En film alle synes om
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 09:03

For nylig blev jeg meget forbavset over, at Per Vadmand nedgjorde The
Godfather, som efter min mening er en af de bedste film, der
nogensinde er lavet - og han er garanteret lige så forbavset over, at
nogen kan hade Bagdad Café, sådan som jeg gør.

Så nu spørger jeg gruppen: Er vi virkelig så forskellige, eller findes
der rent faktisk film, alle kan lide? Jeg har selv en kandidat, som
jeg ved både Vadmand og jeg elsker: Hitchcocks North By Northwest -
eller Menneskejagt, som den hedder på dansk.

Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
titlen "En film alle synes om"?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 09:33

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> escribió

> [...]
> jeg ved både Vadmand og jeg elsker: Hitchcocks North By Northwest -
> eller Menneskejagt, som den hedder på dansk.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har set den, så det er svært for mig at udtale
mig om den.
Andre bud kunne være:

Raiders of the lost ark
Terminator 2
The fifth Element

Hvad kan i sige af negative ting om dem?

Fra : Jacob Gunness

Dato : 04-03-04 09:46

> The fifth Element
>
> Hvad kan i sige af negative ting om dem?

Jeg synes selv, at det er god underholdning, men mange synes vist, at det er
en gang postmoderne varm luft. Tomhjernet stiløvelse. I det hele taget af
Luc Besson en mand, der deler folk.

- Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 09:51

"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable.dk> escribió

> Tomhjernet stiløvelse.

Ok, den kritik kan jeg vel egentligt godt forstå, jeg forblændes nok bare af
hvor godt det er udført.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 10:24

Lars Hoffmann skrev:

>"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable.dk> escribió

>Ok, den kritik kan jeg vel egentligt godt forstå, jeg forblændes nok bare af
>hvor godt det er udført.

Jeg holder meget af Det Femte Element, men man er nødt til at tage
hovedet af for at kunne sluge den historie, der er lige så syret og
usammenhængende som de fleste franske art-tegneserier.

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:12

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote

> Jeg holder meget af Det Femte Element, men man er nødt til at
> tage hovedet af for at kunne sluge den historie, der er lige så
> syret og usammenhængende som de fleste franske art-tegneserier.

Men pyt med det - alene kostumerne er det hele værd.

Men, jo - nogen klassisk storfilm er det ikke. Dertil er den for
ujævn. Men det er en film det er svært ikke at holde af.

/Lars

Fra : @

Dato : 06-03-04 08:52

"Lars Fischer" <nospam@suk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men, jo - nogen klassisk storfilm er det ikke. Dertil er den for
> ujævn. Men det er en film det er svært ikke at holde af.

Klassisk storfilm er den måske ikke, men den er alligevel den film, som jeg
har set flest gange på dvd.
I'm loving it!

Fra : Lars Fischer

Dato : 07-03-04 21:42

<@> wrote (news:40498330$0$27427$edfadb0f@dread16.news.tele.dk):

> Klassisk storfilm er den måske ikke, men den er alligevel den
> film, som jeg har set flest gange på dvd.
> I'm loving it!

Jow. Jeg har osse set 5. element masser af gange. Den er perfekt når
man er for træt men ikke gider gå i seng. Den kræver ikke noget, og
man kan nyde den bare for billederne, tøjet, og typerne. Jeg tror
faktisk det hjælper at være lidt træt - det gør det nemmere at
abstrahere fra "handlingen".

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 19:36

Lars Hoffmann wrote:

> Andre bud kunne være:

> Terminator 2

Jeg bryder mig ikke om børn i actoinfilm, og han her er særlig
irriterende. Lærer Terminator smarte replikker, og at man ikke må skyde
på folk. Jeg foretrækker helt klart etteren.

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-03-04 16:11

Lars Hoffmann wrote:
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> escribió

Den er blevet lidt gammeldags at se på.

> Andre bud kunne være:
> The fifth Element
>
> Hvad kan i sige af negative ting om dem?

Min svoger/svigerinde synes ikke den er særlig god.

Jeg tror jeg skal skilles.....

/jim

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:13

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote

> Terminator 2

Flot produceret tju-bang, men kedelig. Set idag (af et publikum der
*har* set The Matrix) er effekterne sikkert ikke engang noget særligt.

/Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-03-04 08:54

"Lars Fischer" <nospam@suk.dk> escribió

[Terminator 2]

> Flot produceret tju-bang, men kedelig. Set idag (af et publikum der
> *har* set The Matrix) er effekterne sikkert ikke engang noget særligt.

Det er første gang jeg har hørt T2 omtalt som kedelig. Jeg genså den for et
par dagen siden og effekter og action holder 100% også den dag idag.
Mvh
Lars Hoffmann

Fra : Jacob Gunness

Dato : 04-03-04 09:42

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?
Jeg elsker personligt North By Northwest.
Kan de fleste ikke også blive enige om, at Raiders of the Lost Ark er
intelligent, underholdende og skidemorsom?
Og Dr. Strangelove må da også være et bud.

- Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 09:56

"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable.dk> escribió

> Og Dr. Strangelove må da også være et bud.

Den kender jeg flere der ikke syntes om. Mange kan ikke se de morsomme i den
Nihilistiske humor der er gennemgående i hele filmen. Hvis man ikke kan se
det morsomme i udtalelser som "You can+t fight in here, this is the War
room", så mister filmen en del.
Nogen der kan sige noget negastivt om Memento?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Sune

Dato : 04-03-04 11:31

On Thu, 4 Mar 2004 09:55:48 +0100, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Nogen der kan sige noget negastivt om Memento?

Ja, da.

Jeg har lige set den på DVD for første gang. (bedre sent end aldrig)

Jeg gad ikke at se den færdig pga. det MEGET alternative handlingsforløb.
Magen til crap skal man da lede længe efter!

There ^^ you go!

Mvh
Sune

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 11:34

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> escribió

> Jeg gad ikke at se den færdig pga. det MEGET alternative handlingsforløb.
> Magen til crap skal man da lede længe efter!

Det mener du seriøst eller er det bare for at brokke sig?

Fra : Sune

Dato : 04-03-04 11:56

On Thu, 4 Mar 2004 11:33:47 +0100, "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Det mener du seriøst eller er det bare for at brokke sig?

Mente du seriøst at Memento var en film du troede at alle synes om eller var det bare for at være
nørdet?

Ja, gu fanden mener jeg det seriøst!

Jeg så over en time af filmen for at 'give den en chance'.
Det hjalp ikke!

Mvh
Sune

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 12:00

"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> escribió en el mensaje

> Mente du seriøst at Memento var en film du troede at alle synes om eller
var det bare for at være
> nørdet?

Det mente jeg skam seriøst, deraf mit spørgsmål

> Ja, gu fanden mener jeg det seriøst!

Ok, smag og behag må man vel sige.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 12:18

Lars Hoffmann skrev:

>"Sune" <apr2003@tdcadsl.dk> escribió en el mensaje

>var det bare for at være
>
>Det mente jeg skam seriøst, deraf mit spørgsmål

>Ok, smag og behag må man vel sige.

Jeg synes også, Memento er en fantastisk film, men det er jo en af
dem, der kræver tankevirksomhed af tilskueren, så det undrer mig ikke,
at der er nogen, der står af.

Fra : Sune

Dato : 04-03-04 12:26

On Thu, 04 Mar 2004 12:18:06 +0100, Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

>Jeg synes også, Memento er en fantastisk film, men det er jo en af
>dem, der kræver tankevirksomhed af tilskueren, så det undrer mig ikke,
>at der er nogen, der står af.

Jeg synes bare ikke om film som har et alternativt handlingsforløb.
Ikke fordi der ikke er nok gennemløb på øverste etage hos mig.

Mvh
Sune

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 13:12

Sune skrev:

>Jeg synes bare ikke om film som har et alternativt handlingsforløb.
>Ikke fordi der ikke er nok gennemløb på øverste etage hos mig.

Man behøver bestemt ikke være dum for at nyde hjerneløs underholdning.
Jeg mente bare, at Memento er en af den slags film, man ikke skal
sætte på, når man sidder og døser efter at have indtaget fem
guldbajere.

Fra : Sune

Dato : 04-03-04 13:40

On Thu, 04 Mar 2004 13:11:40 +0100, Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> [...]
>Jeg mente bare, at Memento er en af den slags film, man ikke skal
>sætte på, når man sidder og døser efter at have indtaget fem

Ok.
Og jeg mente bare at jeg ikke kan lide film med alternative handlingsforløb.

Memento er et godt eksempel på dette.
Femme Fatale et andet..

Og jeg har glemt titlen på mit 3. eksempel :P
En populær film som ikke er mere end 2-3 år gammel som handler om 2-4 unge mennesker på en
amerikansk high school? hvor den ene er forelsket i den anden og vist noget med et selvmord osv.

Handlingsforløbet i den er vist baglæns så vidt jeg husker.

Jeg har sikkert glemt titlen på den fordi den var så dårlig :P

Mvh
Sune

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 15:11

Sune skrev:

>Og jeg mente bare at jeg ikke kan lide film med alternative handlingsforløb.
>
>Memento er et godt eksempel på dette.
>Femme Fatale et andet..

Og Pulp Fiction. Men det skal du ikke være ked af. Jeg hader også den
film.

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:08

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Og Pulp Fiction. Men det skal du ikke være ked af. Jeg hader også den
> film.

Den gad JEG ikke se færdig - til min søns store forargelse.

Per V.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-03-04 20:24

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Og Pulp Fiction. Men det skal du ikke være ked af. Jeg hader også den
> film.

Yes, så er jeg ikke alene!
Syntes dog at Reservoir Dogs og Kill Bill er fremragende. Go figure!

/Brian

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-03-04 21:22

Sune wrote:

> [...]
> forelsket i den anden og vist noget med et selvmord osv.
>
> Handlingsforløbet i den er vist baglæns så vidt jeg husker.

Den hedder Rules Of Attraction.. Ved ikke om nogle kan oversætte titlen så
Vadmand kan se hvilken en det er

> Jeg har sikkert glemt titlen på den fordi den var så dårlig :P

Enig, den var rigtig dårlig.. Det eneste gode var alle patterne og hende den
søde hovedrolleindehaver..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Sune

Dato : 04-03-04 22:21

On Thu, 4 Mar 2004 21:22:03 +0100, "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Den hedder Rules Of Attraction.. Ved ikke om nogle kan oversætte titlen så
>Vadmand kan se hvilken en det er

Ja det er den!

>Enig, den var rigtig dårlig.. Det eneste gode var alle patterne og hende den
>søde hovedrolleindehaver..

Ja, for fanden!

Mvh
Sune

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-04 22:43

Anders Houmark wrote:

> Den hedder Rules Of Attraction.. Ved ikke om nogle kan oversætte
> titlen så Vadmand kan se hvilken en det er

Den er lavet over Easton Ellis' roman "Uskrevne regler" og følger Patrick
Batemans bror Seans campus-liv.

Mark

Fra : Morten Bowman

Dato : 04-03-04 14:13

On Thu, 04 Mar 2004 12:25:46 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg synes bare ikke om film som har et alternativt handlingsforløb.
>Ikke fordi der ikke er nok gennemløb på øverste etage hos mig.

Så Irreversible og Amores perros har du så også gået glip af? Det er ellers
store filmoplevelser.
Men hvorfor kan du egentlig ikke lide film med "ulineært" tidsforløb?

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Sune

Dato : 04-03-04 16:52

On Thu, 04 Mar 2004 14:13:21 +0100, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Så Irreversible og Amores perros har du så også gået glip af?

Ja.

>Men hvorfor kan du egentlig ikke lide film med "ulineært" tidsforløb?

Aner det ikke. Jeg synes bare at en historie skal fortælles fra enden til anden.
Alt andet er bare dårlig fortæller teknik / klippe teknik IMHO.

Med det mener jeg at jeg ikke synes om film hvori der er lagt mere vægt på fortællerteknikken end på
historien.

Ville Memento være noget specielt hvis den ikke havde den forkvaklede fortælleform?
Måske, men jeg giver den altså thumbs down.

Mvh
Sune

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 06-03-04 11:45

On 2004-03-04 16:51:56 +0100, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> said:
> [...]

fortælleform?
> Måske, men jeg giver den altså thumbs down.

Det ville være temmelig svært at lave en film om en mand uden
korttidshukkommelse uden at ty til den slags fortælletekniske greb. Vi skal
jo netop sættes i hans situation for at kunne forstå hvordan hans
verdensbillede hele tiden er totalt afhængigt af de noter og billeder han
render rundt med i lommen.

Efter min mening burde du have holdt den sidste halve time eller hvor meget
du manglede ud, for det er her plottet virkelig kommer frem og der vises
hvad der egentlig skete dengang Lennys kone døde - eller hvad der måske
skete. Nuvel, man kan som bekendt ikke diskutere smag særlig længe uden at
det hele bliver omsonst.

Jeg nød virkelig filmen og en stor del af grunden var det utradionelle
forløb.

... Now, where was I? ;)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : zcully

Dato : 04-03-04 17:25

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> room", så mister filmen en del.
> Nogen der kan sige noget negastivt om Memento?

