Mailapp?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-04 10:33

Hej i gruppen

Har aldrig brugt mailapplication, men vil gerne nu.
Har forskellige mailadresser, og ønsker ikke at skifte hvergang jeg
skifter udbyder.

Har nu oprettet konto i mailapp. hvor jeg har smækket udbyders
(Cybercity) data ind (brugernavn, PW, server), men har sat min
mailadresse til den primære fra yahoo.
Når jeg klikker på "hent post", sker der ikke noget, og det er vel fordi
at den søger i cybercity?

Hvordan får jeg den til at hente min mail fra yahoo, er det noget der
skal indstilles i cybercity eller mailapp.?
Jeg har kigge begge steder og kan umiddelbart ikke lige gennemskue det.

Som jeg forstår det er yahoo en "browser" baseret mail? Jeg kan ikke
bruge den som SMTP server, vel?

Nogle der er friske på at skabe lidt klarhed over situationen?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 15:51

Du kan bruge din Yahoo mail hvis det er en pop3 konto. (hvilket jeg
ikke ved om det er)

Du skal derfor have en incoming mail server og en outgoing (SMTP) mail server.

Incoming skulle gerne være en eller anden ved Yahoo (hvis det er en pop3)

Outgoing (SMTP) skal være din udbyders ( cybercity= vip.cybercity.dk)

/martin

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-04 17:36

Rummenigge <> wrote:

> [...]
>
> Incoming skulle gerne være en eller anden ved Yahoo (hvis det er en pop3)
>
> Outgoing (SMTP) skal være din udbyders ( cybercity= vip.cybercity.dk)

Tak for svaret Rummenigge (?)

Jeg er med på hvad du skriver, og de indstillinger er på plads, undtaget
ingående server Jeg skrev om, hvorvidt yahoo var en "browsermail"
(selvopfundet ord!), men med det mente jeg nemli´ som du skriver, at den
ikke har en indgående server. Men der kommer nok snart een og
konfimerer det

Du bekræftede mig i at mine indstillinger er rigtige, så er det på
plads.

Forresten husk at skrive dine svar UNDER det du svarer på, så kommer
tråden i den rigtige rækkefølge
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-04 00:13

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> (selvopfundet ord!), men med det mente jeg nemli´ som du skriver, at den
> ikke har en indgående server. Men der kommer nok snart een og

Jeg har lige set lidt på Yahoo's hjemmeside. Det ser ikke umiddelbart ud
som om, man kan bruge den som POP3-konto. Den kan kun bruges som
webmail. En anden løsning ville være, hvis man kunne sætte den til at
videresende posten til en anden e-mail-adresse, men den mulighed skriver
de heller ikke noget om.
Yahoo ville jo heller ikke have noget ud af at give folk disse
muligheder. Yahoo vil jo gerne have, at man kommer ind på deres
hjemmeside og læser reklamer fra deres sponsorer. Alt i alt er webmail
noget hø, hvis man har mere end sporadisk brug for e-mail. Men det er
fint som alternativ. Langt de fleste "rigtige" konti kan derfor
alternativt bruges som webmail i dag. Det er en langt bedre løsning,
hvor man får det bedste fra begge verdner.
Hvorfor finder du ikke en anden konto? Der findes masser af
billige eller gratis konti. Du kunne også ofre et mailhotel. Det koster
jo kun kr. 16,- om måneden. Nogle steder endda mindre. Du kunne endda
købe dit eget domæne for et relativt beskedent beløb. Det har jeg f.eks.
gjort. Så kan man bevare den samme adresse livet igennem. Du kunne også
få en .Mac-konto som en rigtig Mac-bruger
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-03-04 07:27

> [...]

