en skuespiller alle synes om
Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 14:20

Når vi nu ikke kan finde en film, alle synes om, hvad så med en skuespiller,
sådan en, der gør en film værd at se, uanset hvor dårlig filmen ellers er?

Mine bud:
Amerikansk mand: Gene Hackman, Cary Grant, Donald Sutherland
Dansk mand: Ib Schønberg, Henning Moritzen, Kjeld Petersen
Amerikansk dame: Susan Sarandon, Katherine Hepburn, Kathy Bates
Dansk dame: Sidse Babett-Knudsen, Bodil Kier,
Hverken dansk eller amerikansk mand: Toshiro Mifune, Gérard Dépardieu,
Marcello Mastroianni
Hverken dansk eller amerikansk dame: Julie Christie, Sophia Loren

Denne liste er langtfra udtømmende. Og I har sikkert masser af andre bud.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-04 14:25

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> escribió en el mensaje
> Når vi nu ikke kan finde en film, alle synes om, hvad så med en
skuespiller,

Vi kan da alle lide Raiders of the lost Ark, ikke sandt?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-03-04 14:37

vadmand wrote:
> [...]
> filmen ellers er?
>
> Mine bud:
> Amerikansk mand: Gene Hackman, Cary Grant, Donald Sutherland

none of the above.... Johnny Depp er mit bud.....

> Dansk mand: Ib Schønberg, Henning Moritzen, Kjeld Petersen

naaa...... men har ikke lige et alternativ.... ser ikke voldsomt mange
danske film......

> Amerikansk dame: Susan Sarandon, Katherine Hepburn, Kathy Bates

enig i Susan Sarandon....

> Dansk dame: Sidse Babett-Knudsen, Bodil Kier,

enig i Sidse......

> Hverken dansk eller amerikansk mand: Toshiro Mifune, Gérard Dépardieu,
> Marcello Mastroianni

hmmmmm.... Hugh Grant?

> Hverken dansk eller amerikansk dame: Julie Christie, Sophia Loren

der er jeg stået af ;)

> Denne liste er langtfra udtømmende. Og I har sikkert masser af andre
> bud.

sikkert*G*

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Thomas S

Dato : 05-03-04 15:26

Sabina Hertzum wrote:

> hmmmmm.... Hugh Grant?

No beeping way!

Thomas S

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 09-03-04 15:10

"Sabina Hertzum" skrev i en meddelelse

> hmmmmm.... Hugh Grant?

Han er god, men måske ikke ilter nok til at løfte en flok, der
ikke er for gode.

> der er jeg stået af ;)

Hvorfor egentlig det?

Ork ja, ideen er underholdende og interessant, siger en del om
vidt forskellige menneskers smag.

Ruth

Fra : ML-78

Dato : 05-03-04 14:51

vadmand skrev:

> Amerikansk mand: Gene Hackman, Cary Grant, Donald Sutherland

Boris Karloff, Humphrey Bogart. Måske også Jack Nicholson.

> Dansk mand: Ib Schønberg, Henning Moritzen, Kjeld Petersen

Kim Bodnia.

> Amerikansk dame: Susan Sarandon, Katherine Hepburn, Kathy Bates

Mange af de klassiske Hollywood-kvinder kunne nævnes her, f.eks. Ingrid
Bergman, Elizabeth Taylor, Audrey Hepburn, Vivien Leigh.

> Hverken dansk eller amerikansk mand: Toshiro Mifune, Gérard Dépardieu,
> Marcello Mastroianni

Gode bud. Jeg kan ikke lige komme på nogen ud over dem.

> Hverken dansk eller amerikansk dame: Julie Christie, Sophia Loren

Barbara Steele.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 05-03-04 14:53

ML-78 skrev:

> Boris Karloff, Humphrey Bogart. Måske også Jack Nicholson.

Jeg glemte James Stewart.

ML-78

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 15:21

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg glemte James Stewart.

Han har sådan en irriterende stemme, og han råber altid. (Se fx "It's a
wonderful life")Han har spillet i mange gode film, men er efter min mening
ikke nogen specielt god skuespiller, medmindre han står over for en
instruktør, der kan dæmpe hans tendens til overspil.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 19:02

ML-78 skrev:

>Gode bud. Jeg kan ikke lige komme på nogen ud over dem.

