Andet multimedie
bentjuul 3670
adobe type manager
Fra : Peter Loumann

Dato : 05-03-04 23:35

Hej eksperter

Jeg har passet godt på min gamle udgave af adobe type manager light,
husker ikke versionsnummeret, men den var til Win NT. Nu ser jeg, at
Adobe, det godhjertede firma, stiller den frit til rådighed, ver. 4.1.
Dejligt!

Samtidig ser jeg at de igen har en de luxe ed. i udbud, til 65 $. Det
er også en slags penge. Jeg har hentet pdf'en med produktbeskrivelsen,
men synes ikke jeg blev så meget klogere. Og den kan så vidt jeg kan
se ikke prøves. Gider nogen give en kort beskrivelse af hvad den kan?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Martin Helbo

Dato : 06-03-04 12:52

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> men synes ikke jeg blev så meget klogere. Og den kan så vidt jeg kan
> se ikke prøves. Gider nogen give en kort beskrivelse af hvad den kan?

Forskellen mellem light og deluxe er svjh at i deluxe udgaven kan man
inddele sine installerede fonte i sets. Så du kan have hele Frutiger
familien samlet i ét set.
Derudover kan man slå fontene til og fra, så programmerne ikke skal indlæse
120 forskellige fonte.
Deluxe kan tage truetype og opentype, det ved jeg ikke om light kan.

Håber det hjalp.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-03-04 18:26

"Martin Helbo" <helboFJERN@thedude.dk> skrev:

>Forskellen mellem light og deluxe er svjh [...]

Aha,det lyder smart.

>Deluxe kan tage truetype og opentype, det ved jeg ikke om light kan.

Nej, det kan light ikke. Dvs. den kan tage dem der hedder *.otf som
den forklarer som Open Type PostScript Single Master, men kun på den
måde at den lister og håndterer dem, den viser intet eksempel, og de
vises heller ikke i f.eks. word fontliste som andet end tomme pladser.

>Håber det hjalp.

Ja. Tak!

http://pedalo.dk/thailand/