Mouselistener på en label ??
Fra : Uffe Skelmose Calles~

Dato : 05-12-00 13:44

Er det muligt at knytte en mouse listener til en label ??

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 05-12-00 13:49

Ja, JLabel arver addMouseListener(MouseListener l)
og addMouseMotionListener(MouseMotionListener l)
fra Component.

-dennis

Fra : N/A

Dato : 05-12-00 14:11

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 05-12-00 14:11

Det kunne gøre på flere måder.

En kunne være at nedarve JLabel og implementere MouseListener derpå. Den
skulle så 'addes' til sig selv, og ville vide når der var trykket på den.

Alternativt tror jeg også komponenten kan fiskes ud fra
MouseEvent.getComponent().