NEJ.
Det er første gang jeg kan sige at "det her er den fedeste film jeg
nogensinde har set".
Er altid i tvivl når folk spørger, men den her slår sgu alt!!

> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

/Zcully

Fra : eMJay

Dato : 04-03-04 17:29

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> Nogen der kan sige noget negastivt om Memento?
> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Memento er en af mine "all-time-favourites", men samtlige piger i min
venskabskreds, jeg har set den med, hader den som pesten.
Jeg ved ikke om det er mig der har nogle mærkelige veninder, eller om det er
en decideret "drengerøvs"film.
Noget kunne godt tyde på det. Den ligger på en 17. plads blandt "Top 50
movies voted for by male users" og findes ikke på "Top 50 movies voted for
by female users".

eMJay

Fra : eMJay

Dato : 04-03-04 17:31

"eMJay" <££££@££££.dk> wrote in message
> Noget kunne godt tyde på det. Den ligger på en 17. plads blandt "Top 50
> movies voted for by male users" og findes ikke på "Top 50 movies voted for
> by female users".
www.imdb.com that is!

eMJay

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 05-03-04 15:45

"eMJay" <££££@££££.dk> wrote in message
> på www.imdb.com that is!

Det er ikke helt korrekt. Faktisk har kvinderne den helt oppe på en 12. plads.

Fra : Kasper Larsen

Dato : 04-03-04 18:18

"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg elsker personligt North By Northwest.
> Kan de fleste ikke også blive enige om, at Raiders of the Lost Ark er
> intelligent, underholdende og skidemorsom?
> Og Dr. Strangelove må da også være et bud.

Jeg er ellers ikke meget for tøse-film, men Broerne i Madison County er helt
fantastisk.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-04 20:16

Kasper Larsen wrote:

> Jeg er ellers ikke meget for tøse-film, men Broerne i Madison County
> er helt fantastisk.

Det er jo også en Clint film.

Mark

Fra : Morten Steen

Dato : 04-03-04 10:47

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?

North By Northwest er herlig. Jeg synes ikke den er HELT det mesterværk
mange andre synes, men hader den bestemt ikke.

Et frækt bud på "en film alle synes om" : Grease? Eller hvad? Den er sgu da
tidløs hygge.

Morten

Fra : Jeppe Møller

Dato : 04-03-04 16:13

> Et frækt bud på "en film alle synes om" : Grease? Eller hvad? Den er sgu
da
> tidløs hygge.

Jeg hader den- jeg synes den er kvalm.

/JeppeM

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:10

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Et frækt bud på "en film alle synes om" : Grease? Eller hvad? Den er sgu
da
> tidløs hygge.

Røvsyg musik og halvgamle skuespillerinder, der leger teenagere?

Mit forslag: Olsenbanden på sporet.

Per V.

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 06-03-04 11:48

On 2004-03-04 18:09:30 +0100, "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk>
said:
> da
>
> Røvsyg musik og halvgamle skuespillerinder, der leger teenagere?

Hørt! Alle andre end jeg i min gymnasieklasse var ellevilde med den, men
jeg kan ikke udstå den. Hvorfor skal det soundtrack altid spilles på barer
og caféer? Måske for at få mig til at købe flere øl så jeg kan drukne min
pludselige sorg...

> Mit forslag: Olsenbanden på sporet.

Hørt! :)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-03-04 12:03

Mikkel Eide Eriksen skrev:

>sgu

>Hørt! Alle andre end jeg i min gymnasieklasse var ellevilde med den, men
>jeg kan ikke udstå den.

Her berøres muligvis en vigtig psykologisk faktor: Det, at man kan
komme til at hade ting, fordi andre elsker dem.

Jeg havde det fx sådan med The Piano af Jane Campion, fordi en hånduld
mennesker, hvis smag jeg normalt ikke bryder mig om, var ellevilde med
den. Så måtte den jo være dårlig. Jeg skulle i hvert fald ikke
identificeres med den flok båtnakker.

Da jeg nogle år senere så rent faktisk så den, syntes jeg, den var
fantastisk.

Siden da har jeg passet på ikke at udtale mig om ting, jeg ikke
personligt har haft mulighed for at vurdere, også selv om mine venner
siger, det ikke er værd at beskæftige sig med. Jeg har endnu ikke mødt
to mennesker, hvis smag var 100 procent sammenfaldende.

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 06-03-04 12:08

On 2004-03-06 12:03:05 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> said:
> Her berøres muligvis en vigtig psykologisk faktor: Det, at man kan
> komme til at hade ting, fordi andre elsker dem.

Jeg havde set den før jeg begyndte i gymnasiet og syntes på daværende
tidspunkt at den var banal og irriterende. Generelt havde mine med-elever
god smag, men der var lige det lille karakterbrist (hehe), så det er ikke
nogen form for assiciationsangst. Jeg må nok indrømme at min opfattelse af
filmen bliver gradvist mere negativ for hver gang jeg "tvangsindlægges" til
at høre soundtracket.

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:17

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> wrote

> Et frækt bud på "en film alle synes om" : Grease? Eller hvad? Den
> er sgu da tidløs hygge.

Jeg så den sammen med alle de andre teenagere da den var ny, og jeg
syn's den var uendelig kedelig. Saturday Night Fever er faktisk en OK
film. Ikke nogen stor film, men et fin lille årgangsfilm.

/Lars

Fra : Malene Hald

Dato : 13-03-04 15:09

> Et frækt bud på "en film alle synes om" : Grease? Eller hvad? Den er sgu
da
> tidløs hygge.

- Grease holder - OGSÅ soundtracket!

Fra : Thomas S

Dato : 04-03-04 11:35

Niels Søndergaard wrote:

> Jeg har selv en kandidat, som
> jeg ved både Vadmand og jeg elsker: Hitchcocks North By Northwest -
> eller Menneskejagt, som den hedder på dansk.

Jeg er generelt ikke meget for Hitchcock. Hans gys virker simpelthen
ikke på en fyr opvokset i firserne (til gengæld var jeg vild med
bogserien "Alfred Hitchcock og de tre detektiver").

Jeg kan ikke huske, om jeg har set Menneskejagt. Er det den, der slutter
med at toget kører ind i tunnelen? Jeg kan se på imdb, at Cary Grant
spiller hovedrollen, og det mente jeg også. I så fald så jeg den i
danskundervisningen i gymnasiet og brød mig ikke om den - men på den
anden side er der mange ting, der ufortjent har fået en ridse i lakken
hos mig ved at blive introduceret af en dansklærer.

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?

Umiddelbart husker jeg Forrest Gump, som en film hele min familie
elsker. Der er lidt lommefilosifi, til dem, der elsker det, der er drama
og komik, og en smule historieundervisning, og en masse musik, som folk
kan genkende.

Det er umiddelbart mit bedste bud.

Thomas S

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 11:46

Thomas S skrev:

>Jeg er generelt ikke meget for Hitchcock. Hans gys virker simpelthen
>ikke på en fyr opvokset i firserne (til gengæld var jeg vild med
>bogserien "Alfred Hitchcock og de tre detektiver").

Jeg synes også, tiden er løbet fra mange af hans film, men altså ikke
lige den.

> [...]
>elsker. Der er lidt lommefilosifi, til dem, der elsker det, der er drama
>og komik, og en smule historieundervisning, og en masse musik, som folk

Og det er et godt bud, som jeg i hvert fald kan tilslutte mig. Tager
vi Roberts Zemeckis' øvrige produktion, er der flere kandidater:

Who Framed Roger Rabbit (den må alle da elske!)
Back to the Future 1-3
Romancing the Stone

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-03-04 16:23

On Thu, 04 Mar 2004 11:45:47 +0100, Niels Søndergaard

> [...]
>vi Roberts Zemeckis' øvrige produktion, er der flere kandidater:
>
>Who Framed Roger Rabbit (den må alle da elske!)

Film, som mad på en amerikansk "familie restaurant" - der er ikke de
store smagsoplevelser, så der er ikke noget folk ikke kan lide. Der er
heller ikke de store smagsoplevelser.

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:12

"T. Liljeberg" <tl_dpFJERN@cox.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> Film, som mad på en amerikansk "familie restaurant" - der er ikke de
> store smagsoplevelser, så der er ikke noget folk ikke kan lide. Der er

Enig i de to af tilfældene - men Rioger rabbit er u noget særligt.

Hvad med Casablanca? Eller Duck Soup med Marx Brothers? Eller Chaplins "The
Kid"? Nå nej, jeg glemte, at hvis masn er under 30 accepterer man ikke
sort-hvid-film

Per V.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 04-03-04 18:40

On Thu, 4 Mar 2004 18:11:31 +0100, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dpFJERN@cox.net> skrev i en meddelelse

>Enig i de to af tilfældene - men Rioger rabbit er u noget særligt.

Den fangede mig aldrig. Jeg er ikke engang sikker på, at jeg
nogensinde har set den fra ende til anden.

>Hvad med Casablanca? Eller Duck Soup med Marx Brothers? Eller Chaplins "The
>Kid"? Nå nej, jeg glemte, at hvis masn er under 30 accepterer man ikke
>sort-hvid-film

Jeg er nu meget glad for alle tre film, men jeg er selvfølgelig heller
ikke under 30.

Tom

---

Fra : Peter G

Dato : 04-03-04 20:53

vadmand skrev:

> Hvad med Casablanca? Eller Duck Soup med Marx Brothers? Eller Chaplins
> "The Kid"? Nå nej, jeg glemte, at hvis masn er under 30 accepterer man
> ikke sort-hvid-film

"Avanti" med Jack Lemmon?

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 06-03-04 11:50

On 2004-03-04 18:11:31 +0100, "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk>
said:
> sort-hvid-film

Hvad med Gøg og Gokke? Selvom min far kan nu godt blive træt af deres
evindelige stupiditet, kan han godt se dem, bare ikke med for korte
mellemrum, så bliver det for meget! :)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 14:02

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> skrev i en meddelelse

> Hvad med Gøg og Gokke? Selvom min far kan nu godt blive træt af deres
> evindelige stupiditet, kan han godt se dem, bare ikke med for korte
> mellemrum, så bliver det for meget! :)

Så skal det være den med klaveret!

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-03-04 15:57

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev:

>"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> skrev i en meddelelse

>Så skal det være den med klaveret!

The Music Box hedder den.

Eller Gøg og Gokke i Oxford. Jeg mener, det er den med "Agnes, serve
the salad without dressing."

Eller Swiss Miss, hvor de skal over en hængebro med et klaver og møder
en gorilla på midten. I Alperne, vel at mærke! Det var ikke fantasi,
manuskriptforfatterne manglede dengang.

Fra : vadmand

Dato : 06-03-04 16:42

> Eller Swiss Miss, hvor de skal over en hængebro med et klaver og møder
> en gorilla på midten. I Alperne, vel at mærke! Det var ikke fantasi,
> manuskriptforfatterne manglede dengang.

Nej, der mangler kun nogle tigre og nogle fremmedlegionærer!

Per V.

Fra : Lars Fischer

Dato : 08-03-04 01:39

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote

> Eller Gøg og Gokke i Oxford. Jeg mener, det er den med "Agnes,
> serve the salad without dressing."

Jo. Der er et par ægte guldkorn der. Min favorit er "Agnes, call me
a cab" - "Oliver, you're a cab".

/Lars

Fra : Malene Hald

Dato : 13-03-04 15:10

> Hvad med Casablanca? Eller Duck Soup med Marx Brothers? Eller Chaplins
"The
> Kid"? Nå nej, jeg glemte, at hvis masn er under 30 accepterer man ikke
> sort-hvid-film

Elsker Casablanca og Marx Brothers - har aldrig set Chaplin. Synes sort/hvid
film er herlige, og nogle af de bedste film nogensinde blev skudt i s/h. Og
jeg er 21 (mr. Jeg-generaliserer-altid-Vadmand).

Malene

Fra : Jensen

Dato : 04-03-04 19:06

> [...]

>vi Roberts Zemeckis' øvrige produktion, er der flere kandidater:
>
>Who Framed Roger Rabbit (den må alle da elske!)

Den hader jeg. Ligesom jeg hader Howard the Duck, Space Jam og andet
tegneserie+film crap.

>Back to the Future 1-3

Helt enig her.

>Romancing the Stone

Kender ikke. Men deciderede "romance"-film er sjældent mig.

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 19:27

"Jensen" <stoams@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Thu, 04 Mar 2004 11:45:47 +0100, Niels

> Kender ikke. Men deciderede "romance"-film er sjældent mig.

Lad dig ikke narre af titlen! Hed den ikke "Så går den vilde skattejagt"?
eller sådan noget på dansk? Rigtigt underholdende film.

Per V.

Fra : Jensen

Dato : 04-03-04 22:27

On Thu, 4 Mar 2004 19:27:04 +0100, "vadmand"

Ah, jo, tjekkede lige. Du har ret.
Ja, der er gang i den.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-04 03:56

> [...]

>"Jensen" <stoams@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Lad dig ikke narre af titlen! Hed den ikke "Så går den vilde skattejagt"?

"Halløj med stenen"?

Tom

---

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 06-03-04 11:51

On 2004-03-05 03:56:05 +0100, T. Liljeberg <tl_dpFJERN@cox.net> said:

> "Halløj med stenen"?

