AGP
Fra : Kim Larsen

Dato : 05-03-04 08:11

Kan det lad sig gøre at et AGP grafikkort ikke kan køre på visse bundkort
med AGP slot, her er det ganske almindelige AGP sager jeg har i tankerne ?

Kim Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-03-04 11:37

In article <404827ff$0$95076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mythos###@tdcadsl.dk says...

> Kan det lad sig gøre at et AGP grafikkort ikke kan køre på visse bundkort
> med AGP slot, her er det ganske almindelige AGP sager jeg har i tankerne ?

Ja. Der findes "standard-AGP", dvs. AGPx1 - derudover AGPx2, AGPx4 og
AGPx8. De er ikke alle indbyrdes kompatible.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Tommy Le

Dato : 05-03-04 12:26

Jeg mener altid at et AGPx"et nr." er bagudkompatibelt med AGPx"et lavere
nr." rent softwaremæssigt. Man skal dog være opmærksom på hvordan stikket på
grafikkortet og bundkortet ser ud. F.eks. kan nogle AGPx8 kort ikke sidde på
bundkortet.

Købte et AGP grafikkort som ikke ville sidde på bundkortet fordi bundkortet
kun understøttede op til AGPx2. Det grafikkort jeg købte skulle altså sidde
i et slot x4 eller derover. Hvis du går ind på EDB priser og ser f.eks. på
et Club 3d GeForce FX5900XT kan du se at der er 3 hakker på stikket mens der
på et GeCube ATI Radeon 9600XT kun er 2 hakker.

Vh
Tommy

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-03-04 13:08

"Tommy Le" <tole00@miba.auc.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> lavere nr." rent softwaremæssigt. Man skal dog være opmærksom på
> hvordan stikket på grafikkortet og bundkortet ser ud. F.eks. kan nogle

Der er også en fysisk forskel som er vigtig. AGPx1 og x2 leverer 3.3volt
til AGP kort.

AGPx4 og x8 leverer 1,5volt

--
Bjarke Andersen