Erfarringer med 3
Fra : Morten

Dato : 04-03-04 16:00

Hejsa er der nogle der har erfarringer med 3, samt med telefonon
Motorola A920 eller A835

Morten
Sydfyn

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-03-04 16:19

Morten wrote:
> Hejsa er der nogle der har erfarringer med 3, samt med telefonon
> Motorola A920 eller A835

Ja der er vel ca. 3500 andre .. det er hvad 3 har af kunder.
Hvis du køber en kunne i jo lave en 3 fanklub det tilmed
ville være til at overskue.
Det er et flop af dimensioner og ikke kun i danmark.
I sverige hvor de har været på markedet noget længere
har de kunnet svinge sig op på ca. 10.000 kunder.
Det er i mine øjne et godt svar på dit spørgsmål.

Regards

Fra : Søren Christensen

Dato : 04-03-04 17:11

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har de kunnet svinge sig op på ca. 10.000 kunder.
> Det er i mine øjne et godt svar på dit spørgsmål.

Har det noget med firmaet og gøre som sådan?
Næppe!
Det er mere folk der er bange for at tage ny teknologi til sig.
De fleste siger jo, hva skal jeg bruge billedtelefoni til? Der er jo ingen
andre at snakke med.
Når alle siger sådan er det jo klart.
Jeg springer på vognen om nogle måneder.
Alene de alm samtale priser og sms priser er jo konkurence dygtige med
de andre lavpris selskaber. Så hva kan man tabe udover få mulighed for
lidt Gps og andet sjovt lir.
Hva endten man vil det eller ej er det fremtiden og den vej udviklingen
går...

Venligst

Fra : Olesen

Dato : 04-03-04 17:36

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:404754fb$0$27434$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Har det noget med firmaet og gøre som sådan?
> Næppe!
> Det er mere folk der er bange for at tage ny teknologi til sig.

Kommer der ikke en GSM overbygning med ca. samme funktioner
som "3" tilbyder ?

Hed det "GSM 'edge'" ???

Fra : Fischer

Dato : 04-03-04 17:40

> Det er mere folk der er bange for at tage
> ny teknologi til sig.

Eller fordi teknologien er en døgnflue.

> De fleste siger jo, hva skal jeg bruge billedtelefoni til?
> Der er jo ingen andre at snakke med.

Video-telefoni er noget pop og indført for at bruge den øgede båndbredde til
et eller andet.
Hvorfor har vi ikke forlængst fået video-telefoner på vores faste linier?
Ganske simpelt fordi vi ikke ønsker at glo på hinanden når vi taler i
telefon sammen. Telefoni er en god måde at tale med folk under visuel
frihed.
Vi har det fint med ikke altid at skulle forholde os til hvordan vi ser ud.

> Hva endten man vil det eller ej er det fremtiden og
> den vej udviklingen går...

Udviklingen går mod øget båndbredde. Så mangler vi bare at finde noget
fornuftigt at bruge den til.
Videotelefoni og overtakserede video-tjenester vil måske skrabe lidt penge
ind til selskaberne, men jeg ser ikke den store revolution.

Øget båndbredde er nødvendigt for at den mobile teknologi kan blive ved med
at halte efter fastnettet i samme grad.
Så mobil data vil være en fordel fordi man vil kunne lave flere og flere af
de ting hvor man ellers er bundet til en computer. Men hastigheden på 3G
synes jeg ikke imponerer, og selskabernes holdning til prissættelse slet
ikke.

Jeg tror helt sikkert at 3G bliver en fiasko. Der skal helt andre boller på
suppen for at der for alvor sker noget.
Jeg håber da at 4G og 5G vil kunne bruge samme sendenet, ellers er det et
frygteligt spild af ressourcer.

*Fischer

Fra : Olesen

Dato : 04-03-04 18:31

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ganske simpelt fordi vi ikke ønsker at glo på hinanden når vi taler i
> telefon sammen. Telefoni er en god måde at tale med folk under visuel

Faktisk lidt samme måde som mange bruger Messenger på.
Smart med billed på, men man bruger det sq aldrig !

