word fryser
Fra : Ben Knudsen

Dato : 04-03-04 12:35

Jeg er løbet ind i et problem med min ellers stabile office x.

Word fryser lige efter opstart. Den når lige præcis så langt, at man ser
et tomt dokument og herefter dør den. Ingen roterende badebold, og
systemet kan ikke se, at word er låst. Men man kun komme ud med en force
quit.

Jeg har forsøgt følgende:
*slette pref-filer
*slette normal-templaten
*reparere disk-tilladelser

Intet resultat.
Jeg kan selvfølgelig geninstallere skidtet, men med alle de service-packs,
er det et trælst stykke arbejde.
Både entourage, powerpoint og excel virker i øvrigt fint.
Crash-loggen siger intet da word ikke crasher

Lige nu er min workaround en blanding af citrix og textedit (den kan
faktisk åbne de fleste word-filer), men det spiller jo ikke rigtig i
længden).

Gode idéer modtages

Mvh Ben

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-03-04 12:48

In dk.edb.mac, ben@net.dialog.dk wrote:

> [...]
> et tomt dokument og herefter dør den. Ingen roterende badebold, og
> systemet kan ikke se, at word er låst. Men man kun komme ud med en force

Har du installeret nogle fonte for nylig. Jeg synes jeg kan genkende
problembeskrivelsen som noget jeg oplevede med nogle korrupte fonte.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Did you pay the new Support Fee?

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 04-03-04 13:50

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Har du installeret nogle fonte for nylig. Jeg synes jeg kan genkende
> problembeskrivelsen som noget jeg oplevede med nogle korrupte fonte.

Jeg har samme problem, men har ikke fundet anden løsning end at bruge
Mellel i stedet Word. Selvom jeg er glad for Mellel er det ikke holdbart
i længden da der er mange af Words funktioner jeg savner. Så kan du
afsløre hvordan man tjekker om fonte er korrupte?

Tak,
Jonas

Fra : Peter Kiil

Dato : 04-03-04 15:15

Jonas Wellendorf - Jonas@Wellendorf.no on 04/03/04 13:49 wrote:

> [...]
> i længden da der er mange af Words funktioner jeg savner. Så kan du
> afsløre hvordan man tjekker om fonte er korrupte?

Prøv bare at hive dem ud af skriftmappen. Hvis Word starter, så quit Word,
tag 10-20 skrifter og smid i mappen igen. Starter Word så tag en 10-20
stykker mere, indtil Word holder op med at starte. Så får du kredset
synderen ind.

--
/peter

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-03-04 23:22

In dk.edb.mac, Jonas@wellendorf.no wrote:

> [...]
> i længden da der er mange af Words funktioner jeg savner. Så kan du
> afsløre hvordan man tjekker om fonte er korrupte?

Du kan enten gøre som Peter Kiil foreslår, eller også kan du bruge
FontBook til at slå dem til og fra med. Det plejer at funger her.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Domain controller not responding

Fra : Ben Knudsen

Dato : 08-03-04 13:26

Det lader ikke til at være fontene, der skaber problemer.
I øvrigt har jeg opdaget noget sært: hvis bare man venter længe nok (et
par timer), så låser word op og fungerer som normalt. Også hvis jeg åbner
nye dokumenter.
Så nu er løsningen at lade være med at quit'e word.
Mystisk.

Ben

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-04 14:01

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> nye dokumenter.
> Så nu er løsningen at lade være med at quit'e word.

hvis du har Acrobat Pro installeret kan den drille med lang opstartstid
af Word, men.... har ikke hørt om flere timer... - så det er nok ikke
det ?!
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://rejser.tk

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 08-03-04 14:49

> [...]

> nye dokumenter.
> Så nu er løsningen at lade være med at quit'e word.

Jeg tjekkede min fonter med FontDoctor uden at den fandt ødelagte
fonter, så jeg tror heller ikke at det er der hunden ligger begravet.
Næste gang jeg møder badebolden i Word vil jeg prøve at lade den stå et
par timer for at se om den forsvinder ligesom hos dig.
Den tid er forbi hvor jeg undrede mig over Words mange pludselige
indfald, så det vil vil ikke overraske mig om den forsvinder efter et
par timer her også.

Jonas

Fra : Ben Knudsen

Dato : 08-03-04 22:11

michael.holm@anthro.ku.dk (michael holm) writes:
>hvis du har Acrobat Pro installeret kan den drille med lang opstartstid
>af Word, men.... har ikke hørt om flere timer... - så det er nok ikke
>det ?!

Nu har jeg faktisk for nylig fået installeret Acrobat Pro - har du nogen
henvisninger til beskrivelser af problemet?
Lige nu har jeg ikke rigtig andet at gå efter (nåjo, geninstallation men
indtil videre er jeg stædig).

Ben

Fra : Morten

Dato : 08-03-04 23:09

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Nu har jeg faktisk for nylig fået installeret Acrobat Pro - har du nogen
> henvisninger til beskrivelser af problemet?

Word: Tools -> Add-in, fjern pdf.dot eller hvad den måtte hedde. en
halvdefekt destiller installation og et hav af fonte kan være længe om
at forsøge at starte.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Michael Holm

Dato : 09-03-04 08:18

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]

søg i de gamle tråde i dk.edb.mac :)

> Word: Tools -> Add-in, fjern pdf.dot eller hvad den måtte hedde. en
> halvdefekt destiller installation og et hav af fonte kan være længe om
> at forsøge at starte.

I flg. mappe : Microsoft Office X->Office->Startup her er 3 mapper en
for Excel, Powerpoint og Word, i hver af dem ligger der en PDFMaker.xxx
For at de ikke bliver gendannet næste gang skal du vist fjerne
PDFMakerLib som ligger et andet sted i "Microsoft Office X" mappen

Acrobat Pro vil prøve at installere det igen næste gang du starter
Acrobat :))

Fra : Morten

Dato : 09-03-04 13:21

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> For at de ikke bliver gendannet næste gang skal du vist fjerne
> PDFMakerLib som ligger et andet sted i "Microsoft Office X" mappen

eller man kan slå indlæsningen af .dot filen fra inde fra word.

> Acrobat Pro vil prøve at installere det igen næste gang du starter
> Acrobat :))

ikke CS.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Ben Knudsen

Dato : 09-03-04 11:49

Tak til Michael & Morten

Acrobat _var_ synderen, ser det ud til. Jeg har indtil videre bare fjernet
PDFmaker og Word virker nu så godt - eller dårligt - som den plejer. Så må
jeg senere battle med at få det installeret, så det virker

Ben