Stone Hard: Stone Harder! ;)

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : -V-

Dato : 06-03-04 13:10

Mikkel Eide Eriksen wrote:

> Stone Hard: Stone Harder! ;)

"Op på fars sten"....?

-V-

Fra : Zeki

Dato : 04-03-04 21:11

> Romancing the Stone

Gaab. 80'er B-film.

mvh Zeki

Fra : Søren R

Dato : 04-03-04 12:36

On Thu, 04 Mar 2004 11:34:52 +0100, Thomas S <erro_estado@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>elsker. Der er lidt lommefilosifi, til dem, der elsker det, der er drama
>og komik, og en smule historieundervisning, og en masse musik, som folk

Også min første tanke, da jeg så tråden.
--
Søren R

¤ Hader DU en reklame? Besøg http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-03-04 16:31

Thomas S wrote:
> [...]
> elsker. Der er lidt lommefilosifi, til dem, der elsker det, der er drama
> og komik, og en smule historieundervisning, og en masse musik, som folk

Nok en af de sidste film jeg ville tænke på når jeg hører ordene "en
film alle syntes om" da jeg syntes den er decideret kvalmende og aldrig
har kunne komme mere end en halv time ind i filmen før jeg bliver nødt
til at slukke og få mig en mindre hjernevask.

Tenz.

Fra : -V-

Dato : 04-03-04 11:58

Niels Søndergaard wrote:
>jeg elsker: Hitchcocks North By Northwest - eller Menneskejagt, som den
hedder på dansk.

Du har alligevel dine forsonende træk....
North By Northwest er en af mine alltime yndlingsfilm.

>har I andre kandidater til titlen "En film alle synes om"?

De fleste af mine medmennesker synes godt om Indy-trilogien, som andre har
påpeget.

LA Confidential er også et hit hos de fleste, men jeg kommer til at tænke på
om Groundhog Day ikke er en vinder hos langt de fleste? Kræver selvfølgelig
at man tåler Bill Murray.

-V-

Fra : Thomas S

Dato : 04-03-04 12:00

-V- wrote:

> LA Confidential er også et hit hos de fleste,

Den vil jeg gerne skyde ned. Den er godt nok for kedelig.

> men jeg kommer til at tænke på
> om Groundhog Day ikke er en vinder hos langt de fleste? Kræver selvfølgelig
> at man tåler Bill Murray.

Men er den jeg er med på.

Thomas S

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 12:20

Thomas S skrev:

>Den vil jeg gerne skyde ned. Den er godt nok for kedelig.

Enig. Første gang jeg så den, faldt jeg i søvn. Anden gang holdt jeg
mig vågen, men kedede mig stadig. Den ville klart blive bedre af at
blive klippet ned.

>Men er den jeg er med på.

Også jeg. Og hvad med Ghostbusters? Kan nogen have noget mod den?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 04-03-04 15:55

Niels Søndergaard skrev:

> Enig. Første gang jeg så den, faldt jeg i søvn. Anden gang holdt jeg
> mig vågen, men kedede mig stadig. Den ville klart blive bedre af at
> blive klippet ned.

Enig. Forfærdelig kedelig. Faldt også i søvn.

> Også jeg. Og hvad med Ghostbusters? Kan nogen have noget mod den?

Prøv at spørge nogle kristne:
http://www.christiananswers.net/spotlight/movies/2002/ghostbusters.html

Her advares kristne mod at se filmen, bl.a. fordi Bill Murray bliver ved
med at forsøge at score Sgourney Weaver efter at have fået et nej. De
kristne er heller ikke så vilde med, at filmen portrætterer et sødt
spøgelse (Slimer).

Til gengæld roses den for sine dokumentaristiske kvaliteter ved at vise,
hvad der sker, når man bliver besat af en dæmon.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Now son, you don't want to drink beer. That's for daddies and kids

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-03-04 21:33

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
>
> Til gengæld roses den for sine dokumentaristiske kvaliteter ved at
> vise, hvad der sker, når man bliver besat af en dæmon.

ROFL KARTFOFFEL!! Haha, det er utroligt så mange religiøse grupper som er så
langt ude

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kostas

Dato : 04-03-04 12:36

> Men er den jeg er med på.

Desværre - jeg elsker den - men min kone HADER den film. Jeg ser den næsten
hver gang de genudsender den (ret tit)

Kostas

www.supertips.dk
Ny sæson Superligatips starter snart!

Fra : -V-

Dato : 04-03-04 12:49

Kostas wrote:

> Desværre - jeg elsker den - men min kone HADER den film. Jeg ser den
> næsten hver gang de genudsender den (ret tit)

Hvorfor hader hun den?

Det er da lidt af det hele: action og dramatik, had og kjærlighed, spænding
og humor - kort sagt er det en perfekt film.

Og så er Andie MacD sindssygt charmerende.

-V-

Fra : Kostas

Dato : 04-03-04 14:41

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Hvorfor hader hun den?
>
> Det er da lidt af det hele: action og dramatik, had og kjærlighed,
> spænding og humor - kort sagt er det en perfekt film.
>
> Og så er Andie MacD sindssygt charmerende.

Det spørger jeg også mig selv om. Måske er det netop fordi jeg elsker den
film og at den har været vist så mange gange.

Hvem ved - måske kommer man selv til at hade Die Hard 3 en dag.

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 04-03-04 22:49

-V- wrote:
> Og så er Andie MacD sindssygt charmerende.

Og der er så forskellen på os to :)
hygge,
Nicolai

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:12

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse news:40470bc7$0$1645
> om Groundhog Day ikke er en vinder hos langt de fleste? Kræver
selvfølgelig
> at man tåler Bill Murray.

Absolut i den bedste ende.

Per V.

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:20

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote

> North By Northwest er en af mine alltime yndlingsfilm.

Bestemt en fin sag. En film af den slags man altid kan se.

> De fleste af mine medmennesker synes godt om Indy-trilogien, som
> andre har påpeget.

Jow.

/Lars

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-03-04 13:38

Niels Søndergaard wrote:
> [...]
> eller Menneskejagt, som den hedder på dansk.
>
> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til

Mine Bud

En Verden Udenfor
Shindlers Liste
Forrest Gump
Shrek

Og et Jokere
Gladiator
Festen

Rune Jensen

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 04-03-04 14:44

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> skrev i en meddelelse
> Mine Bud
>
> En Verden Udenfor
> Shindlers Liste
> Forrest Gump
> Shrek

Ja jeg tror faktisk de fleste kan være med på de 4 film og så Indy som er
nævnt

> Og et Jokere
> Gladiator
> Festen

Dem tror jeg ikke holder helt. Elsker selv festen, men ikke alle deler den
holdning. Gladiator er ok men heller ikke mere i min bog.

Mvh. Brian

Fra : ChristianTC

Dato : 04-03-04 14:26

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:40472482$0$5968$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Shrek synes jeg helt klart har været det bedste bud indtil nu. Den kan ses
af alle, både børn som forstår den på deres nievau og voksne som forstår den
på et andet niveau. Selvom man ikke har set særligt mange film er den vildt
humoristisk, men hvis man har set en masse film som en del voksne har, så
kan man se alle de intertekstuelle referencer til andre film og det holder
100%. Bare se på Prinsesse Fionas Matrix/Kung-fu films gimmic. Jeg elsker
den film. Nu da der har været så meget snak om Disney og deres CEO så
Michael Eisner, som er ved at blive fyret nu, så har jeg læst at Lord
Farquaad skulle være en parodi på Michael Eisner fordi instruktøren af Shrek
tidligere havde arbejdet for ham og de var blevet uvenner

MVH
CHristian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 15:14

ChristianTC skrev:

> [...]
>af alle, både børn som forstår den på deres nievau og voksne som forstår den

Jeg er enig, blot det ikke er den danske version, vi taler om. Den er
rædsomt dårligt oversat.

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:22

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> wrote

> Shrek synes jeg helt klart har været det bedste bud indtil nu.

Jeg er med. Det må være endda meget svært ikke at holde af Shrek.
Vidunderlig underholdning - osse 10. gang.

/Lars

Fra : Ole Sørensen

Dato : 04-03-04 15:11

Æhhh..... Er jeg den eneste, der kedede sig gevaldig over denne ?? - Måske
jeg bør gense den??

/Ole

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-03-04 16:36

Ole Sørensen wrote:

> Æhhh..... Er jeg den eneste, der kedede sig gevaldig over denne ?? -
> Måske jeg bør gense den??
>
> /Ole

Tror jeg du bør.

/jim

Fra : Christina Estrup

Dato : 05-03-04 10:44

Ole Sørensen wrote:

> Æhhh..... Er jeg den eneste, der kedede sig gevaldig over denne ?? -
> Måske jeg bør gense den??

Jeg er heller ikke enig i, at Forrest Gump hører med på listen. Men det er
nu mest, fordi jeg får tics af Tom Hanks.
Christina Estrup

Fra : zcully

Dato : 04-03-04 17:47

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:40472482$0$5968$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Shrek er godt nok noget af det værste L... jeg har set!!
Forrest Gump er en konge film, men længden gør at den ikke ligger blandt
mine favoritter. Syntes simpelthen den er alt for lang!!

/Zcully

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:15

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:40472482$0$5968$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Ja jeg tror faktisk de fleste kan være med på de 4 film og så Indy som er
> nævnt

Indiana Jones 2 er en lortefilm. 1 og 3 er helt fine. Især 3 pgraf Sean
Connery.

Per V.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 13:44

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> escribió

> En Verden Udenfor

Gaaab, den kan jeg ikke fordrage.

> Shindlers Liste

Gaaaaaab - og så endda i S/H

> Gladiator
Den får ofte hård kritik her i gruppen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-03-04 14:08

Lars Hoffmann wrote:
> "Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> escribió

> Gaaab, den kan jeg ikke fordrage.

> Gaaaaaab - og så endda i S/H

Det mener du seriøst eller er det bare for at brokke sig? ;)

Rune

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 14:14

> Det mener du seriøst eller er det bare for at brokke sig? ;)

Hehe, jo det mener jeg skam ganske seriøst.

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:14

> "Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> escribió

> Hehe, jo det mener jeg skam ganske seriøst.

Siger nok mere om dig end om filmen.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-03-04 18:29

vadmand wrote:

> Siger nok mere om dig end om filmen.

*suk*...

/David

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 22:16

vadmand escribió / skrev

> Siger nok mere om dig end om filmen.

Here we go again (ups, jeg mener: her går vi
igen)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 15:15

Rune Jensen skrev:

> [...]

Det ef for mig lige så uforståeligt, som at nogen ikke kan lide
Godfather.

Den kan Bo Warming garanteret heller ikke lide. Den hævder jo, at
nazisterne gassede jøder.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 04-03-04 15:49

> Den kan Bo Warming garanteret heller ikke lide. Den hævder jo, at
> nazisterne gassede jøder.

Nu kan der jo være andre grunde til ikke at kunne lide den film. Jeg fandt
den alt for patetisk. Den havde mange gode elementer, men jeg synes den blev
ødelagt af for gode intentioner. F.eks er scenen hvor Schindler begræder at
han ikke kunne redder flere så tåkrummende overspillet og patetisk at den
scene alene tænder mig af på filmen.

/Søren

Fra : Sune

Dato : 04-03-04 17:08

On Thu, 4 Mar 2004 15:49:10 +0100, "Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> wrote:

> [...]
>han ikke kunne redder flere så tåkrummende overspillet og patetisk at den

Så er det jo godt at det er den sidste scene i filmen.

Så kunne du jo nyde de forudgående 3 timer i ro og mag :P

Mvh
Sune

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-03-04 16:35

Søren Kongstad wrote:
> [...]

> Schindler begræder at han ikke kunne redder flere så tåkrummende
> overspillet og patetisk at den scene alene tænder mig af på filmen.

Yep. Den har momenter, men så går der lige lidt for meget Hollywood-PC i
den.

/jim

Fra : Søren Kongstad

Dato : 05-03-04 10:34

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Yep. Den har momenter, men så går der lige lidt for meget Hollywood-PC i
> den.

Der er ingen tvivl om at Spielberg er en fremragende instruktør, men jeg
synes at hans spændingsfilm, og sjove film er langt de bedste.

Indiana Jones
The Goonies
Poltergeist
Jaws

etc var alle gode film. Men Saving Private Ryan, Schindlers liste, Amistad
var uudholdelige!

Den eneste "alvorlige" film jeg lige kan komme på jeg var tilfreds med fra
hans side er "Farven Lilla", men da havde han jo også et forlæg at holde
sig til!

/Søren

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-03-04 10:54

Søren Kongstad wrote:

> Der er ingen tvivl om at Spielberg er en fremragende instruktør, men
> jeg synes at hans spændingsfilm, og sjove film er langt de bedste.

> [...]

Fjern lige Goonies og Poltergeist fra listen. Selvom rygterne siger, han
blandede sig i instruktionen i sidstnævnte.

Og pas på med at sige sjove film, når du nævner Spielberg, for så nævner en
anden bare 1941.

Mark

Fra : Søren Kongstad

Dato : 05-03-04 14:08

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

> Fjern lige Goonies og Poltergeist fra listen. Selvom rygterne siger, han
> blandede sig i instruktionen i sidstnævnte.