Belmondo, Alain Delon.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Per N.

Dato : 05-03-04 15:02

> (...) hvad så med en skuespiller,
> sådan en, der gør en film værd at se, uanset hvor dårlig filmen ellers er?

Katja K.
Sarah Young
Inari Vachs
Jenna Jameson
April Flowers
Clara Morgana

Rocco Siffredi
Peter North
Jake Steed

/ Per
- Gæt hvad jeg har på hjernen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 19:03

Per N. skrev:

>- Gæt hvad jeg har på hjernen

Jeg tror nu ikke, det var det, PV mente med "udtømmende".

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 15:11

Mine bud:
Amerikansk mand: Arnold Schwarzenegger
Dansk mand: Mads Mikkelsen
Amerikansk dame: Jenna Jameson
Dansk dame: Dorte Damsgaard
Hverken dansk eller amerikansk mand: Ham fra Leon

LOL

Fra : Jensen

Dato : 05-03-04 15:41

On Fri, 5 Mar 2004 15:11:06 +0100, "Rune Vestergaard"

>Dansk mand: Mads Mikkelsen

Not!!
Jeg kan ikke døje ham, og det er en af de største gåder i mit liv(ja,
jeg har et sorgløst liv) hvordan den mand udråbes til at være sexet.

Jeg synes han er ovenud grim eller i bedste fald mindre køn.

Fra : Jensen

Dato : 05-03-04 15:42

Btw, hans "macho-spillestil" irreterer mig også. Det at han er med i
nogle tåbelige reklamer ligeså.
Kort sagt: Jeg kan ikke lide ham :)

Fra : Devast8or

Dato : 05-03-04 23:47

Rune Vestergaard wrote:

> Hverken dansk eller amerikansk mand: Ham fra Leon

Jean Reno http://www.imdb.com/name/nm0000606/

Devast8or

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 15:42

vadmand wrote:
> [...]
>
> Mine bud:
> Amerikansk mand: Gene Hackman, Cary Grant, Donald Sutherland

Gode bud. Desuden: Al Pacino, Robert De Niro, Marlon Brando, Edward
Norton, Kevin Spacey, Johnny Depp, F. Murray Abraham etc. etc....

> Dansk mand: Ib Schønberg, Henning Moritzen, Kjeld Petersen

Kim Bodnia, Waage Sandø

> Amerikansk dame: Susan Sarandon, Katherine Hepburn, Kathy Bates

Julianne Moore... *suk*...

> Dansk dame: Sidse Babett-Knudsen, Bodil Kier,

Jeg orker ikke Sidse...

> Hverken dansk eller amerikansk mand: Toshiro Mifune, Gérard Dépardieu,
> Marcello Mastroianni

Anthony Hopkins, Gary Oldman, Jean Reno, David Thewlis

> Hverken dansk eller amerikansk dame: Julie Christie, Sophia Loren

Audrey Tautou, Kate Winslet

> Denne liste er langtfra udtømmende. Og I har sikkert masser af andre bud.

Ja, man har fornemmelsen af at have glemt mindst 50 i hver kategori :)

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 15:47

David Rasmussen wrote:

> Kim Bodnia, Waage Sandø

ARGH! Jesper fucking Christensen for helvede!!

/David...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-04 18:29

David Rasmussen escribió / skrev

> Julianne Moore... *suk*...

urk, jeg kan ikke klare hende. Hun ligner en sutteklud i modvind!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-03-04 15:54

vadmand wrote:

> Når vi nu ikke kan finde en film, alle synes om, hvad så med en
> skuespiller, sådan en, der gør en film værd at se, uanset hvor dårlig
> filmen ellers er?

Tjah, lidt skud fra hoften ...

> Amerikansk mand:

Chaplin
Harrison Ford
Philip Seymour Hoffman
Edward Norton
Brad Pitt
Chris Cooper (godt han endelig fik en Oscar)
Kevin Spacey

De ældre drenge skal jeg lige tænke over, men Bogart og Brando er oplagte.