Fra : Jesper

Dato : 04-03-04 17:12

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> wrote in message
> [...]
> har de kunnet svinge sig op på ca. 10.000 kunder.
> Det er i mine øjne et godt svar på dit spørgsmål.

Jeg tror ikke du forstod spørgsmålet...

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-03-04 20:20

Jesper wrote:
> "J.K.Arning" <spam@arning.dk> wrote in message

Det var ikke Morten ..

> Jeg tror ikke du forstod spørgsmålet...

Jeg forstod udemærket spørgsmålet

Regards

Fra : Remmen

Dato : 04-03-04 20:44

"Morten" <Morten_kuuse@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa er der nogle der har erfarringer med 3, samt med telefonon
> Motorola A920 eller A835
>
> Morten
> Sydfyn

Ja,

Købte en A920 for et par uger siden. Men hvad er du interesseret i at vide?
SMS, MMS, kamera og videotelefoni kan jeg ikke fortælle om da jeg ikke
bruger (og sikkert ikke kommer til at bruge) disse funktioner. Det vigtigste
for mig var at vide, at telefonen kan synkronisere med outlook, har en god
PDA-del og at den kan låses op og bruges med ethvert andet abbonnement man
har lyst til. Har lige investreret i et 256mb SD kort så jeg kan have en
rimelig mængde musik med mig. Telefonen slår min gamle 'løsning' med Psion
3mx, telefon og MiniDisk afspiller.

Lars

Fra : Morten

Dato : 05-03-04 09:41

Hvordan syntes du A920'eren er i forhold til at skrive mails, sms ol.
Hvad med kalenderen kører den godt ? Det er nok de ting jeg skal bruge
mest, og hvis jeg skal have en alm telefon med de fasiliteter så skal
jeg alligevel langt over 1000 kroner for den, og så kan jeg i egne øjne
lige så godt købe en 3 telefon, ikke fordi jeg skal bruge video til
noget, men så kan den det, hvis man engang får brug for det.

Morten

Remmen

Fra : Jan Viegand

Dato : 05-03-04 17:46

"Morten" <Morten_kuuse@webspeed.dk> wrote in message
> Hvordan syntes du A920'eren er i forhold til at skrive mails, sms ol.
> Hvad med kalenderen kører den godt ?

Jeg synes at det er ok, men ikke så godt som på en pocket pc. Ligeledes er
synkroniseringen med outlook tungere. Men tjek tlf. i en butik, så kan du
selv se hvad du synes om den.

Jan

Fra : Jan Viegand

Dato : 04-03-04 22:22

"Morten" <Morten_kuuse@webspeed.dk> wrote in message
> Hejsa er der nogle der har erfarringer med 3, samt med telefonon
> [...]

Jeg har lige tegnet et abonnement (erhverv) med en A920. Jeg skal især bruge
den til at koble op til min bærbare pc, og det virker utroligt godt. Jeg kan
arbejde væk fra kontoret på stort set samme måde, som hvis jeg sad på
kontoret. Eneste ulempe er at man hurtigt kan downloade en masse Mb'er, og
det koster selvfølgelig mere end på kontoret.

Men det er alligevel billigere end andre dataopkoblingsmuligheder. Det er fx
billigere end Telmore.

A920'eren er ok, og den er god til e-mail. Websider er lidt sværere på den
lille skærm medmindre det er sider der er tilpasset små skærme.

Jeg synes ikke at Symbian er så god som pocket pc, og specielt ikke
synkroniseringen med Outlook. Dog er det en fordel at hvis batteriet er helt
flad, mister man ikke data, som på pocket pc.

Så uanset om UMTS måske er et flop nu, og 3's økonomi sikkert ikke er god
lige nu, vil jeg mene at det er den bedste og billigste dataopkobling man
kan få i dag.

Jan

Fra : Dennis Falkenstrøm

Dato : 05-03-04 07:38

On Thu, 4 Mar 2004 22:22:10 +0100, "Jan Viegand"
<news@FJERNjanviegand.dk> wrote:

>Jeg synes ikke at Symbian er så god som pocket pc, og specielt ikke
>synkroniseringen med Outlook. Dog er det en fordel at hvis batteriet er helt

Min A920 mister ekstremt hurtigt pusten, men det er vel derfor at man
får 2 batterier og 2 opladere med. Det er i øvrigt ret fedt at der i
pakken ligger en masse ekstra ting man ved andre telefoner skal betale
for (cradle, etui, overføringskabel, ekstra batteri og ektraoplader).