Doh - han har været med til at skrive Goonies ser jeg nu, ikke instrueret
- Han står krediteret som instruktør sammen med Tobe Hooper på IMD, som
iøvrigt har følgende stående under trivia:

While the on-screen director's credit goes to Tobe Hooper, there is a wealth
of evidence to indicate that writer/producer Steven Spielberg was
responsible for most of the creative decisions in the movie, with Hooper
merely responsible for the mechanics of shooting scenes.

Måske jeg så kan lære at chekke IMDB inden jeg udtaler mig for fremtiden!

/Søren

Fra : Malene Hald

Dato : 13-03-04 15:13

> Fjern lige Goonies og Poltergeist fra listen. Selvom rygterne siger, han
> blandede sig i instruktionen i sidstnævnte.

- Goonies er da den fedeste eventyrfilm? Jeg så den de første 30 gange da
jeg var yngre, lavede eget skattekort bagefter, og ledte efter sørøverskatte
i baghaven ...

Hvad med Pretty Woman? En af de få kærlighedsfilm de fleste vel vil indrømme
holder?

Malene

Fra : vadmand

Dato : 13-03-04 16:06

"Malene Hald" <malenehald@raptus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sørøverskatte
> i baghaven ...
>
> Hvad med Pretty Woman? En af de få kærlighedsfilm de fleste vel vil

Jeg har lige benyttet en ferie til at gense hele Olsenbanden-serien. De
holder også!

Per V.

Fra : @

Dato : 13-03-04 16:36

> [...]
>
> - Goonies er da den fedeste eventyrfilm? Jeg så den de første 30 gange da
> jeg var yngre, lavede eget skattekort bagefter, og ledte efter

Hvad fandt du?

> Hvad med Pretty Woman? En af de få kærlighedsfilm de fleste vel vil
indrømme
> holder?

Jeg synes, at den er meget overvurderet. Der findes bedre kærlighedsfilm!

Fra : Peter G

Dato : 13-03-04 17:09

skrev:

> Jeg synes, at den er meget overvurderet. Der findes bedre
> kærlighedsfilm!

Eksempler?

--
Regards, Peter
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.

Fra : Kasper Larsen

Dato : 13-03-04 17:59

> Eksempler?

Har du set Broerne i Madison Country ??

Fra : Peter G

Dato : 13-03-04 20:37

Kasper Larsen skrev:

> Har du set Broerne i Madison Country ??

Mig? Nej. Til gengæld har jeg set "The Crying Game".

Jeg er heller ikke uenig med snabela i at der findes bedre kærlighedsfilm.
Jeg vil bare gerne høre hans bud.

Fra : Kasper Larsen

Dato : 13-03-04 20:44

"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Mig? Nej. Til gengæld har jeg set "The Crying Game".
>
> Jeg er heller ikke uenig med snabela i at der findes bedre kærlighedsfilm.
> Jeg vil bare gerne høre hans bud.

Jeg har set The Crying game et par gange, og jeg vil tillade mig at sætte
spørgsmålstegn ved om The Crying Game er en kærlighedsfilm, der er
tihvertifald ( ja, jeg har børn ) mange andre sidehistorier.

Fra : Peter G

Dato : 13-03-04 23:56

> Jeg har set The Crying game et par gange, og jeg vil tillade mig at
> sætte spørgsmålstegn ved om The Crying Game er en kærlighedsfilm, der
> er tihvertifald ( ja, jeg har børn ) mange andre sidehistorier.

Det er den da. I hvert fald et yderst romantisk drama.

Venskabsbåndet (venskabelig kærlighed?) mellem Jody og Fergus, Dils og
Jodys forhold, guldfiskebowle-mandens besættelse af Dil og ikke mindst
Fergus's og Dils forhold til hinanden på trods af alt det der sker.
Hvis den film ikke har flere forskellige slags kærlighedforhold som
hovedtema, så ved jeg ikke hvad den har som tema.

Men, sammenlignet med de andres besvarelser kan jeg se at jeg nok tolker
begrebet "kærlighedfilm" videre end hvad der er den almindelige opfattelse.

Hvad med "The Princess Bride"? Der overvinder kærligheden endda døden og
kærlighedserklæringen i slutcitatet er heller ikke at foragte.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-03-04 18:03

On 13 Mar 2004 16:09:19 GMT, Peter G <PeterG@despammed.com> wrote:

>Eksempler?

Dr. Zhivago. Den er noget mere realistisk. Og i øvrigt en af de bedste
film, der nogensinde er blevet lavet.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-03-04 21:07

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Dr. Zhivago. Den er noget mere realistisk. Og i øvrigt en af de bedste
> film, der nogensinde er blevet lavet.

Kærlighedsfilm skal ikke være realistiske. De skal indgyde publikums
enlige stakler håb om at møde drømmeprins[ess]en. Det er sjældent
realistisk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-03-04 22:06

On 13 Mar 2004 21:06:49 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk
(Peter B. Juul) wrote:

>Kærlighedsfilm skal ikke være realistiske. De skal indgyde publikums
>enlige stakler håb om at møde drømmeprins[ess]en. Det er sjældent
>realistisk.

Og præcis det gør den film. Den siger endda, at det er i orden at
bolle udenom, så der også er håb for de knap så enlige stakler.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : @

Dato : 13-03-04 22:13

> Eksempler?

F.eks. Shadowlands fra 1993 med Anthony Hopkins og Debra Winger. Den er
instrueret af Richard Attenborough.
En fremragende film som må ligge meget højt på listen over den bedste film
nogensinde.

Fra : vadmand

Dato : 13-03-04 23:10

"Peter G" <PeterG@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Eksempler?

Den eneste ene - og så er den fri for luderromantik.

Per V.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-03-04 09:40

> Eksempler?

Resten af dagen/The Rest of the Day. Det er hjerteskærende at se, hvordan
Anthony Hopkins ikke kan slippe sin butlerfacade og gøre noget ved det, der
står lige foran ham.

Mark

Fra : Morten Steen

Dato : 31-03-04 11:44

> Resten af dagen/The Rest of the Day. Det er hjerteskærende at se, hvordan
> Anthony Hopkins ikke kan slippe sin butlerfacade og gøre noget ved det,
der
> står lige foran ham.

Den hedder faktisk The Remains Of The Day.
Men bortset fra det har du ret. Fantastisk film. Meeeeen det slutter jo en
anelse uforløst, og er vel generelt ikke en "feelgood" film, som f.eks.
Pretty Woman (som jeg ikke bryder mig specielt meget om).

Morten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 11:11

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> writes:

> Den eneste "alvorlige" film jeg lige kan komme på jeg var tilfreds med fra
> hans side er "Farven Lilla", men da havde han jo også et forlæg at holde
> sig til!

Jeg mener, at hans mest alvorlige og vellykkede film er A.I. Men jeg
er også lidt speciel.

Problemet med den er, at de fleste har brug for at se den mindst to og
gerne tre gange for at fange _hvor_ vellykket den er. Første gennemsyn
er noget miskmask - og sådan plejer det jo ikke at være med Spielberg.

(OK, måske skulle jeg skrive "vellykkede nyere film". E.T er fænomenal.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 18:14

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse >

> Gaaaaaab - og så endda i S/H

Tænk engang - jeg sagde ellers kun det med, at unge ikke forstår sort-hvide
film som en spøg...

Per V.

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:24

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote (news:c278de$1no$1
@newsreader.mailgate.org):

> "Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> escribió

> Gaaab, den kan jeg ikke fordrage.

Ditto. Den er sentimental så det klistrer - jeg kan ikke ha' det.
Men de spiller godt, det skal de ha'.

> Den får ofte hård kritik her i gruppen.

God tju-bang, men slutningen tager livet af den.

/Lars

Fra : Erik

Dato : 04-03-04 16:23

> [...]
> jeg ved både Vadmand og jeg elsker: Hitchcocks North By Northwest -
> eller Menneskejagt, som den hedder på dansk.

Den er da også god - et rigtigt godt og solidt eventyr.

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?

Mit bud er Ringenes Herre filmene.

--
Erik

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-03-04 16:46

Erik wrote:

> Mit bud er Ringenes Herre filmene.

Går ikke.
Jeg kender mange, der ikke bryder sig om dem. De kan inddeles i to grupper:
- Dem, der ikke har læst bøgerne og finder handlingen for simpel/lineær
(9 timer for at komme fra A til B).
- Dem, der har læst bøgerne, og mener at PJ har taget sig for store
friheder.

Selv er jeg meget glad for filmene, men jeg mener dog, at det er et
problem at Faramir er blevet ødelagt (han var min yndlingsfigur i
bogen); og så er det aldeles uholdbart, at slutningen mangler.

-Rune

Fra : zcully

Dato : 04-03-04 17:27

> [...]
> eller Menneskejagt, som den hedder på dansk.
>
> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til

Jeg har aldrig hørt om nogen der hadede Back to the Future. Altså etteren

/Zcully

Fra : Rune Zedeler

Dato : 04-03-04 18:08

zcully wrote:

> Jeg har aldrig hørt om nogen der hadede Back to the Future. Altså etteren

Ja, BTTF1 må også være mit bedste bud. Lidt blød SF til drengene og lidt
romantik til pigerne.

-Rune (der har BTTF som sin fjerdebedste film/serie)

Fra : Zeki

Dato : 04-03-04 18:41

Uhh...der er masser:

-Bossen og Bumsen
-Løvernes Konge (selv børn kan lide denne film )
-Speed
-Braveheart
-The Usual Suspects
-Danser med Ulve
-Jurassic Park 1
-Shrek
-American Beauty
-Forrest Gump
-The Fugitive
+ samtlige James Bond film selvfølgelig...... Okay, måske ikke lige
Goldeneye.

mvh Zeki

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 19:26

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Uhh...der er masser:
>
> -Bossen og Bumsen

Fed film, der kan ses mange gange.

> -Løvernes Konge (selv børn kan lide denne film )

Så hellere den RIGTIGE Bambi-film! Der er man også fri for den rædselsfulde
musik, som har ødelagt Disney-filnmene i de sidste 20 år.

> -Speed

Kender den ikke.

> -Braveheart

Gad ikke se den. Patriotiske keltere keder mig.

> -The Usual Suspects

Stærkt overvurderet. Snyder med slutningen. Men gode skuespillere...

> -Danser med Ulve

Mindst en time for lang. Indianer-wannabe-romantik. En film for Vagn
Lundbye.

> -Jurassic Park 1

Flotte effekter. Forudsigelig og tynd historie.

> -Shrek

Fed film, imens man ser den. Lige så hurtigt glemt.

> -American Beauty

Det samme som Shrek. Har set den. Syntes den var god. Kan overhovedet ikke
huske den.

> -Forrest Gump

God film Vil gerne se den igen. Den ligger faktisk i ventebunken. Jeg
forbeholder mig min stilling til efter gensynet.
Apropos Tom Hanks: Hvad med "Big" og "Polterabend for viderekommende"?

> -The Fugitive

O.K. underholdning. Gode skuespillere. Hurtigt glemt.

> + samtlige James Bond film selvfølgelig

Det kan du da ikke mene?

Ja, det var så min mening. Det bliver nok svært at finde en film, ALLE kan
lide...

Per V.

Fra : -V-

Dato : 04-03-04 19:39

vadmand wrote:

> Stærkt overvurderet. Snyder med slutningen. Men gode skuespillere...

Eh?

Kan du uddybe?

-V-

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 23:14

> Eh?
>
> Kan du uddybe?

Nu er det nogen tid siden, jeg så den, men jeg kan da prøve.

Det er en konvention i film, at hvis man har set noget ske - og det ikke på
en eller anden måde er markeret som andenhånds eller gætteri - så er det
også sket. Men slutningen indebærer, at noget af det, vi rent faktisk så ske
i starten, i virkeligheden ikke skete. Det synes jeg er snyd.

Per V.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-03-04 01:52

On Thu, 4 Mar 2004 23:14:20 +0100, "vadmand"
> [...]

>også sket. Men slutningen indebærer, at noget af det, vi rent faktisk så ske
>i starten, i virkeligheden ikke skete. Det synes jeg er snyd.

Snyd, som i "denne film fulgte ikke konventionerne, og jeg har betalt
penge for at se en film, der følger konventionerne, fordi ellers
følger jeg mig snydt", eller som i "det lykkedes filmen at narre mig,
selvom jeg følte, at jeg var ovenpå, og hvor var det fedt"?

Ud fra din beskrivelse, så lyder det som om, fx True Lies og Heavenly
Creatures er mere "snyd" med diverse enkeltscener, hvor man i Usual
Suspects ganske enkelt blot får en historie fortalt af en person.

Og hvad pokker er det med de konventioner, der er så vigtige? Jeg kan
ikke se, at det er fedt at Wesley Snipes siger "There is always one
motherfucker trying to ice-skate uphill", bare fordi det er en
konvention i actionfilm at der kommer tilsyneladende smarte oneliners.
Det kræver efterhånden mere tankevirksomhed at se en actionfilm (for
ikke bare at kunne ignorere plothuller, men også at acceptere fjollet
adfærd og fjollet fortælling), end at se et såkaldt kunsteristisk
drama.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: På kort sigt eller på langt sigt (og ikke på sigt)

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 10:54

> [...]