> gjort. Så kan man bevare den samme adresse livet igennem. Du kunne også
> få en .Mac-konto som en rigtig Mac-bruger

Tak Henrik.
Jeg har som skrevet, "keglet" godt rundt på de sider (Yahoo og
Cybercity) og er glad for at få bekræftet at jeg ikke er helt gal på
den

Du har helt ret, det er noget skod, og jeg har tidligere været inde på
at få domænenavn, men kom fra det af een eller anden grund...:-/
Jeg er osse varm på en .mac konto, men mener at det er lidt pebret?

Nu så jeg at den gode Jonas er kommet med et forslag til løsning, så det
prøver jeg lige
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-03-04 02:39

In dk.edb.mac, mailloneFJERN@netscape.net wrote:

> [...]
> ingående server Jeg skrev om, hvorvidt yahoo var en "browsermail"
> (selvopfundet ord!), men med det mente jeg nemli´ som du skriver, at den

Jeg prøvede lige med dig (DNS lookup utility) på yahoo, og det gav
følgende:

[voss]% dig mx yahoo.com
5 mx4.mail.yahoo.com.
1 mx1.mail.yahoo.com.
1 mx2.mail.yahoo.com.

Du kan prøve at skrive en af mx-adresserne som indgående mailserver,
f.eks.:

   mx4.mail.yahoo.com

Hvis det ikke virker kan du prøve at nøjes med:

   mail.yahoo.com

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Electrons on a bender

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-03-04 08:58

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> f.eks.:
>
> mx4.mail.yahoo.com
>
> Hvis det ikke virker kan du prøve at nøjes med:

Hej Jonas

Tak for dit svar, men jeg kan desværre ikke få det til at virke.
Mailapp. skriver :arbejder uden forbindelse.....åbner postkasse.
(har prøvet flere af dine forslag)

Men kom til at tænke på at jeg jo har PW hos Yahoo, måske er det
problemet...? :-/

For i /mailinstillinger/konti/ går jeg stærkt ud fra at brugernavnet
skal være det tildelte fra Cybercity, og det gælder vel osse
adgangskoden?

Nå, så er der et punkt i mail : importer postkasser, men hvad er mbox?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-03-04 01:33

> [...]

> For i /mailinstillinger/konti/ går jeg stærkt ud fra at brugernavnet
> skal være det tildelte fra Cybercity, og det gælder vel osse

Har du oprettet en seperat konto til din yahoo-mail? Det lyder ikke
sådan. Hvis du ikke har, så gør det, og opret den med en af de forslag
til indgående mail-server som jeg kom med, og cybercity som din udgående
postserver.

Som brugerid og kodeord skal du bruge dem du bruger til at logge på din
yahoo-webmail med.

> Nå, så er der et punkt i mail : importer postkasser, men hvad er mbox?

mbox er et standard mail-format til unix. Der er faktisk bare en
tekstfil, hvor dine mails er formateret på en bestemt måde.

Et sjovt lille eksperiment er, at trække en af dine mailboxe fra
Mail.app ud på skrivebordet, og så åbne den med en editor, f.eks.
TextEdit eller SubEthaEdit, så kan du se indholdet af mbox-filen.

Outlook til PC gemmer filerne i et proprietært databaseformat, og disse
kan således kun læses af Outlook. Jeg ville tro at Outlook og Entourage
til Mac gør det samme.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse:
Our ISP is having {switching,routing,SMDS,frame relay} problems

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-03-04 08:39

> [...]

> sådan. Hvis du ikke har, så gør det, og opret den med en af de forslag
> til indgående mail-server som jeg kom med, og cybercity som din udgående
Jo en splitny, konto, og har prøvet både med og uden flueben, ved at
anden skal være aktiv.

> Som brugerid og kodeord skal du bruge dem du bruger til at logge på din
> yahoo-webmail med.
det har jeg lige prøvet, men den ender med at skrive :arbejder uden
forbindelse.

Men tillader CC, at jeg bruger deres udgående server, uden at skrive mit
brugernavn og PW?
(Keld, som er abb. hos TDC, skriver et 12 cifferet nummer i brugernavn,
og det har intet med hans mailnavn at gøre)

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge