Flæskesteg
Fra : Christian

Dato : 06-03-04 01:11

Hej,

Vi er ved at flytte og har en kvart frilandsgris i fryseren der skal guffes
ASAP. Jeg mangler en spændende måde at tilberede flæskesteg på.

Bevares, jeg har ikke noget mod sprød svær, kartofler og brun sovs, men den
tilberedningsform foretrækker jeg at overlade til min mor.

-Christian

Fra : alfaekko

Dato : 06-03-04 10:55

"Christian" <nobody@nothing.nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> tilberedningsform foretrækker jeg at overlade til min mor.

Med en spids kniv stikker du dybe huller i undersiden af stegen. Heri
stikker du splitter af hvidløg og friske rosmarinkviste. Sværen gnides med
groft salt, citronskal og hvidløg.
Steg grisen som normalt.

Servér med f.eks kanariske saltkartofler og en god salat, evt. græsk med
fårefeta og gode oliven.

mvh

Anders

Fra : Thomas Thisted Peter~

Dato : 11-03-04 09:50

"Christian" <nobody@nothing.nowhere> wrote in message
> [...]
den
> tilberedningsform foretrækker jeg at overlade til min mor.

Steg på en pande små tern af bacon. Når dette næsten er færdigstegt smider
du tern af (surt) æble og små stykker soltørret tomat på panden. (Evt. tager
du også små stykker dadel eller sveske).

Skær fra den ene side en lomme i stegen.

Smid fyldet i og steg som normalt.

Serveres med kartofler, der er kogt, og derefter lige vendt på panden i god
olie og krydderurter efter eget ønske.

Sovs? Tja, jeg bruger ikke det skidt, men man kan vel kombinere med en let
tomatsauce med sorte oliven?

MVh
Thomas

Fra : Hauge

Dato : 13-03-04 18:07

Hejsa

"Thomas Thisted Petersen" <ttp@regionkbh.dk> wrote in message
> Sovs? Tja, jeg bruger ikke det skidt, men man kan vel kombinere med en let
> tomatsauce med sorte oliven?

Skidt? Har du overhovedet en ide om hvad du udtaler dig om, eller skal du
bare prøve at starte en debat?

/Hauge

Fra : Thomas Thisted Peter~

Dato : 13-03-04 21:37

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> [...]
>
> "Thomas Thisted Petersen" <ttp@regionkbh.dk> wrote in message
>
> Skidt? Har du overhovedet en ide om hvad du udtaler dig om, eller skal du

Nej, det er ikke tænkt som en debat-starter. Det var bare min 25-øre.

At du har lyst til at spise sovs - fint med mig...men det kan jo være at for
meget sovs dræber tolerance?

Mvh
Thomas