>Så uanset om UMTS måske er et flop nu, og 3's økonomi sikkert ikke er god

Jeg havde en ret irritrende oplevelse da jeg købte min telefon kostede
den 2500 som var et kampagne tilbud der desværre 3 dage senere blev
afløst af et tilbud til 800 kr for samme telefon/abonnemts type.

Deres svar var at priserne ændre sig hurtigt i mobilbranchen. Man kan
kun ærge sig over at man støtter firmaet i starten og at elgiganten
ikke sælger dem.

>lige nu, vil jeg mene at det er den bedste og billigste dataopkobling man
>kan få i dag.

Det koster trodsalt 10 kr/MB (uden rabat), så jeg foretrækker nu at
surfe der hjemme eller på arbejde.

Hvis jeg skal fortsætte med de negative ting så er her liste:
1. Batteriet bliver hurtigt brugt op
2. Genvejstaster på telefonen er ret begrænset.
3. Den er stor og tung
4. Tager en evighed om at starte op efter at have været slukket.
5. Bluetooth og IR virker ikke med mindre man fusker noget selv.
6. GPS er ikke rigtig GPS og koster 3 kr/gang.
7. Synkronisering med Outlook har kikset flere gange (oprettet dobbelt
aftaler m.m.).
8. En del ting kan kun gemmes på dens interne ram som desværre kun er
få MB stort.
9. Kan ikke skrive sms fra computer og derefter sende med mobil (så
vidt jeg ved, fortæl mig gerne andet).
10. Sms er i det hele taget ikke så let at skrive, slet ikke i
starten, men det bliver bedre når man får øvet sig i at skrive.
11. Måske jeg har været uheldig men der er tit en af deres tjenester
ikke virker, f.eks. har jeg i en periode ikke kunne modtage sms fra
telmore eller modtaget den samme besked en bunke gange i løbet af
dagen. Deres driftstatus siger i øvrigt altid det samme.
12. Ringe information fra 3. Ved købet af telefonen fik jeg at vide at
man meget snart vil kunne få opgraderet softwaret, siden har jeg intet
hørt men læst på nettet at det ikker er muligt med mindre man selv
bikser med det.
13.Deres regning virker for mig ret kompliceret men skyldes måske jeg
har haft telmore i lang tid.

Okay en masse negative ting, men jeg er faktisk meget glad for
telefonen og hvis man kan få den så billigt i dag, vil jeg helt klart
opfordre folk til at købe telefonen hvis man ønsker sig en PDA. Ellers
er telefonen nok lidt for stor/tung og løber for hurtig tør for
batteri.

En kort postiv liste:
1. Billig (i dag)
2. Man kan fuske en masse med den så den faktisk bliver meget
anvendelig.
3. Tager ret hæderlige billeder (i forhold til det er en mobil
telefon).
4. Fedt med så stor skærm.
5. Lyden kan skrues ret højt op.
6. Man kan bruge MP3 som ringetone.

Ligegyldiglisten:
1. Videofon, ingen andre har telefonen og gad man bruge det alligevel
?
2. 3 tjenester, de koster ret meget op til 10-15 kr, men hvis folk er
dumme nok til at købe dårlige ringetoner til 10 kr stk i dag det måske
ikke så tosset for dem at få bedre kvalitet for samme penge.

Fra : Niels T

Dato : 05-03-04 12:07

"Dennis Falkenstrøm" <none@noway.com> wrote in message
> 6. GPS er ikke rigtig GPS og koster 3 kr/gang.

Er det præcist nok til at være brugbart -selvom det ikke er rigtig "gps"?

> 4. Fedt med så stor skærm.
> 5. Lyden kan skrues ret højt op.
> 6. Man kan bruge MP3 som ringetone.

