost in translation (spoiler)
Fra : Peter Pan

Dato : 06-03-04 20:17

HAR set at filmen er kommenteret tidligere på måneden, men det er SÅ længe
siden, så jeg laver sgu´ en ny tråd....

Jeg er helt færdig, den er fantastisk godt lavet - super underspillet af
(især) Bill Murray, som giver en helt, lidt uretfærdigt måske, god skuespil
præstation. Jeg synes han gjorde det rigtig godt. Måske instruktørens
fortjeneste...
Godt manuskript eller historie - god anderledes filming (kameraføring?)
dejligt afslappet tempo, ikke noget MTV klipning her..
Gå ind og se den - enten hader du den eller så elsker du den...

Spoiler comming now.....!

Slutningen derimod er jeg vildt utilfreds med - hvad F...... ligner det, at
han går fra hende - vender tilbage til en kone han ikke taler med, der ikke
forstår ham
(ok, vil du spise sundt som i Japan - hvorfor bliver du ikke bare derude...)

Han har alle muligheder for et nyt (læs: bedre) liv med søde Charlotte (jeg
tror nu læberne er hendes egne. Minder hun forøvrigt ikke lidt om Sonja
Richter fra "Elsker dig for evigt"..?) som forstår han, værdsætter hans
humor og ellers accepterer ham som han er. I mine øjne: dum beslutning.

Forøvrigt...
Hvad visker han til hende, da han siger farvel..? Nogle bud eller nogle der
ved det. ?

mvh
Hans-Henrik Ellekær

Fra : Martin Madsen

Dato : 06-03-04 20:52

Ja, det er bestemt en af de bedre film. Det er en skam at de ikke har kunne
holde mikrofonen ude af billedet. Jeg synes ind imellem at det tog en del
opmærksomhed. Især i scenen hvor de ligger i sengen og snakker kan man se
mikrofonen flytte sig hen til den der har den næste replik.
Er der andre der lader sig irritere over den slags eller er jeg bare
hysterisk?

Martin.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-03-04 07:37

Martin Madsen wrote:
> [...]
> næste replik.
> Er der andre der lader sig irritere over den slags eller er jeg bare

Nej, absolut ikke. Det er et brud på illusionen og derfor dybt irriterende.
Men der har sneget sig en lille misforståelse ind: Det er ikke Coppola og
co., der "ikke har kunne holde mikrofonen ude af billedet". 99% af den slags
tilfælde skyldes ene og alene, at biografen har gjort en mindre fejl i
maskeringen under fremvisningen. Maskeringen sidder fx. en smule for lavt og
viser dermed ting i toppen af billedet, der burde have være skjult. Du skal
klage til din biograf. Der bør ikke være synlige mikrofoner foroven, og det
var der heller ikke i den biograf, hvor jeg så den.

--
Jens Thomsen | http://www.mifune.dk/
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=thomsen

Fra : Martin Madsen

Dato : 07-03-04 12:22

Ja, jeg har læst lidt på imdb´s forum nu og det lader til at være dette
tekniske problem jeg har oplevet.
I øvrigt synes jeg at, biograferne alt for tit laver fejl af den ene eller
anden slags i fremvisningen. Hvad nytter det med det store lærred og den
store lyd, hvis man ikke kan finde ud af at vise en film.

Martin.

Fra : Brian

Dato : 06-03-04 20:53

Hejsa

Peter Pan skrev:
> Forøvrigt...
> Hvad visker han til hende, da han siger farvel..? Nogle bud eller
> nogle der ved det. ?

Nope, det ved ingen andre end de to skuespillere

Jeg ved ikke om du så Oscar uddelingen, men netop dén lille
ting ved filmen, blev der kørt en del på :)

/Brian

Fra : Sune

Dato : 06-03-04 20:56

On Sat, 6 Mar 2004 20:17:10 +0100, "Peter Pan" <post@kortholder.dk> wrote:

>Forøvrigt...
>Hvad visker han til hende, da han siger farvel..? Nogle bud eller nogle der
>ved det. ?

"Jeg er 34 år ældre end dig, du kunne være mit barnebarn! FARVEL"

Faktisk vil jeg vædde 100 kr på at han sagde noget i retning af
"Nu skal det se ud som om at jeg siger noget til dig, bla. bla. bla."

Mvh
Sune

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-03-04 03:40

> [...]
>Richter fra "Elsker dig for evigt"..?) som forstår han, værdsætter hans
>humor og ellers accepterer ham som han er. I mine øjne: dum beslutning.

Men så tror jeg du har gået glip af pointen. Jeg oplevede aldrig at der
ville blive noget mellem dem. De er to fortabte sjæle der kun "er", men ikke
lever. De har begge brug for et skub for at komme videre. Men samtidig er
der også en forståelse for at det ikke kan blive dem, men at de oplever
sympati og en mulighed for at få luft og komme videre med deres eget liv.

Det var en ren fornøjelse at filmen ikke endte som amerikanske film plejer.
Så havde den mistet 4 stjerner på stedet! Det er en dum beslutning fordi hun
ser godt ud, men en klog beslutning da filmen således blev fremragende

>Forøvrigt...
>Hvad visker han til hende, da han siger farvel..? Nogle bud eller nogle der
>ved det. ?

Det er ikke interessant hvad han siger. Filmen er færdig på det tidspunkt
imo.

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk