Garfield trailer + Quicktime Alternative
Fra : Anders Houmark

Dato : 06-03-04 18:18

Hej

Garfield Trailer:
Først: http://www.apple.com/trailers/fox/garfield/
Dernæst: Jeg synes slet ikke det følger den rette Garfield ånd. Hvor tit er
det lige man ser Garfield bruge energi på at danse?
Animationen er jeg heller ikke vild med, de har lavet noget som hverken
ligner Garfield eller en rigtig kat...

Quicktime Alternative:
Der var tidligere en tråd herinde, hvor en del af os valgte, at brokke os
over Quicktime. En del af klagen gik på, at det var for dårligt der kun var
1 program som kunne afspille Quicktime.. Men nu har jeg fundet et
alternativ - Quicktime Alternative hedder det faktisk.. Jeg har selv
installeret det, og det virker knald godt! Jeg slipper for alt det dårlige
ved Apples Quicktime, og kan alligevel se film klip fra deres side med
trailers.

Her er tre links til programmet, det var de eneste som var "online" da jeg
sendte denne meddelse. Det er alle tre samme fil.
http://b1.edskes.com/quicktimealt131.exe
http://c2.edskes.com/quicktimealt131.exe
http://c4.edskes.com/quicktimealt131.exe

Virker rigtig godt her, jeg er glad for at slippe for "det rigtige"
Quicktime.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter T

Dato : 07-03-04 01:38

Nej nej nej !!

Hvad sker der ?
Det der har jo intet med Garfield at gøre. Hvordan kan de finde på at gøre
sådan ved vores elskede Garfield ?

Fair nok med en Garfield film, men så skulle det ha været Roger Rabbit
stilen (en ikke 3D-CGI-virkelighedtro-pelsklump).

Hvad fanden er der også sket med Odie ? Man kan sku da ikke sætte en rigtig
hun ind som ham. Hvor er hans lange øre (og lige så lange tunge) og
savlen... jeg mangler ord. Det er og voldtage en 20 år gammel
tegneseriefigur på det groveste.

Føj siger jeg bare

Mvh
Peter

Fra : ea

Dato : 07-03-04 03:02

> [...]
>hun ind som ham. Hvor er hans lange øre (og lige så lange tunge) og
>savlen... jeg mangler ord. Det er og voldtage en 20 år gammel

forhåbentlig når de at pudse den lidt op til den kommer.. til gengæld
er det god stil at Bill Murray lægger stemme til Garfield.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-03-04 09:58

> forhåbentlig når de at pudse den lidt op til den kommer.. til gengæld
> er det god stil at Bill Murray lægger stemme til Garfield.

Jatak! Stemmen til tegnefilmene var elendig.

Mark

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 07-03-04 22:41

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jatak! Stemmen til tegnefilmene var elendig.

Så vidt jeg ved var det faktisk planen at lade fyren der lagde stemme til
tegnefilmen lægge stemme til spillefilmen også, men han gik hen og døde i
mellemtiden og så hentede de Bill Murray ind i stedet.

Er også voldsomt skuffet over stilen, som gammel fan af tegneserien.
Garfield kan næsten gå med de store øjne og det brede smil, men striberne
burde være mørkere. Futte er kort sagt en fornærmelse...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-03-04 12:23

C. H. Engelbrecht wrote:

> [...]
> Garfield kan næsten gå med de store øjne og det brede smil, men
> striberne burde være mørkere. Futte er kort sagt en fornærmelse...

Det er rigtigt. Striberne skal være mørkere og Futte ... tjah.

Mark

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-03-04 10:11

Anders Houmark wrote:

> [...]
> Animationen er jeg heller ikke vild med, de har lavet noget som
> hverken ligner Garfield eller en rigtig kat...

Jow, det ser ok ud. Nu tegnede Jim Davis jo ikke efter en kat, da han lavede
Garfield, så det skal ligne en mellemting mellem en kat og noget andet.

Det kan kun blive bedre end de talentløse tegnefilm, der blev lavet.

Mark

Fra : Janus Høi

Dato : 09-03-04 11:27

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> det lige man ser Garfield bruge energi på at danse?

Det er nærmest blasfemi.

Jeg synes i modsætning til jer andre, at den gamle stemme var god.
Nærmest som om Garfield altid var lige ved at falde i søvn, eller i hvert
fald var hamrende ligeglad med alt omkring sig.
Det synes jeg passede glimrende til hans stil.

Nu vi er igang med at tale om tegnefilmsstemmer...

Hvad synes I om den stemme Onkel Joakim har fået i DisneySjov om fredagen?
Han er åbenbart blevet bornholmer.
--
Janus

Fra : J

Dato : 14-03-04 09:39

"Janus Høi" <hoi@jagi.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu vi er igang med at tale om tegnefilmsstemmer...
>
> Hvad synes I om den stemme Onkel Joakim har fået i DisneySjov om fredagen?

Når revolutionen kommer, bliver de der har lavet stemmer til Disneysjov
gennet sammen som kvæg og mejet ned med tunge våben! Især Onkel Joakim, men
også Rip, Rap og Rup. Hvorfor fanden skal de skrige sådan? Kvaliteten på
Disney's TV er gået ned ad bakke på forskellige punkter de seneste 5-10 år
(der er undtagelser, f.eks. Timon og Pumbaa), men de danske stemmer har lagt
lysår til kvalitetstabet. Jeg skammer mig over at lade mine børn se det
lort. Heldigvis er der Kim Possible for tiden i stedet for, men bagefter
kommer Bubbibjørnene! Argh!

At Onkel Joakim er blevet bornholmer er sådan set en meget sjov ide. Den
oprindelige stemme er jo sådan lidt skotsk i det, så hvorfor ikke en dansk
dialekt til den danske udgave?
MEN HVORFOR SKAL DET GØRES SÅ UFATTELIGT TALENTLØST???
Jeg tror det er de samme mennesker som bijobber med at undertekste film på
TV Danmark...

Jonas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-03-04 17:58

Anders Houmark <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
> http://c4.edskes.com/quicktimealt131.exe
>
> Virker rigtig godt her, jeg er glad for at slippe for "det rigtige"

Hvad præcist er det der er dårligt ved QuickTime ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-04 19:23

> Hvad præcist er det der er dårligt ved QuickTime ?

Hæ, det vil jeg da også gerne vide?
M.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-03-04 19:57

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hæ, det vil jeg da også gerne vide?

Hvis du gerne vil vide det, så skal du crossposte i dk.kultur.film

Som du har postet indlægget er det kun mig, der kan se dit indlæg og
ikke den oprindelige skribent.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten Lind

Dato : 14-03-04 20:52

> Hvis du gerne vil vide det, så skal du crossposte i dk.kultur.film
>
> Som du har postet indlægget er det kun mig, der kan se dit indlæg og
> ikke den oprindelige skribent.

Nå for pokker - jeg fjernede enda manuelt alle de andre grupper - nå -
så er det ligemeget Tak Jesper
M.

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 01:43

On 2004-03-14 17:58:16 +0100, jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) said:

> Hvad præcist er det der er dårligt ved QuickTime ?

Kvaliteten af henholdsvis MPEG4 og Sörensen 3 encoderen i QT Pro. Selve
Quicktime arkitekturen fejler intet, tværtom. Bruger man divx 5.1x
eller frem for alt 3ivx 4.5x encodere i Quicktime kan man opnå ganske
fine resultatar.

Testen halter dog derved, at man ikke har forsøgt at customize
indstillingerne i nogen af encoderne, så der kan opnås tilnærmelsesvis
sammenlignelige resultater - man har blot brugt de predefinerede
indstillinger (som 9/10 bruger sikert osse vil gøre).
Video encoding kræver en omfattende viden, og her hjælper Apples QT Pro
ikke just brugeren, idet brugerfladen når man bevæger sig bort fra
standart indstilingerne er MEGET forvirrende.

Hvis man vil opnå større kontrol og/eller bedre kvalitet kan man ty til
opesource altiver som mencoder og ffmpeg - de arbejder dog uden om QT
arkitekuren og kan derfor ikke anvendes direkte fra de gængse OSX
programmer.

ALternativt kan man investere i et professionelt værktøjer som
Sörensens professionelle løsninger eller Cleaner - de koster
selvfølgelig mere end 29$.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten

Dato : 15-03-04 02:52

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> ikke just brugeren, idet brugerfladen når man bevæger sig bort fra
> standart indstilingerne er MEGET forvirrende.

hø nogen gange er det en fordel at læse det indlæge man svarer på, jeg
troede at Jesper refererede til denne artikkel der i de seneste dag er
blevet kommenteret vidt og bredt på nettet:

<http://www.extremetech.com/print_article/0,1583,a=121163,00.asp>

men så fik vi da osse nævnt den her i gruppen (var det egentligike på
tide?)