Kan man afspille videoklip på den - a'la Orange SPV'en?

hygge fra niels
-Siemens SL45(i)

Fra : Dennis Falkenstrøm

Dato : 05-03-04 18:46

On Fri, 5 Mar 2004 12:07:12 +0100, "Niels T"
<fjernDETTEniels_t79@hotmail.com> wrote:

>Er det præcist nok til at være brugbart -selvom det ikke er rigtig "gps"?

Hvis du skal skyde krydsermisiller ned igennem en ventilationsskakt må
du hellere finde en anden telefon, men ellers virker der nogenlunde.
Den plejer at vise et kort med en rød cirkel på ca. 500 meter i
diameter. Man kan som regel udfra kortet aflæse nogen gadenavne og på
den måde finde ud af hvor man er. Faktisk plejer den også at skrive
den nærmeste benzintank eller kirke på, det kan være en stor hjælp,
men nogen eksakt adresse skal du ikke regne med den giver dig.

>Kan man afspille videoklip på den - a'la Orange SPV'en?

De har deværre spæret for at man ikke lige uden videre kan ligge
programmer ind der ikke kommer fra 3. Der findes dog en del java spil
som skuille være til at have med at gøre. Den 3-sælger der solgte mig
min telefon sagde man i fremtiden vil kunne spil Ngage spil på den.
Aner ikke om det er rigtig, har ikke det store behov i den retning,
men er glad for et quiz spil 3 tilbyder.

Fra : Jan Viegand

Dato : 05-03-04 17:44

"Dennis Falkenstrøm" <none@noway.com> wrote in message
.....> Det koster trodsalt 10 kr/MB (uden rabat), så jeg foretrækker nu at
> surfe der hjemme eller på arbejde.

Ja, helt sikkert, man kan hurtigt bruge penge. Det erhvervsabn. jeg har hos
3 (inkl. Net connect flex) giver mig disse priser:

0-25 MB/måned: 6,40 kr./MB

26-100 MB/måned: 4,80 kr./MB

100< MB/måned: 3,20 kr./MB

ekskl. moms.

Telmore koster 8 kr/mb ekskl. moms, så 3 er en del billigere.

> Hvis jeg skal fortsætte med de negative ting så er her liste:

> 5. Bluetooth og IR virker ikke med mindre man fusker noget selv.

Der kommer snart (dvs. IT-tid-snart, og hvornår er det? )

Jan

Fra : Morten

Dato : 06-03-04 14:19

Hej Jan.

Ved du om man evt kan sætte et "gammeldags" sim kort i 920'eren, hvis nu
man i fremtiden forestiller sig at 3 ikke eksistere længere, og man så
vil tilbage på det gamle mobilnet, kan telefonen så bruges der, eller er
det så bare spildt?

Morten

Fra : Jan Viegand

Dato : 07-03-04 11:24

> [...]
> man i fremtiden forestiller sig at 3 ikke eksistere længere, og man så
> vil tilbage på det gamle mobilnet, kan telefonen så bruges der, eller er

Jeg har lige prøvet med et simkort fra telmore, men det virker ikke. Det kan
dog godt være at det er fordi at telefonen er låst til 3, så hvis man
unlocker kan den måske virke.

Jeg prøvede så også 3-kortet på en anden telefon, og det virker med normal
gsm, og der står "Roaming 3" i displayet.

Men selv om der evt. skulle ske noget med 3, tror jeg nu ikke at
UMTS-netværkene vil blive nedlagt som sådan. Det er måske mere at det kan
tage længere tid, før de bliver udbygget helt, og der kan ske
organisatoriske ændringer.

Og nu har jeg så byttet kortene tilbage igen, og så virker Motorolaen ikke
på 3-nettet, den er kun registreret på tdc-nettet. Lyder noget mærkeligt,
jeg må have fat i 3's kundeservice.

Jan

Fra : Jan Viegand

Dato : 07-03-04 11:29

> Og nu har jeg så byttet kortene tilbage igen, og så virker Motorolaen ikke
> på 3-nettet, den er kun registreret på tdc-nettet. Lyder noget mærkeligt,
> jeg må have fat i 3's kundeservice.

OK, den er på 3-net igen, det var nok bare et tilfælde.

Jan

Fra : Morten

Dato : 07-03-04 20:56

Tak for hjælpen :)

Må ud og købe mig en 920 så snart pengene er til det :)

Morten