> Dansk mand:

Dirch

> Amerikansk dame:

Glenn Close
Jodie Foster

Audrey Hepburn
Christina Ricci (scorer højt på nuttethedsfaktoren)

Ellers enig med disse damer
Katherine Hepburn, Kathy Bates

> Dansk dame: Sidse Babett-Knudsen

Ja.

> Hverken dansk eller amerikansk mand: Toshiro Mifune, Gérard Dépardieu,

Ja. Jeg vil tilføje

Thcéky Karyo
Ralph Fiennes
Sir Anthony
Sir Ian

> Hverken dansk eller amerikansk dame: Julie Christie, Sophia Loren

Nicole Kidman

Mark

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 19:15

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dirch

Når Dirch er god, er han rigtigt god, men han har nu også lavet mange film,
der er så ringe, at han også selv bliver dårlig af det. Især i 70'erne.

Per V.

Fra : Devast8or

Dato : 05-03-04 23:50

Mark Thomas Gazel wrote:

> Sir Anthony
> Sir Ian

IMDB giver to Sir Ian, d'herrer McKellen og Holm. Havde du nogen bestemt i
tankerne?

Devast8or

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-03-04 00:22

Devast8or wrote:

> IMDB giver to Sir Ian, d'herrer McKellen og Holm. Havde du nogen
> bestemt i tankerne?

Jeg havde McKellan i tankerne, men Ian Holm er skam ikke at foragte.

Mark

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-03-04 18:02

vadmand wrote:
> Når vi nu ikke kan finde en film, alle synes om,

Jeg har ikke set nogen protester mod Indy1 og BTTF1.

> hvad så med en skuespiller,
> sådan en, der gør en film værd at se, uanset hvor dårlig filmen ellers er?

I det omfang, jeg lige kender dem, er jeg enig i dine - og andres - bud.
Vil dog lige tilføje:

Ian McKellen

Og så - selvom det nok ikke lige er "alle" der kan lide dem - verdens
sødeste mor-datter-par: Goldie Hawn og Kate Hudson. De har sgu et smil
der kan få fedtmulefjæset frem i enhver (der er til piger).

-Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-03-04 18:09

Hov, der er heller ingen, der har nævnt

John Malkovich

-Rune

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 18:20

Rune Zedeler wrote:
> Hov, der er heller ingen, der har nævnt
>
> John Malkovich

Nåja! Det var (bl.a.) ham jeg glemte!

/David

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 19:16

> Nåja! Det var (bl.a.) ham jeg glemte!

Og jeg glemte til gengæld Jeff Bridges - krrs hvor har han været med i mange
skodfilm - og hvor er han alligevel altid god selv i dem!

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 19:30

vadmand wrote:

> Og jeg glemte til gengæld Jeff Bridges - krrs hvor har han været med i mange
> skodfilm - og hvor er han alligevel altid god selv i dem!

Nåja! Han er guddommelig, ikke mindst i The Big Lebowski, en af verdens
bedste film IMØ.

/David

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 20:36

> Nåja! Han er guddommelig, ikke mindst i The Big Lebowski, en af verdens
> bedste film IMØ.

Tænk - den er vi OGSÅ enige om. John Goodman er i øvrigt også altid god og
kan løfte en film - selv som Fred Flintstone!

Per V.,

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 22:34

vadmand wrote:

> Tænk - den er vi OGSÅ enige om. John Goodman er i øvrigt også altid god og
> kan løfte en film - selv som Fred Flintstone!

Enig :)

/David

Fra : -V-

Dato : 06-03-04 02:09

David Rasmussen wrote:

> Enig :)

OK, nu begynder jeg for alvor at blive bange.

En ting er at jeg er enig med David R, men at jeg samtidigt er enig med
Perv, det slår alle sandsynligheder.

Verden går nok under imorgen.

