Prøv noget nyt !!! Thaimad , diætkost behø~
Fra : Thai-food

Dato : 25-04-01 14:32

Prøv at lave mad hjemme i køkenet , Thailandsk mad !!! Du kan finde
spændende opskrifter til fedtfattige og utrolig sund kost , ganske gratis på
www.Thai-food.dk Det er nemmere end du tror !!!!

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 25-04-01 17:33

"Thai-food" <Kim@Afro.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at lave mad hjemme i køkenet , Thailandsk mad !!! Du kan finde
> spændende opskrifter til fedtfattige og utrolig sund kost , ganske gratis

> www.Thai-food.dk Det er nemmere end du tror !!!!

For at holde usenet nogenlunde overskueligt er vi alle nød til at overholde
de retningslinjer som er opsat, dette kan du læse om på www.usenet.dk .

Derimod er din ven news:dk.opslag.internet .

Henrik

Fra : Pizzaman

Dato : 26-04-01 20:58

Henrik, mener du det her er udenfor denne gruppes emne? Jeg mener da, at
asiatisk mad generelt set er langt sundere end mange andre landes.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 28-04-01 10:03

"Pizzaman" <ingen@ingen.com> wrote in message
> Henrik, mener du det her er udenfor denne gruppes emne? Jeg mener
da, at
> asiatisk mad generelt set er langt sundere end mange andre landes.

Det er sagen uvedkommende! opslag af denne type hører hjemme i
dk.opslag.internet - ellers ville det også være i orden at sende
beskeder med oplysninger om motionsudstyr o.l.

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Thom@s

Dato : 28-04-01 20:11

[PLONK]

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 28-04-01 23:46

"Thom@s" <thmi99@postman.dk> wrote in message
> [PLONK]

Tjah! det må du da heldigvis selv om... vi er da heldigvis nogle, der
forsøger at holde et relativt højt niveau i gruppen.

Mikkel

Fra : Modesty

Dato : 29-04-01 14:02

"Mikkel Gybel Jensenwrote in message news:9cgibp$85t$1@sunsite.dk...

snip

> Tjah! det må du da heldigvis selv om... vi er da heldigvis nogle, der
> forsøger at holde et relativt højt niveau i gruppen.
>
> Mikkel

*Host!*........ Højt niveau og højt niveau.... relativt ...... ja absolut.
Der er mere mellem himmel og jord end biokemi og fysiologi (som jeg selv er
på hjemmebane i forøvrigt). Hvis du virkelig vil tages seriøs, må du nok
lære at tage andre mennesker seriøse først, ellers falder det lidt til
jorden. Hvis du ingen interesse har i sund mad, eller træningsudstyr, for
den sags skyld, så hop dog over de indlæg. Der er da plads til lidt af hvert
her: Pulsure, metabolisme, vægtvogtere (selvom jeg personligt ikke er super
tilhængere af dem, medmindre de sender en opskrift med , effektive
træningsmetoder.... osv osv
Den site, du har så travlt med at brokke dig over, er ikke engang
kommerciel, så hvorfor sådan en gang justits?

Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 30-04-01 17:40

"Modesty" <modesty-blaise.noSPam@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Den site, du har så travlt med at brokke dig over, er ikke engang
> kommerciel, så hvorfor sådan en gang justits?

Hvis nu ingen andre havde kommenteret det, så havde jeg heller ikke -
men man skal ikke kritisere nogle for rent faktisk at overholde
reglerne endsige håndhæve dem. Argumentationen med, at man så bare kan
hoppe indlægene over er hørt før - erfaringen fra andre nyhedsgrupper
viser dog, at gør man det, så vil gruppen snart flyde over med indlæg,
der reklamerer for alt mellem himmel og jord - kommercielt eller ej.

Jeg har ganske stor interesse i sund mad o.l. men faktum er, at opslag
for websites ikke er tilladt i denne gruppe. Længere er det simpelthen
ikke.

Iøvrigt kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorfor du mener, at jeg
ikke tager andre mennesker seriøst.

Mikkel

Fra : Modesty

Dato : 09-05-01 07:48

Hi Mikkel
Nå jeg skylder et svar her:

"Mikkel Gybel Jensen wrote

> Hvis nu ingen andre havde kommenteret det, så havde jeg heller ikke -

Hmmmmm...... den mekanisme har jeg vist engang oplevet i en eller anden
Monty Pythonfilm, hvad var det nu for en?.....
Men jeg synes iøvrigt de to kommentarer er temmeligt forskellige.