>også sket. Men slutningen indebærer, at noget af det, vi rent faktisk så ske
>i starten, i virkeligheden ikke skete. Det synes jeg er snyd.

Meget af det, vi ser ske, er jo illustrationer af det, der bliver
fortalt, og det er set med individuelle øjne og (sommetider) rent
opspind.

Det er en fantastisk film, men jeg kan godt forestille mig, at mange
står af på den, fordi den umiddelbart virker ret indviklet.

Da jeg i sin tid tekstede filmen til TV2, fik jeg et meget nært
forhold til den, og den hænger faktisk forbløffende godt sammen. Den
eneste deciderede "fejl", jeg kunne finde (og her er en
spoiler-advarsel nok på sin plads)...

.... er, at liget af ham fyren, der bliver skudt i kahytten på skibet,
findes drivende i vandet. Hvordan hulen er det endt dér? Hans kahyt lå
over vandlinjen, og skibet er ikke sunket.

Fra : Jesper

Dato : 04-03-04 20:26

> God film Vil gerne se den igen. Den ligger faktisk i ventebunken. Jeg
> forbeholder mig min stilling til efter gensynet.
> Apropos Tom Hanks: Hvad med "Big" og "Polterabend for viderekommende"?

Bachelor Party (Polterarbend for viderekommende) får ihvertfald min
stemme, da jeg formentlig er Danmarks største Tawny Kitaen fan, men dens
jokes er generelt for usmaglige for et ældre publikm, især kvinder.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 22:28

Jesper skrev:

>Bachelor Party (Polterarbend for viderekommende) får ihvertfald min
>stemme, da jeg formentlig er Danmarks største Tawny Kitaen fan, men dens
>jokes er generelt for usmaglige for et ældre publikm, især kvinder.

Jeg stemmer også for den, selv om jeg nærmer mig rollator-alderen. Den
film er plathed ophøjet til kunst. Og Tawny var ganske rigtigt meget
lækker dengang.

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 23:17

"Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> skrev i en meddelelse

> Bachelor Party (Polterarbend for viderekommende) får ihvertfald min
> stemme, da jeg formentlig er Danmarks største Tawny Kitaen fan, men dens
> jokes er generelt for usmaglige for et ældre publikm, især kvinder.

Sludder! Min kone (58 år) elsker den film!

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 05-03-04 06:42

vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> "Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> skrev i en meddelelse

> Sludder! Min kone (58 år) elsker den film!
>
> Per V.

Så er hun en frisk kone, hurra for det!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Zeki

Dato : 04-03-04 21:07

> Gad ikke se den. Patriotiske keltere keder mig.

Keltere? Øhhhh..... Nå nej, men du har jo ikke set den, så naturligvis kan
du hverken bedømme den eller vide hvad den egentlig handler om.

mvh Zeki

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 23:19

> Keltere? Øhhhh..... Nå nej, men du har jo ikke set den, så naturligvis kan
> du hverken bedømme den eller vide hvad den egentlig handler om.

Jeg ved, det er et såkaldt "storladent heroisk frihedskæmperdrama" med
dødelig udgang og den slags er mit liv for kort til.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 00:01

vadmand wrote:

> Jeg ved, det er et såkaldt "storladent heroisk frihedskæmperdrama" med
> dødelig udgang og den slags er mit liv for kort til.

Jeg ved ikke helt hvad det er du forventer at den indeholder af dårlige
ting, men det er en god film. Måske skulle du prøve at klikke fordommene
af (ligesom Playmobil-hår), og se den. Virkelig en stor bedrift af Mel
Gibson.

/David

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 00:21

> [...]
> ting, men det er en god film. Måske skulle du prøve at klikke fordommene
> af (ligesom Playmobil-hår), og se den. Virkelig en stor bedrift af Mel

Da jeg ikke har tid til at se alle film, læner jeg mig op ad folk, hvis smag
jeg plejer at dele. Da ydermere de klip, jeg har set, og min viden om
filmens emne overhovedet ikke appellerer til mig, har jeg altså tilladt mig
at vælge den fra.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 11:02

> [...]

>jeg plejer at dele. Da ydermere de klip, jeg har set, og min viden om
>filmens emne overhovedet ikke appellerer til mig, har jeg altså tilladt mig

Det er helt i orden. Det gør jeg også med fx dogmefilm, da mit liv er
for kort til parkinson-kameraer. Men når man har det sådan, skal man
passe på ikke at udtale sig for specifikt om ting, man ikke har set.
"Festen" skulle fx være god, men jeg ved det ikke, for jeg får ikke
set den, før den engang bliver genindspillet i en anstændig udgave.
At Vinterberg ikke lavede den på amerikansk i stedet for "It's All
about Love" er mig en gåde.

Fra : ML-78

Dato : 05-03-04 11:07

Niels Søndergaard skrev:

> At Vinterberg ikke lavede den på amerikansk i stedet for "It's All
> about Love" er mig en gåde.

Du tror vel ikke at en amerikansk genindspilning skulle kunne blive
bedre end originalen? Det ville i så fald være første gang i
filmhistorien.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 12:12

ML-78 skrev:

>Du tror vel ikke at en amerikansk genindspilning skulle kunne blive
>bedre end originalen? Det ville i så fald være første gang i
>filmhistorien.

Der må være eksempler på det modsatte, men det er da i hvert fald
hverken Spoorlos eller Au bout de souffle. Jeg tænker lige over det og
vender tilbage.

Fra : Jakob

Dato : 05-03-04 14:01

On Fri, 05 Mar 2004 12:11:40 +0100, Niels Søndergaard

12 monkeys?

Fra : Tenzel Kim

Dato : 05-03-04 17:47

Jakob wrote:
> 12 monkeys?

Nu var originalen kun en 12 minutters kortfilm så vidt jeg husker så man
kan vel ikke helt kalde det en genindspilning.

Tenz.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-03-04 08:43

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> escribió en el mensaje

> Nu var originalen kun en 12 minutters kortfilm

....der udelukkende består af stilbilleder

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 10-03-04 10:35

Lars Hoffmann wrote:
> "Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> escribió en el mensaje

> ...der udelukkende består af stilbilleder

Så kommer spørgsmålet. Hvor mange billeder i sekundet skal der til, før
det ikke længere er en film udelukkende bestående af stilbilleder. :)

mvh Magnus

Fra : ML-78

Dato : 10-03-04 10:40

Magnus Dreyer skrev:

> Så kommer spørgsmålet. Hvor mange billeder i sekundet skal der til,
før
> det ikke længere er en film udelukkende bestående af stilbilleder. :)

Så mange så der skabes en illusion om, at det er bevægelige billeder.

ML-78

Fra : Rune Zedeler

Dato : 11-03-04 17:16

ML-78 wrote:

> Så mange så der skabes en illusion om, at det er bevægelige billeder.

Dvs. 48 billeder i sekundet.
Altså består ALLE biograffilm af stillbilleder. Hmm.

-Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 05-03-04 17:40

Niels Søndergaard wrote:

> Der må være eksempler på det modsatte, men det er da i hvert fald
> hverken Spoorlos eller Au bout de souffle. Jeg tænker lige over det og
> vender tilbage.

"The Ring"?

-Rune

Fra : Jensen

Dato : 05-03-04 19:34

On Fri, 05 Mar 2004 17:40:11 +0100, Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk>
wrote:

>"The Ring"?

? Den amerikanske udgave er elendig sammenlignet med den japanske.
Den japanske udgave var den første ægte gyser, som virkelig skræmte
mig. En type gys, man stort set aldrig finder i amerikanske "gysere"
hvor hovedvægten er på Chok-effekter fremfor det psykologiske og
opbyggende, som vi ser mesterligt i Ringu.

Fra : ML-78

Dato : 06-03-04 09:25

Rune Zedeler skrev:

> "The Ring"?

Nej, den er ikke bedre end originalen.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 09-03-04 22:42

Niels Søndergaard skrev:

> Der må være eksempler på det modsatte, men det er da i hvert fald
> hverken Spoorlos eller Au bout de souffle. Jeg tænker lige over det og
> vender tilbage.

Nå, det lader til at knibe

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-03-04 23:01

On Tue, 9 Mar 2004 22:42:10 +0100, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Nå, det lader til at knibe
>

>ML-78

Solaris. Den nye er efter min mening klart bedre end Tarkovskijs
ørkenvandring.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-03-04 23:10

Niels Søndergaard escribió / skrev

> Solaris. Den nye er efter min mening klart bedre end Tarkovskijs
> ›rkenvandring.

Jeez, så må originalen godt nok være ringe.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-03-04 00:52

On 9 Mar 2004 22:09:43 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com>
wrote:

>Niels Søndergaard escribió / skrev

>Jeez, så må originalen godt nok være ringe.

Originalen er ikke ringe, men kræver en del tålmodighed. Soderberghs
nye er efter min mening intet mindre end fremragende.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 09-03-04 23:09

Niels Søndergaard skrev:

> Solaris. Den nye er efter min mening klart bedre end Tarkovskijs
> ørkenvandring.

Jeg har desværre ikke set genindspilningen, så det kan jeg ikke rigtig
kommentere. Men de fleste omtaler jeg har set siger originalen er
bedre - og så er der også en del, der synes begge er gabende kedelige.
Jeg kan selv meget godt lide originalen.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 09-03-04 23:13

ML-78 skrev

> [...]

Hov forresten - er der ikke noget med, at den amerikanske *ikke* er en
genindspilning af den russiske, men endnu en filmatisering af Stanislaw
Lems roman?

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 10-03-04 00:51

On Tue, 9 Mar 2004 23:12:53 +0100, "ML-78"
> [...]

>Hov forresten - er der ikke noget med, at den amerikanske *ikke* er en
>genindspilning af den russiske, men endnu en filmatisering af Stanislaw

Jo, det er der vist teknisk set noget om - men det kan man jo så sige
om enhver genindspilning af en film med litterært forlæg.

I øvrigt har amerikanerne lavet flere gode genindspilninger af deres
egne film - fx The Fly og The Thing. Jeg synes også,
Bodysnatcher-udgaven med Donald Sutherland er bedre end originalen,
men det kan jo diskuteres.
Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 10-03-04 01:22

Niels Søndergaard skrev:

> Jo, det er der vist teknisk set noget om - men det kan man jo så sige
> om enhver genindspilning af en film med litterært forlæg.

Det er da også meget rimeligt. F.eks. har John Carpenters "The Thing"
ikke meget at gøre med Howard Hawks' version, men skulle angiveligt være
mere tro mod den originale historie. På samme måde er alle Dracula-film
jo heller ikke genindspilninger af "Nosferatu".

ML-78

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 10-03-04 10:39

Niels Søndergaard wrote:

> Jo, det er der vist teknisk set noget om - men det kan man jo så sige
> om enhver genindspilning af en film med litterært forlæg.

NU plejer det at være acceptabelt at sige at Fistful of dollars er en
genindspildning af Yojimbo istedet for at være endnu en filmudgave af
Red Harvest. Netop fordi at en del af de ekstra scener der er med i
Yojimbo, som ikke er med i bogen, også er med i Fistfull of Dollars.

Mvh Magnus

Fra : Zeki

Dato : 04-03-04 21:16

> God film Vil gerne se den igen. Den ligger faktisk i ventebunken. Jeg
> forbeholder mig min stilling til efter gensynet.
> Apropos Tom Hanks: Hvad med "Big" og "Polterabend for viderekommende"?

'Big' er okay, dog var den stærkt overvurderet stnes jeg. Kan faktisk bedre
lide 'Polterabend for viderekommende' som jeg husker som hulkende grinagtig.

mvh Zeki

Fra : Kasper Larsen

Dato : 04-03-04 21:51

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Apropos Tom Hanks: Hvad med "Big" og "Polterabend for viderekommende"?

Nej tak, Tom Hank er god i :
Saving Private Ryan ( den landgang på Omaha Beach er lige i øjet )
Road to Perdition
Streets of Phili
og genial i Forrest G

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 00:02

Kasper Larsen wrote:

> Nej tak, Tom Hank er god i :
> Saving Private Ryan ( den landgang på Omaha Beach er lige i øjet )
> Road to Perdition
> Streets of Phili
> og genial i Forrest G

Tom Hanks er ikke genial i noget som helst. Han er en solid
metervareskuespiller som af en eller anden årsag har vundet, hvor mange
er det, 3 Oscars?

/David

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 00:21

> Tom Hanks er ikke genial i noget som helst. Han er en solid
> metervareskuespiller som af en eller anden årsag har vundet, hvor mange
> er det, 3 Oscars?

Man kunne så argumentere, at det, at han har vundet tre oscars, kunne tyde
på, ar ikke alle er enige med dig?

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 00:29

vadmand wrote:

> Man kunne så argumentere, at det, at han har vundet tre oscars, kunne tyde
> på, ar ikke alle er enige med dig?

Det har du uden tvivl ret i. Jeg kender mange mennesker personligt som
synes at han er en glimrende skuespiller. Men det at han har vundet
oscars er nu ikke nogen garanti for at han rent faktisk er en god
skuespiller. Der er en hel del politik i Oscars, og man giver hellere en
Oscar til en sympatisk skuespiller i en sød og rørende film, end til en
decideret god skuespiller i en ubehagelig eller måske endda dårlig film.