-V-

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-03-04 23:49

vadmand wrote:
> [...]
> Hverken dansk eller amerikansk dame: Julie Christie, Sophia Loren
>
> Denne liste er langtfra udtømmende. Og I har sikkert masser af andre

Der er ingen på listen som ville kunne få mig til at se en film, kun fordi
de er medvirkende.
Og Hugh Grant, slet ikke, har det faktisk stik modsat, holder mig gerne fra
film hvor han er med

Men folk som kan få mig til at se en film:

"Jay and Silent Bob"... Jeg har dog ikke set Scream 3

Johnny Depp og Brad Pitt (men som begge højst sandsynligt deler folk i 2
grupper)
Philip Seymour Hoffman
Nicolas Cage.. Synes han har en speciel karisma, bare ærgeligt at han er en
af de, forholdsvis mange, hjernevaskede skuespillere..
Og så selvfølgelig dejlige Liv Tyler

Arnold har også en speciel plads i mit film-hjerte..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-03-04 01:06

Anders Houmark skrev:

> [...]
>Nicolas Cage.. Synes han har en speciel karisma, bare ærgeligt at han er en
>af de, forholdsvis mange, hjernevaskede skuespillere..

Billy Bob Thornton!
James Gandolfini!
Se The Man Who Wasn't There. Der er de begge to med. Forbløffende
film.

Steve Buscemi
William H. Macy
Ëdward Norton
Barry Pepper

Og damer:
Cate Blanchett - hun har næsten guddommelig status i min hjemmebio.
Nævn bare én dårlig film med hende. Nej, vel?

Kate Beckinsale - fordi hun bare er namnam.
Frances McDormand
Julia Roberts
Julie Christie
Franka Potente - fordi hun ser så dejlig almindelig ud uden
overhovedet at være det
Scarlett Johansson (Nej, jeg kan ikke lide Lost in Translation, men
jeg elsker Ghost World og The Man Who Wasn't There.)

Fra : J

Dato : 07-03-04 21:27

Ja, og nu vi er ved "The Man Who Wasn't There": Hvad med Tony Shalhoub (ham
der spiller advokaten)? Jeg kan godt finde på at se en film bare fordi han
er med (selv "13 Ghosts"). Han er lidt quirky og sær, hvilket giver mange
point i min bog. Tænk bare på Tech Sargeant Chen i "Galaxy Quest" eller
hvad-er-det-nu-han-hedder i "MIB" der altid får hovedet skudt af hvorefter
det gror ud igen...
Man kan heller ikke tale om "The Man Who Wasn't There" uden at nævne den
fantastiske Frances McDormand. Hun er den bedste nulevende kvindelige
skuespiller hvis I spør' mig!

Jonas (som er ny her, hej allesammen!)

Fra : J

Dato : 09-03-04 21:02

Jeebs hedder han!
Jonas

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 10:14

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Nicolas Cage.. bare ærgeligt at han er en
> af de, forholdsvis mange, hjernevaskede skuespillere..

Hvordan det?

Per V.

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-03-04 12:36

vadmand wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan det?

Han er svjv. medlem af Scientology. Men det kan være jeg tager fejl?
Men listen med skuespillere som også er i Scientology er forholdsvis stor..
Travolta, Tom Cruise, Brad Pitt..

Ved ikke om dette er en komplet liste, men det var det bedste jeg lige kunne
finde:
<http://www.google.dk/search?q=cache:CQqoZRcZaVkJ:home.snafu.de/tilman/faq-y
ou/celeb.txt+scientology+celebrity&hl=da&ie=UTF-8>

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 14:01

> Han er svjv. medlem af Scientology. Men det kan være jeg tager fejl?
> Men listen med skuespillere som også er i Scientology er forholdsvis
stor..
> Travolta, Tom Cruise, Brad Pitt..

Nå ja, Mel Gibson er fundamentalistisk katolik - det bliver "Dødbringende
Våben" jo ikke ringere af

Per V.>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-03-04 14:17

On Sat, 6 Mar 2004 12:35:40 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Men listen med skuespillere som også er i Scientology er forholdsvis stor..
>Travolta, Tom Cruise, Brad Pitt..