> men man skal ikke kritisere nogle for rent faktisk at overholde
> reglerne endsige håndhæve dem.

Det var vist ikke bare det, min kommentar gik på..... Iøvrigt er det
et sæt af USKREVNE regler for etikette og ikke som du påpeger noget der
har med love eller tilladelser at gøre. Men tag ikke fejl, jeg synes det
er godt med netetikette. Det er f.eks ikke særligt rart at over'høre'
når nogen kommernterer andres indlæg med 'vrøvl' eller 'Hvad er så det
interessante ved det?' Og det virker som 'skjult' reklame, når der 3
gange i et indlæg nævnes et produkts navn, ovenikøbet skrevet med store
bogstaver. Det er godt at man har nogle andre opfattelser eller kender
til nogle resultater, der kan henvises til, men det er ikke særligt pænt
at korrigere andre folk som det ses i et par af dine indlæg.
Jeg nævner det kun fordi du selv har så travlt med netetiketten. Det kan
sagten være at det er din omgangstone og at den er venlig nok ment, men
du kan ikke vide hvordan modtagerne opfatter det. Derfor netetikette! Og
tro mig, den universelle objektivitet findes ikke...... ikke engang i de
eksakte videnskaber.

> [...]
> viser dog, at gør man det, så vil gruppen snart flyde over med indlæg,
> der reklamerer for alt mellem himmel og jord - kommercielt eller ej.

Jamen så synes jeg vi skal tage det op igen, hvis det kommer så vidt,
folk skal jo kunne være her.

> Jeg har ganske stor interesse i sund mad o.l.

Fornuftigt! og det er pænt ment!
Jeg kunne godt tænke mig at gruppen kunne fokusere på en naturlig måde
at tabe sig på f-eks ved sund mad og træning, derfor synes jeg det er
vigtigt at der ozze er den slags indlæg og ikke bare piller og fupkure,
som det selvfølgeligt er vigtigt at dissekere på et sobert plan.

>men faktum er, at opslag
> for websites ikke er tilladt i denne gruppe. Længere er det simpelthen
> ikke.

Næ, det er sandt nok, men måske ved folk ikke at de bare kan skrive det
i signaturen så. Som iøvrigt kun 'må' bestå af 4 linjer.

> Iøvrigt kunne jeg godt tænke mig at vide, hvorfor du mener, at jeg
> ikke tager andre mennesker seriøst.
>
> Mikkel

Se ovenfor.

Venlig hilsen
Maria

--
"There is a difference between knowing the path and walking the path."
Morpheus (Lawrence Fishburne III), The Matrix, 1999

Fra : Thai-food

Dato : 13-05-01 00:28

Det er da utroligt hvor lang tid man kan holde liv i denne diskution....
Bliv endelig ved , så føler man virkelig at man er landet i en børnehave og
ikke i en nyhedsgruppe.... etikette eller ej , så er det noget barnerøv at
man ikke må oplyse om en god side hvis det var det der skal til for at tabe
sig , eller for at komme i gang med en diæt !!! SPECIEL når siden er non
commercial , så burde det da være god net etikette..... ik` ????

Kim

Fra : Pizzaman

Dato : 13-05-01 19:19

Amen.

Fra : Modesty

Dato : 13-05-01 20:34

> Amen.
>
> "Thai-food" <Kim@Afro.dk> wrote in message
> og
> tabe

Enig!
Jeg skyldte bare lige et svar på det spørgsmål der blev stillet, og det
havde jeg ikke tid til at give i det omfang der kunne understrege det,
derfor først nu og ikke for at vade i det.

Kim, der er iøvrigt ikke noget problem i at sætte et link ind i en
signatur nederst, som fx Mikkel Gybel Jensen. Signaturen 'må' bare ikke
fylde mere end 4 linjer.
Ellers kan jeg kun bifalde din side med thaifood.