Jeg har intet imod Tom Hanks. Jeg synes at han er glimrende fyld (i
modsætning til f.eks. Keanu Reeves, som virkeligt kan ødelægge en ellers
god film). Det er endda muligt at han er en god skuespiller. Han har
bare ikke vist det endnu, efter min mening. Der er ingen af de roller
som han har vundet Oscars får, som er "svære" at spille for en skuespiller.

Han kan på en måde sammenlignes med Arnold Schwarzenegger (som trods alt
er en dårligere skuespiller): Han er noget velkendt og sympatisk som
folk kan hænge deres hat på i en film, uanset hvordan hans skuespil er.

/David

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-03-04 00:54

David Rasmussen wrote:

> [...]
> bare ikke vist det endnu, efter min mening. Der er ingen af de roller
> som han har vundet Oscars får, som er "svære" at spille for en

Han gjorde det nu mere end godt i Philadelphia, selvom der var en del
politik i emnet.

Forest Gump var ikke nær så fortjent, selvom han gør det godt.

Mark

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 11:04

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han gjorde det nu mere end godt i Philadelphia, selvom der var en del
> politik i emnet.

Sjovt, den skulle jeg netop til at nævne. Fik han ikke en oscar for den?

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 11:57

vadmand wrote:
> "Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sjovt, den skulle jeg netop til at nævne. Fik han ikke en oscar for den?

Jeg synes netop at hans indsats i Philadelphia er hæderlig, men
uproblematisk for en skuespiller.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 11:07

David Rasmussen skrev:

>Han kan på en måde sammenlignes med Arnold Schwarzenegger (som trods alt
>er en dårligere skuespiller): Han er noget velkendt og sympatisk som
>folk kan hænge deres hat på i en film, uanset hvordan hans skuespil er.

Du har delvis ret, men Arnold kan altså nogle ting, som ingen andre
kan. Jeg tvivler på, at Terminator var blevet det samme med Hanks
eller Dustin Hoffman i titelrollen. Og jeg VED, at Judge Dredd var
blevet et mesterværk, hvis Arnold havde spillet hovedrollen, som det
vist nok oprindelig var tænkt.

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 11:58

Niels Søndergaard wrote:

> Du har delvis ret, men Arnold kan altså nogle ting, som ingen andre
> kan.

Helt enig!

> Jeg tvivler på, at Terminator var blevet det samme med Hanks
> eller Dustin Hoffman i titelrollen.

LOL...

> Og jeg VED, at Judge Dredd var
> blevet et mesterværk, hvis Arnold havde spillet hovedrollen, som det
> vist nok oprindelig var tænkt.

Det er muligt. Jeg har ikke fået set den endnu.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 11:05

> [...]

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Man kunne så argumentere, at det, at han har vundet tre oscars, kunne tyde

Hov! Jeg troede ikke, du tillagde Oscars nogen værdi?

Jeg er enig med David. Hanks er en god hammergod håndværker, men han
når ikke Hackman, De Niro eller Philip Seymour Hoffman til
sokkeholderne.

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 12:07

> Hov! Jeg troede ikke, du tillagde Oscars nogen værdi?

Det gør jeg heller ikke. Mit argument var, at oscar-tildelingen må betyde,
at der er nogle, der tillægger Tom Hanks værdi.

> Jeg er enig med David. Hanks er en god hammergod håndværker, men han
> når ikke Hackman, De Niro eller Philip Seymour Hoffman til
> sokkeholderne.

Hvem er P.S. Hoffman? Er det Dustin? Personligt foretrækker jeg Archibald
Alexander Leach.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 12:20

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev:

>Hvem er P.S. Hoffman? Er det Dustin?

You gotta be kidding. Vort tids største birolleskuespiller, såmænd.
Vil du se en rigtig god film, så se 25th Hour, som har brillante
præstationer af PS Hoffman, Edward Norton og Barry Pepper. Det er lige
en film efter dit hoved, for den har overhovedet ingen handling. Men
de spiller så godt, at man glemmer det. Se, *det* er kunst.

>Personligt foretrækker jeg Archibald
>Alexander Leach.

Ham holder jeg også meget af. Jeg glæder mig, til de er så gode til at
lave virtuelle skuespillere, at vi kan se nogle nye film med ham og
Bogey.

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 14:10

> Ham holder jeg også meget af. Jeg glæder mig, til de er så gode til at
> lave virtuelle skuespillere, at vi kan se nogle nye film med ham og
> Bogey.

Har de egentlig nogen sinde spillet sammen? Det kunne blive interessant -
som at parre Mads Mikkelsen og Ib Schønberg.

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 15:38

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> Har de egentlig nogen sinde spillet sammen? Det kunne blive interessant -
> som at parre Mads Mikkelsen og Ib Schønberg.

Jeg bryder mig ikke om gay-porn.
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 19:17

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2wu5znyuv.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Jeg bryder mig ikke om gay-porn.
Lige da jeg havde sluppet sendeknappenm, slog det mig, at jeg ville få den
slags reaktioner. Jeg må indrømme, at den blotte tanke om de to i DEN
sammenhæng får mig til at miste min ellers kroniske madlyst!

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 13:07

> Hvem er P.S. Hoffman? Er det Dustin?

Philip Seymour Hoffman er en af de bedste skuespillere Hollywood i
øjeblikket byder på. Han spiller for det meste de lidt anonyme roller,
lidt ligesom Robert Duvall så tit har gjort.

Lester Bangs (musikjournalisten) i Almost Famous, Dean Trumbell
(skurken) i Punch-Drunk Love, Plejeren i Magnolia osv.

Du har med garanti set ham i mange film, men glemt ham igen.

http://imdb.com/name/nm0000450/

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 14:12

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m21xo7pkfp.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> [...]
> (skurken) i Punch-Drunk Love, Plejeren i Magnolia osv.
>
> Du har med garanti set ham i mange film, men glemt ham igen.

Godt der også var et billede. Jo, ham har jeg set, men ikke bidt særligt
mærke i.

Per V.

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-03-04 23:17

Peter B. Juul wrote:

> Philip Seymour Hoffman er en af de bedste skuespillere Hollywood i
> øjeblikket byder på. Han spiller for det meste de lidt anonyme roller,
> lidt ligesom Robert Duvall så tit har gjort.

Jeg må indrømme jeg slet ikke kunne følge med da i begyndte at tale om
Philip Seymour Hoffman.. Troede det var "Dustin Hoffmans" ægte navn (ligesom
Jennifer Aniston hedder Jennifer Anastassakis, men "Aniston" er nok mere
"filmvenligt" )

> Lester Bangs (musikjournalisten) i Almost Famous, Dean Trumbell
> (skurken) i Punch-Drunk Love, Plejeren i Magnolia osv.
>
> Du har med garanti set ham i mange film, men glemt ham igen.
>
> http://imdb.com/name/nm0000450/

Det hjalp da jeg fik sat ansigt på ham.. Han er helt vildt god i Magnolia,
og jeg har også lagt mærke til ham i andre film.. Utrolig god skuespiller,
det er jeg enig i.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-03-04 00:28

Anders Houmark wrote:

> Det hjalp da jeg fik sat ansigt på ham.. Han er helt vildt god i
> Magnolia, og jeg har også lagt mærke til ham i andre film.. Utrolig
> god skuespiller, det er jeg enig i.

Tag bare Red Dragon og Happiness, hvor han er en rigtig fedtet og klam fyr
at se på. Det husker man bare, og så må han s'gu kunne noget.

Mark Thomas Gazel

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-03-04 01:56

Mark Thomas Gazel wrote:

> Tag bare Red Dragon og Happiness, hvor han er en rigtig fedtet og klam fyr
> at se på. Det husker man bare, og så må han s'gu kunne noget.

Happiness! What a movie!

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-03-04 13:10

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Tag bare Red Dragon og Happiness, hvor han er en rigtig fedtet og klam fyr
> at se på. Det husker man bare, og så må han s'gu kunne noget.

Glem nu ikke Boogie Nights i den sammenhæng.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-03-04 13:09

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> writes:

> Det hjalp da jeg fik sat ansigt på ham.. Han er helt vildt god i Magnolia,

Det var udpræget sært at se ham i Magnolia, for jeg havde lige for
alvor bemærket ham i Happiness.

Magnolia-rollen, hvor han uskyldsrent bestiller pornoblade til
udbringning står i skarp kontrast til hans rolle i Happiness...

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 13:22

vadmand wrote:

> Hvem er P.S. Hoffman? Er det Dustin? Personligt foretrækker jeg Archibald
> Alexander Leach.

Philip Seymour Hoffman har såvidt jeg ved intet med Dustin at gøre. Han
er en (relativt) ung og meget dygtig skuespiller. Han har i hvert fald
formået at vælge at være med i en helt masse gode film, hvor rollen
passer godt til ham.

http://www.imdb.com/name/nm0000450/

/David

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-04 03:58

On Thu, 4 Mar 2004 19:25:54 +0100, "vadmand"

>Så hellere den RIGTIGE Bambi-film! Der er man også fri for den rædselsfulde
>musik, som har ødelagt Disney-filnmene i de sidste 20 år.

Det er ikke kun musikken, der er blevet tandløs og kedelig i
Disney-film. Historie, dialog, "person"galleri er også blevet
forudsigeligt og indrettet på ikke at fornærme eller støde nogen.

Tom

---

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 11:06

> Det er ikke kun musikken, der er blevet tandløs og kedelig i
> Disney-film. Historie, dialog, "person"galleri er også blevet
> forudsigeligt og indrettet på ikke at fornærme eller støde nogen.

Helt enig. Men min Disney-favorit er og bliver Pinocchio.

Per V.

Fra : Jacob Gunness

Dato : 04-03-04 19:54

> -Speed
Haha, lige et øjeblik troede jeg du mente det alvorligt Speed er en af
den slags film, der skal ses med alvorlige tømmermænd, så man ikke bemærker
de gigantiske plothuller og Keanu, der spiller Keanu. Men ellers er den god

Men ellers nogle udmærkede forslag. Kan sagtens tilskrive mig The Usual
Suspects, men lur mig, om der ikke er en masse, der synes den er kedelig?

- Jacob

Fra : me

Dato : 05-03-04 01:52

>"En film alle synes om"?
hmm
Lethal Weapon
Die Hard
Alien

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 11:13

me skrev:

>hmm
>Lethal Weapon
>Die Hard
>Alien

Dem hader kvinder. De vil enten have hverdagsdramaer, helst med
sociale tilfælde i hovedrollen, eller romantisk sødsuppe af
Cartland/Harlequin-typen. Så, der fik jeg luftet fordommene. Ahhh -
det gjorde godt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 13:01

> Dem hader kvinder. De vil enten have hverdagsdramaer, helst med
> sociale tilfælde i hovedrollen,

Øh. De sociale tilfælde har de to ovennævnte da.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 18:53

Peter B. Juul skrev:

>Øh. De sociale tilfælde har de to ovennævnte da.

Hva'? Mel Gibson overvejer godt nok at begå selvmord, men han har da
fast arbejde.

Det samme gælder Bruce i Die Hard, så vidt jeg husker. Han er da ansat
som strømer, så vidt jeg ved.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-03-04 13:07

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Hva'? Mel Gibson overvejer godt nok at begå selvmord, men han har da
> fast arbejde.

Derfor kan man da godt være et socialt tilfælde.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 06-03-04 15:24

"Niels Søndergaard" skrev i en meddelelse >

> [...]
> sociale tilfælde i hovedrollen, eller romantisk sødsuppe af
> Cartland/Harlequin-typen. Så, der fik jeg luftet fordommene. Ahhh -

Nå, synes du det - at du gjorde det godt?

Det tjener da ikke din dømmekraft til ære.

Men man kan jo gå i samme spor, og sige: Jeg kender en
del kvinder, som aldrig får set de film de virkelig ville være
glade for at se, fordi deres mænd kun vil se vildt støjende
action, skramlende biljagter, gebrækkeligt splat og overdrevent
psykopatiske mord.

Ruth

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-03-04 15:58

Ruth Nielsen skrev:

> [...]
>glade for at se, fordi deres mænd kun vil se vildt støjende
>action, skramlende biljagter, gebrækkeligt splat og overdrevent

Hvorfor skulle det forhindre dem i at se de film, de gerne vil se? Det
forstår jeg ikke. Her i familien har vi et tv og en dvd-afspiller pr.
medlem. Så er det problem løst.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-03-04 11:17

> Hvorfor skulle det forhindre dem i at se de film, de gerne vil se? Det
> forstår jeg ikke. Her i familien har vi et tv og en dvd-afspiller pr.
> medlem. Så er det problem løst.

Nå men nu drejer det sig mere om den situation, hvor man siger: Så
nu er vi færdige med aftensmaden, nu skal det være rart at hygge
sig med en god film/noget godt i TV.

I det tilfælde var det meningen at man skulle være fælles om en god
oplevelse. Snakke lidt om den bagefter. Derfor må hun med et suk
bøje sig for at det ikke kan være pragtfilmen "Pretty Woman", for
"sådan en gang pjat". At det heller ikke kan være fx en Fassbinder-
film, for "sikke noget slam" o.s.v. o.s.v.