Brad Pitt er ikke med i Scientology, jf. den liste, du selv henviser
til:
http://home.snafu.de/tilman/faq-you/celeb.txt

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: også (og ikke osse)

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-03-04 15:00

"Anders Houmark" skrev i en meddelelse
> [...]

stor..
> Travolta, Tom Cruise, Brad Pitt..
>
> Ved ikke om dette er en komplet liste, men det var det bedste jeg lige

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Amerikanske mænd:
Robert Redford, Patrick Swayze, Jack Nicholson,
Al Pacino, Sidney Poitier, Spencer Tracy og mange andre.

Amerikanske kvindelige:
Glenn Close, Meryl Streep, Whoopi Goldberg, Katherine Hepburn
og Bridget Fonda fra "Single, white, female".

Danske mænd:

Øhh - masser af programmer viser billeder af ham, der spiller Erik
i "Krøniken", men ingen bringer hans navn. Men han vil da nok
kunne udvikle evner til at holde folk i ånde i fremtiden.

Danske kvinder:
Bodil Udsen og Anne Louise Hassing.

Udenfor Amerika og Danmark
Mænd:
George Lazenby, Gérard Dépardieu, Jean Marais (hvor han så
end forsvandt hen), Jean Paul Belmondo, Alain Delon, Ernst Hugo
Järegaard.

Kvinder:
Underskønne Helena Bergström fra "Englegården", Sophia Loren,
Julie Christie og hende der spillede hovedrollen i "Kom til Alaska",
var hun fransk eller var hun amerikansk?

Ruth

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 16:41

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse

> Danske kvinder:
> Bodil Udsen og Anne Louise Hassing.

Uha! Pas på Nielses blodtryk!

> Kvinder:
> Underskønne Helena Bergström fra "Englegården",

Åh ja, hende glemte jeg! Hvor kunne jeg? Har du set den, hvor hun stiller op
til melodi-grandprix?

Per V.

Per V.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-03-04 17:10

"vadmand" skrev i en meddelelse

> Uha! Pas på Nielses blodtryk!

LOL -

> Åh ja, hende glemte jeg! Hvor kunne jeg? Har du set den, hvor hun stiller
op
> til melodi-grandprix?

Ja, den var helt i særklasse. Herlig. Men der er gået lang tid siden
"Engelgården" nu, de må se at få indspillet nogle flere gode film med
hende.

Men der var een tiil i grandprix-filmen som også burde hales mere
frem i lyset i en større rolle. Det var ham som sprang op på scenen,
snuppede en mikrofon og sang for fuld udblæsning. Jeg tror han har
et meget stort talent for humor, som hidtil har været skjult i små sære
roller.

Et lille OT PS. Forløb det godt i tirsdags? Jeg var ked af at jeg
ikke havde mulighed for at overvære det.

Ruth

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-03-04 16:03

Anders Houmark skrev:

> [...]
><http://www.google.dk/search?q=cache:CQqoZRcZaVkJ:home.snafu.de/tilman/faq-y
>ou/celeb.txt+scientology+celebrity&hl=da&ie=UTF-8>

Og heraf kan man lære, at hvis man vil undgå skuespillere, der er
idioter privat, så må man nok helt holde op med at se film.

Fra : Lars Fischer

Dato : 08-03-04 02:35

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk>

> Og heraf kan man lære, at hvis man vil undgå skuespillere, der er
> idioter privat, så må man nok helt holde op med at se film.

Og ditto al anden kunst, og så meget andet. Det minder lidt om de
evindelige forsøg på at diskreditere dette og hint fordi
Einstein/Freud/Darwin/Picasso/Hamsun/hvemsomhelst var et monster
privat.

/Lars

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 07-03-04 02:40

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mine bud:
> Amerikansk mand: Gene Hackman, Cary Grant, Donald Sutherland

Er lidt forundret over ingen nævner Morgan Freeman. Èn af mine absolutte
favoritter sammen med Edward Norton, Tim Robbins (heller ikke nævnt) og Brad
Pitt.

mvh / Thomas

Fra : ML-78

Dato : 14-03-04 21:31

vadmand skrev:

> Når vi nu ikke kan finde en film, alle synes om, hvad så med en
skuespiller,
> sådan en, der gør en film værd at se, uanset hvor dårlig filmen ellers
er?

Paul Newman?

ML-78

Fra : vadmand