Jeg vil da iøvrigt godt opfordre til at man tænker lidt mere i rigtig og
sund mad, istedet for alle de mere specielle kure folk falde over.
Er der mon nogle, der har fundet sider med anden verdensfood? Der er jo
utrolig megen inspiration at hente rundt om i verden.
En af de retter, jeg sidder og kommer i tanker om er tortillapandekager
med masser af tyndtskårne rå grøntsager i, mager revet ost, hjemmelavet
salsa (en dåse hakkede tomater, løg, chili og krydderier og hvidløg
efter smag), kød efter smag og behov, og cheasy eller fromage frais. Det
er godt til en nem frokostret i weekenden eller hvornår man nu får lyst.

Venlig hilsen
Maria

Fra : Tower

Dato : 14-05-01 14:05

Thai-food skrev
> Det er da utroligt hvor lang tid man kan holde liv i denne diskution....

Man skal nu ikke være særlig erfaren usenet-læser for at vide at det er helt
almindeligt at opslag uden for opslagsgrupperne skaber en masse støj.

> etikette eller ej , så er det noget barnerøv at
> man ikke må oplyse om en god side hvis det var det der skal til for at
tabe
> sig , eller for at komme i gang med en diæt !!!

Hvis du ikke kan lide netiketten, vil jeg opfordre dig til at prøve at få
den ændret frem for bare at bryde den. Jeg mener at det er det er godt med
nogle fælles retningslinier som dem der er beskrevet på www.usenet.dk. Du
kan jo starte starte en debat i dk.admin.netikette hvis du er utilfreds med
disse retningslinier.

> SPECIEL når siden er non
> commercial , så burde det da være god net etikette..... ik` ????

Det mener jeg ikke. Gruppen ville drukne i opslag fra hundredevis af danske,
ukommercielle sites, der har relevant information for
dk.helbred.slank-læsere.

FUT: dk.admin.netikette

-Tower

Fra : Thai-food

Dato : 17-05-01 07:59

så er der lavet et opslag i dk.admin.netikette angående hvad der er god
netettikette og hvad der ikke er !!! jeg vil helt sikkert prøve at få dette
med at henvise til en side som der er aktuelt i en nyhedsgruppe LOVLIGT uden
at der skal komme dårlige kommentarer om netettikette fra folk der ikke har
andet at give sig til . Dette burde da kunne lade sig gøre efter som folk
bare kan cykle over den mail hvis det ikke er noget der fanger folks
interresser...

Kim

--

\\\|///
\\ ~ ~ //

Fra : Pizzaman

Dato : 03-05-01 21:04

Det er sagen aldeles vedkommende...siten er jo ikke kommerciel mand! Han vil
jo ikke sælge noget, ville kun vise os sin site med opskrifter.

Helt alvorligt, jeg har også set interessante sider, der kan virke som
inspiration, hvad er dit problem???? Handler det her ikke om at tabe sig?

http://www.lowfatveggiefood.com/successstories.htm

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 05-05-01 09:36

> Det er sagen aldeles vedkommende...

Nej! læs http://www.usenet.dk og undersider.

EOD

Mikkel

FUT dk.admin.netetikette

Fra : Modesty

Dato : 25-04-01 20:32

> [...]
> Prøv at lave mad hjemme i køkenet , Thailandsk mad !!! Du kan finde
> spændende opskrifter til fedtfattige og utrolig sund kost , ganske gratis

Tak for url.
Det er da nogle lækre retter der ser sunde ud. Det skal blive spændende at
prøve dem.

Fra : Thai-food

Dato : 27-04-01 00:38

Det er da rart at der er nogle der er glade for at jeg sætter en URL ind på
noget sundt mad... Det er godt nok min side , men jeg har ingen reklamer på
den , og jeg får ikke penge nogen steder fra , opskrifterne er ganske gratis
, jeg gør det for rent fornøjelse , og for at bringe et sundt budskab videre
, såååå Henrik , du er lidt hård ved mig , ìk ???

Venligst Kim

--

\\\|///
\\ ~ ~ //

Fra : Modesty

Dato : 29-04-01 14:40

"Thai-food" <Kim@Afro.dk> wrote
> [...]

gratis
> , jeg gør det for rent fornøjelse , og for at bringe et sundt budskab

Hi Kim
Ja det er nu ozze et godt initiativ, som du ikke skal slagtes for. Jeg har
lige kigget på seafood soup, der ser lækker ud!
En af hemmelighederne ved den sunde fedtfattige mad er netop krydderierne.
Grøntsager, magre kødtyper og brød, kan ende som de rene delikatesser, der
kan gøre det til den oplevelse et måltid mad bør være.