Måske er de kvinder jeg tænker på her i virkeligheden bare gift med
den forkerte.

Men det hænder så at den kvindelige halvdel går herhen og ser film
sammen mig - he.

Ruth

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-03-04 12:03

Ruth Nielsen skrev:

>Nå men nu drejer det sig mere om den situation, hvor man siger: Så
>nu er vi færdige med aftensmaden, nu skal det være rart at hygge
>sig med en god film/noget godt i TV.

Problemet er åbenbart det samme hos dig som hos mig: Forskellig smag.
Min kone vil se Sporløs og reportager om spastiske mødre og
fedtklumper på slankekur, og mit liv er simpelthen for kort til
følelsesporno. Det er meget svært at hygge sig sammen med en god film,
når man ikke kan blive enige om, hvad der er godt. Vi ser Krøniken
sammen, selv om min kone er ved at rive hovedet af mig, hver gang jeg
jamrer højlydt over A.L. Hassings åbenlyse mangel på talent.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-03-04 12:50

"Niels Søndergaard" skrev i en meddelelse
> Ruth Nielsen skrev:

> Problemet er åbenbart det samme hos dig som hos mig: Forskellig smag.

Ja, det skal man måske hellere kalde det.

> Min kone vil se Sporløs og reportager om spastiske mødre og
> fedtklumper på slankekur, og mit liv er simpelthen for kort til
> følelsesporno.

Æhm, mit liv er ikke for kort til følelser, meeen de udsendelser du
nævner der, synes jeg heller ikke giver mig noget. Altså det vil sige,
fordi jeg går op i slægtsforskning, og samtidig elsker at se fremmede
steder, sat ind i en anden sammenhæng end slet og ret rejsefilm, så
synes jeg der er meget at komme efter mht Sporløs. Men det skal
dertil siges, at jeg synes Line Baun Danielsens runde hoved fylder
enormt meget i de 10 afsnit, der lige har været vist.

Men de andre - nix, det er ikke derfor jeg betaler licens. Det er for
TV-avisen og for noget, som det er en nydelse at se på. Og så må
det da gerne være berigende på samme måde som fx "Farven Lilla"
el.en helt anden boldgade: "Sidste Stik" og "Buth Cassidy and the
Kid".

>Det er meget svært at hygge sig sammen med en god film,
> når man ikke kan blive enige om, hvad der er godt.

Ja, det må være ret ærgeligt, når man nu ER sammen.

> "Vi ser Krøniken
> sammen, selv om min kone er ved at rive hovedet af mig, hver gang jeg
> jamrer højlydt over A.L. Hassings åbenlyse mangel på talent.

Det er ærgeligt jeg ikke har set hende i andre film, men jeg synes at den
rolle hun har fået, den giver hun helt rigtigt. På et tidligt tidspunkt,
lagde
jeg mærke til noget i hendes stemmeføring, hvor jeg sad og tænkte: så
fint ville mange andre ikke have sagt det. Men jeg må da indrømme at
der er passsager, hvor der ikke er meget skiften i hendes ansigtsudtryk,
jeg tror bare, det er fordi nu SKAL hun spille en frustreret persons rolle.

Hvad skal hun stille op? Hun henfalder i dybe tanker over at alting bliver
så trist og så anderledes end hun havde forestillet sig.

Ruth

Fra : vadmand

Dato : 07-03-04 13:47

"Ruth Nielsen" <elena@io.dk> skrev i en meddelelse

Men det skal
> dertil siges, at jeg synes Line Baun Danielsens runde hoved fylder
> enormt meget i de 10 afsnit, der lige har været vist.

Er det ikke en generel tendens? Altså at studieværtens person bliver
vigtigere end emnet?

Den eneste, der har kunnet gøre det med elegance, var Mikael Bertelsen. Hvor
jeg dog savner de uaktuelle nyheder!

Per V.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-03-04 15:47

"vadmand" skrev i en meddelelse
> "Ruth Nielsen" skrev i en meddelelse

> Men det skal
> >

> Er det ikke en generel tendens? Altså at studieværtens person bliver
> vigtigere end emnet?

He hehh, det vil de da nok ikke give dig ret i. Men når jeg lige tænker
efter, så ER de meget synlige. I mange programmer. Vagn i Indien, var
vel godt nok afbalanceret. Jeg så i hvert fald en masse steder og mennesker,
som interesserede mig.

> Den eneste, der har kunnet gøre det med elegance, var Mikael Bertelsen.
Hvor
> jeg dog savner de uaktuelle nyheder!

De var fine og det virkede helt rigtigt, at de som nyhedsoplæsere var på
skærmen hele tiden. Folk hyggede sig med at de nu så på den, der kom
med nyhederne. Min far kunne også vældig godt lige Mikael Bertelsen.
Hov - hed han ikke Eric Bertelsen?? Hvis vi taler om den samme.

Ruth

Fra : Peter Græbe

Dato : 07-03-04 17:49

Ruth Nielsen skrev:

> [...]
> med nyhederne. Min far kunne også vældig godt lige Mikael Bertelsen.
> Hov - hed han ikke Eric Bertelsen?? Hvis vi taler om den samme.

Mon ikke du forveksler Eric Danielsen (manden med de grønlandske slips)
med M. Bertelsen fra DR2?

--
Med venlig hilsen Peter Græbe

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-03-04 19:24

"Peter Græbe" skrev i en meddelelse

> Mon ikke du forveksler Eric Danielsen (manden med de grønlandske slips)
> med M. Bertelsen fra DR2?

Uh jo, du har ret, det var jo Eric Danielsen han hed.

Tak fordi du gjorde opmærksom på det.

Ruth

Fra : vadmand

Dato : 07-03-04 19:29

"Peter Græbe" <graebe_fjern@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke du forveksler Eric Danielsen (manden med de grønlandske slips)
> med M. Bertelsen fra DR2?

Jo, og du forveksler Eric Danielsen med Kaj V. Andersen.

Per V

Fra : Peter Græbe

Dato : 09-03-04 08:23

vadmandfjerndette skrev:

> Jo, og du forveksler Eric Danielsen med Kaj V. Andersen.

Ups.
Men forveksler du så ikke Bent Jensen med Kaj V. Andersen?

--
Med venlig hilsen Peter Græbe

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-03-04 09:22

On Tue, 9 Mar 2004 08:23:16 +0100, Peter Græbe
<graebe_fjern@webspeed.dk> wrote:

>Ups.
>Men forveksler du så ikke Bent Jensen med Kaj V. Andersen?

Det tror jeg, du har ret i. Ham med de grønlandske lsips var da vist
Bent Jensen.
Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 09-03-04 10:12

> Ups.
> Men forveksler du så ikke Bent Jensen med Kaj V. Andersen?

Jo - du har ret. Det var Bent Jensen, ham, der tit sent på aftenen havde
besvær med at få lange ord frem uden at kløjes i dem.

Per V.

Fra : Peter Græbe

Dato : 09-03-04 14:56

vadmandfjerndette skrev:

> Jo - du har ret. Det var Bent Jensen, ham, der tit sent på aftenen havde
> besvær med at få lange ord frem uden at kløjes i dem.

Det mindes jeg ikke. Skyldtes det "early night caps"? Hans kollega Bent
Bertramsen var jo ikke kendt for at bryde sig om at spise på tom mave.
Jeg mindes derimod, at han (BJ) forsøgte at udtale Johnson på eng/amr,
dvs. med tryksvag anden stavelse: 'djånsn - og ikke 'djån'sån. Det lød
forkert i mine unge ører; men helt galt på den var han jo ikke.

--
Med venlig hilsen Peter Græbe - årgang 1957

Fra : vadmand

Dato : 09-03-04 15:11

"Peter Græbe" <graebe_fjern@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det mindes jeg ikke. Skyldtes det "early night caps"?

Utvivlsomt. Manden var - eller virkede - i sine sidste år ret alkoholiseret.
Hans triumferende blik på seerne, når det lykkedes ham at sige
"indkomstskatteskala" eller lignende ord uden at brække tungen var en
seværdighed i sig selv.

Men det var kun i den sene tv-avis.

Per V.

Fra : vadmand

Dato : 07-03-04 19:28

> [...]
> med nyhederne. Min far kunne også vældig godt lige Mikael Bertelsen.
> Hov - hed han ikke Eric Bertelsen?? Hvis vi taler om den samme.

Det tror jeg bestemt ikke - og han hed Eric Danielsen

Per V.

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 07-03-04 23:06

> Det tror jeg bestemt ikke - og han hed Eric Danielsen

Det er jo rigtigt. Det var Eric Danielsen han hed, og han lignede
sådan en lille godmodig hund. Min far kunne godt lide ham, syntes
han så så troværdig ud. (fnis)

Ruth

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:31

me <me@mail.dk> wrote

> Lethal Weapon
> Die Hard

Nej tak.

> Alien

Fint med mig, men jeg kan forestille mig ganske mange der ikke kan
li' den.

/Lars

Fra : Jesper

Dato : 04-03-04 20:22

Zeki <zeki@nospam.dk> wrote:

> Uhh...der er masser:
>
> -Bossen og Bumsen
> -Løvernes Konge (selv børn kan lide denne film )
> -Speed
> -Braveheart

Mel Gibson instruere Mel Gibson og den er ikke til at holde ud!

> -The Usual Suspects
> -Danser med Ulve

*Gaab*

> -Jurassic Park 1
> -Shrek
> -American Beauty
> -Forrest Gump
> -The Fugitive
> + samtlige James Bond film selvfølgelig...... Okay, måske ikke lige
> Goldeneye.

GoldenEye er ikke den ringeste

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 04-03-04 22:30

Jesper skrev:

>GoldenEye er ikke den ringeste

Nej, det må stadig være Moonraker

Fra : Jesper

Dato : 04-03-04 22:33

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

> Nej, det må stadig være Moonraker

Det må være i hård konkurrence med Tomorrow Never Dies og Octopussy.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Zeki

Dato : 04-03-04 22:37

> Nej, det må stadig være Moonraker

Moonraker er fantastisk - lige indtil de kommer i rummet.

Nej, seriøst, så må den ringeste JB-film være 'Manden med den gyldne pistol'
eller 'Diamanter varer evigt'

mvh Zeki

Fra : Mette

Dato : 04-03-04 21:49

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> -Løvernes Konge (selv børn kan lide denne film )

Jeg ville have sagt: "selv voksne kan lide denne film". Men efter at have
set den 30 gange mister den lidt af sin charme..

> -Speed

God film, men tvivler på at den taler til alle målgrupper.

> -Braveheart

Yeah baby!

> -Danser med Ulve

Naturligvis..

> -Jurassic Park 1

Igen synes jeg måske publikum er forholdsvist smalt til at kunne dække
"alle".

> -Shrek

Sød!

> -American Beauty

Strålende film, der taler til mange, tror jeg.

> -Forrest Gump

Det bedste bud indtil videre!

> -The Fugitive

Mmhh...lidt for meget drengefilm..

> + samtlige James Bond film selvfølgelig...... Okay, måske ikke lige
> Goldeneye.

Ditto!..sorry

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-03-04 22:23

Zeki escribió / skrev

film )

Hehe, jeg finder mange af disneys senere film
kvalmende romantiske. Dette gælder specielt
for løvernes konge. Specielt der hvor ungen i
starten af filmen holdes ud over klippen og
der spilles en noget storslået musik får jeg
næsten kvalme.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-04 22:48

Zeki wrote:

> -Bossen og Bumsen

Hallo! Den hedder altså Trading Places.

Mark

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-04 20:20

Niels Søndergaard wrote:

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?

Afrikas dronning?
Borte med blæsten?

Mark Thomas Gazel

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 23:16

> Afrikas dronning?
> Borte med blæsten?

Dem er jeg med på - især Afrikas Dronning. Jeg har set Borte med Blæsten én
gang og var meget imponeret, men jeg tvivler lidt på, at jeg ville orke at
se den en gang til - og det synes jeg er et væsentligt kriterium for en
rigtig god film.

Per V.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-04 04:09

On Thu, 4 Mar 2004 20:19:34 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Afrikas dronning?

Bogey og Hepburn? To gode skuespillere i en rigtig god film.

>Borte med blæsten?

Faldt overhovedet ikke i min smag. For lang, for teatralsk, for
overgearet dramatisk.

Tom

---

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 11:14

T. Liljeberg skrev:

>Faldt overhovedet ikke i min smag. For lang, for teatralsk, for
>overgearet dramatisk.

Det er alt i alt en god film. Den er bare for kort - forstået på den
måde, at der jappes alt for meget af de sidste tyve minutter. Indtil
da er den faktisk fremragende. Og jeg elsker musikken.

Fra : Jesper

Dato : 04-03-04 20:22

> [...]

> eller Menneskejagt, som den hedder på dansk.
>
> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til

Tag Disneys "rigtige" tegnefilmklassikere: Dumbo, Snowwhite, Bambi, Lady
And the Tramp. Det er ægte konsensusfilm som alle kan se med fornøjelse.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : vadmand

Dato : 04-03-04 23:16

> Tag Disneys "rigtige" tegnefilmklassikere: Dumbo, Snowwhite, Bambi, Lady
> And the Tramp. Det er ægte konsensusfilm som alle kan se med fornøjelse.
Du glemte den bedste: Pinocchio.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 05-03-04 06:42

vadmand <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> "Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> skrev i en meddelelse

> Du glemte den bedste: Pinocchio.
>
> Per V.

Pinocchio har nu aldrig været en af mine favoritter.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 11:15

Jesper skrev:

>Pinocchio har nu aldrig været en af mine favoritter.

Nej, historien humper - men smukkere håndanimation skal man lede længe
efter.

Fra : Anders Houmark

Dato : 04-03-04 21:40

Niels Søndergaard wrote:

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?

Skal vi prøve os med Finding Nemo?

Jeg er på vognen som ikke kan holde Gladiator ud.. Godfather vil jeg give en
chance mere inden jeg fordømmer den helt, men da jeg så den følte jeg bare,
at det var spild af min tid.
Momento må jeg prøve igen en dag hvor jeg kan låne den med undertekster, og
så må jeg også lade være med at være træt :).. Faldt hurtigt fra første gang
jeg så den.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kasper Larsen

Dato : 04-03-04 21:54

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi prøve os med Finding Nemo?

Finding Nemo er OK, men jeg har sjældent skreget så meget af grin som da jeg
så "flugten fra hønsegården". Det var faktisk ret pinligt, for konen og jeg
havde sneget os i biografen _uden_ ungerne, og det for at se en børnefilm
<g>

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 22:41

"Kasper Larsen" <kb_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> havde sneget os i biografen _uden_ ungerne, og det for at se en børnefilm

Flugten fra hønsegården er så absolut ikke en børnefilm! Film der er lavet i
modellervoks, på computer og som tegnefilm, er ikke automatisk børnefilm.

Tina

Fra : Kasper Larsen

Dato : 04-03-04 23:01

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Flugten fra hønsegården er så absolut ikke en børnefilm! Film der er lavet
> modellervoks, på computer og som tegnefilm, er ikke automatisk børnefilm.

Nej, det ved jeg godt, men hvilket publikum går filmen så efter ? Så vidt
jeg kunne bedømme ud fra stilen, er Hønsegården skabt af folkene bag Wallace
and Gomit.

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 09:06

> [...]
>
> Nej, det ved jeg godt, men hvilket publikum går filmen så efter ? Så vidt
> jeg kunne bedømme ud fra stilen, er Hønsegården skabt af folkene bag

Fra Wassace and Gomits side går de efter et voksent publikum. Men som
sædvanlig tror mange forældre, at når noget et lavet i
modellervoks/tegnefilm/computeranimeret, så må det være noget for deres små
poder, og dermed bliver publikummet ændret til børnepublikum

Så I den med original tale, eller med dansk tale?

Tina

Fra : Kasper Larsen

Dato : 05-03-04 15:55

> Så I den med original tale, eller med dansk tale?

Dansk. Så vidt jeg ved kørte den ikke på engelsk her i O'ense

Fra : Mette

Dato : 04-03-04 21:59

Min tur
Jeg baserer min liste på de kommentarer jeg har hørt om de forskellige film.
Samtlige film på min liste har jeg hørt udelukkende gode ting om:

Drama:
Forrest Gump
American Beauty
Shawshank Redemption
God Father
De 10 bud
Ben Hur

Humor:
Højt at flyve
Life of Brian (nå nej...bibel-bælte-kristne i USA er nok ikke de vildeste
fans)

Nå, nu blev jeg lidt tom.

Vender stærkt tilbage

Fra : Morbid Angel

Dato : 05-03-04 02:40

On Thu, 04 Mar 2004 09:02:41 +0100, Niels Søndergaard
<ns@post.cybercitypunktumdk> wrote:

E.T må alle da kunne lide :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-03-04 07:02

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message
-sakse-
> --
> Niels Søndergaard

Hejdavs...hum-hum....hvad ligger allerøverst på listen?
<http://www.imdb.com/Charts/worldtopmovies>

Mon ikke den film som flest mennesker har set, og som dermed er den mest
populære og sete indtil videre?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-03-04 09:40

On Fri, 5 Mar 2004 07:02:27 +0100, "Aragorn Elessar"
<aragorn@welles.dk> wrote:

>Hejdavs...hum-hum....hvad ligger allerøverst på listen?
><http://www.imdb.com/Charts/worldtopmovies>
>
>Mon ikke den film som flest mennesker har set, og som dermed er den mest
>populære og sete indtil videre?

Nummer fire på den liste er Star Wars: Episode I...

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-03-04 16:07

Peter Brodersen wrote:

> Nummer fire på den liste er Star Wars: Episode I...

God pointe.

Mark

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 11:08

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <http://www.imdb.com/Charts/worldtopmovies>
>
> Mon ikke den film som flest mennesker har set, og som dermed er den mest

Nu snakkede vi da vist om en film, som alle her i gruppen kunne lide.
Personligt gad jeg ikke bruge en aften på Titanic. Er det ikke noget af en
døddejler, eller er den god nok på bunden?

Per V.

Per V.

Fra : ML-78

Dato : 05-03-04 11:20

vadmand skrev:

> Nu snakkede vi da vist om en film, som alle her i gruppen kunne lide.
> Personligt gad jeg ikke bruge en aften på Titanic. Er det ikke noget
af en
> døddejler, eller er den god nok på bunden?

Jeg har heller ikke set den, men uden at vove sig ud på for dybt vand
kan man vist godt konkludere at slutningen er forudsigelig. Og nu må vi
hellere stoppe før det humoristiske niveau synker endnu dybere.

ML-78

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 12:59

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> Personligt gad jeg ikke bruge en aften på Titanic. Er det ikke noget af en
> døddejler, eller er den god nok på bunden?

heh.

Titanic er en god og flot film, hvor vi får portrætter af begge
"kaster" på skibet. Desværre druknede den i tåbelig kritik fra
pernittengrynede brokrøve og teenage-drenge, der ikke kunne tåle, at
Leonardo DiCaprio var populær blandt pigerne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 13:25

Peter B. Juul wrote:

> [...]
> pernittengrynede brokrøve og teenage-drenge, der ikke kunne tåle, at
> Leonardo DiCaprio var populær blandt pigerne.

Sådan kan man hurtigt affærdige al kritik. Også den relevante.

/David

Fra : vadmand

Dato : 05-03-04 14:11

> Sådan kan man hurtigt affærdige al kritik. Også den relevante.

Det er faktisk ret længe siden, at jeg har været teenagedreng...

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 15:39

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Sådan kan man hurtigt affærdige al kritik. Også den relevante.

Det gjorde jeg ikke. Jeg sagde, at den druknede i tåbelig kritik, ikke
at al kritik var tåbelig.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 05-03-04 16:08

David Rasmussen wrote:

> Sådan kan man hurtigt affærdige al kritik. Også den relevante.

Tænk, jeg synes Peter ramte hovedet på sømmet og var ganske saglig.

Mark

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-04 16:16

Mark Thomas Gazel wrote:

> Tænk, jeg synes Peter ramte hovedet på sømmet

Det er muligt at du synes det. Det bliver det ikke rigtigere af.

> og var ganske saglig.

Hvori består det saglige? Jeg har en masse _filmiske_ forbehold overfor
den film der gør at jeg ikke synes at den er særligt god. Peter
udelukker med sin svada ovenfor at mange folk kan have lødige grunde til
ikke at kunne lide filmen. Det er en ret nem måde at affærdige al den
begrundede kritik der måtte være imod filmen. I øvrigt forstår jeg ikke
på hvilken måde den "druknede" (hvis det er andet end et "ordspil"). Den
tjente en masse penge, og den ligger rimeligt højt på IMDB, og den vandt
11 oscars. Er det for lidt anerkendelse? Jeg synes, om noget, at det
er for meget anerkendelse.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-03-04 16:32

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> god. Peter udelukker med sin svada ovenfor at mange folk kan have
> lødige grunde til ikke at kunne lide filmen.

Så lad mig da uddybe, da mit udsagn åbenbart ikke blev modtaget som
det blev afsendt.

Jeg udpegede to kategorier af kritik, som jeg mener, at filmen
druknede i.

den ene kan de fleste vel enes om: Det er ynkeligt at skælde ud over
filmen alene fordi DiCaprio er med. Han er en kompetent skuespiller og
man kan lide ham eller man kan ikke lide ham, men sobert set ydede han
ikke noget, der for alvor kunne ødelægge filmen.

Den anden er alle de horder af mennesker, der kom med kritik af
bølger, der så falske ud, skorstene, der røg (men ikke skulle),
skruer, der skruede (men ikke skulle), osv. Det er belastende og
dækker for det filmen egentlig er.

At der kan leveres saglig kritik af filmens dramaturgi og fortælling
og måske endda kan udpeges væsentlige faktuelle mangler, det er der
ingen tvivl om. Det var bare ikke den slags man hørte mest af.

Tilbage står bundlinien og de sædvanlige 20 millioner fluer. Filmen
var en bragende succes, som mange så mere end en gang i biografen,
fordi den simpelthen gav det sug i maven og den følelsesmæssige
rutschetur, som de søgte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-03-04 00:35

David Rasmussen wrote:

> [...]
> rimeligt højt på IMDB, og den vandt 11 oscars. Er det for lidt
> anerkendelse? Jeg synes, om noget, at det

Jeg vil stadig give Peter ret i at kritikken generelt kører i samme rille.
Titanic er en blockbuster. Masser af penge, store dyre dekorationer, alt
hvad Hollywood kan trække osv. Og det virker s'gu i de tre timer filmen
varer, hvis man ellers læner sig tilbage.

Jeg var den første til at kalde filmen en dødssejler, da Cameron ville bruge
krudt på endnu en Titanic-film, men resultatet er ganske udmærket uanset,
hvor mange fejl man kan finde hist og her. Det samme kan siges om Gladiator,
Spartacus, Braveheart osv.

Andre blockbusters har i højere grad været spild af penge.

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 18:59

Peter B. Juul skrev:

>Titanic er en god og flot film, hvor vi får portrætter af begge
>"kaster" på skibet. Desværre druknede den i tåbelig kritik fra
>pernittengrynede brokrøve og teenage-drenge

Teenage-drengenes seksualtekniske præferencer blev da ellers
tilgodeset af Cameron, som lod Kate og Leo bolle på bagsædet af en bil
- midt ude på Atlanterhavet!

Men måske kan amerikanere slet ikke få den op at stå andre steder.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 08-03-04 14:20

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> <http://www.imdb.com/Charts/worldtopmovies>
>
> Mon ikke den film som flest mennesker har set, og som dermed er den mest

Nu er det jo ikke en liste over de film, flest har set. Det er en liste
over de film, der har indtjent flest penge i biografen. Hvilket betyder
at nyere film står højere på denne liste i de har fortjent. Men det er
skræmmende at tænke på at Flintstones er den 75 størst sælgende film i
historien.

Fra : ML-78

Dato : 05-03-04 10:10

Niels Søndergaard skrev:

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?

Alien
Aliens
Deliverance

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-03-04 11:18

ML-78 skrev:

>Alien
>Aliens
>Deliverance

Gode film, ja - for dig og mig, men mener du virkelig, at det er et
godt bud på film, som *alle* kan lide?

Fra : ML-78

Dato : 05-03-04 11:23

Niels Søndergaard skrev:

> Gode film, ja - for dig og mig, men mener du virkelig, at det er et
> godt bud på film, som *alle* kan lide?

Tja, det er måske nok udprægede drengefilm. Men jeg er nu aldrig stødt
på nogen, der ikke kunne lide dem.

ML-78

Fra : ML-78

Dato : 05-03-04 11:30

ML-78 skrev:

> Tja, det er måske nok udprægede drengefilm. Men jeg er nu aldrig stødt
> på nogen, der ikke kunne lide dem.

Et mere neutralt bud: Fucking Åmål.

ML-78

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 05-03-04 13:57

ML-78 wrote:

> Et mere neutralt bud: Fucking Åmål.

Tvivler på at jeg kunne få min kæreste til at se Aliens... og Fucking Åmål
er vi begge enige om er en omgang tidsspilde. Generelt kan jeg ikke ret godt
lide film hvor teenagere opfører sig tåbeligt fordi de har det iih og ååh så
hårdt. TAG JER DOG SAMMEN sidder jeg bare og tænker!

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Lars Fischer

Dato : 06-03-04 03:41

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote

> Kan nogen sige noget grimt om den - og har I andre kandidater til
> titlen "En film alle synes om"?

Er det her jeg skal sige "Scener fra et ægteskab", Niels? Eller
måske "Det 7. segl"? Eller "Ordet"? Det gjorde ihvertfald mig
ret paf, at der var nogen der seriøst ikke kunne li' de film.

Nå, men, et par bud kunne da være

- Politiets blinde øje (eller er OW for underlig?)

- Citizen Kane

- Den 3. mand (aner vi et mønster her...)

- Omstigning til paradis

- Casablanca (den *må* da gælde?)

- Plys og papegøjer (OK, den er gammel, men for pokker da...)

- En god dag at dø

- Generalen (alle kan da li' BK, ikk'?)

- Fugleskræmslet (skammeligt overset)

- French Connection (nå, hmm -- der er sikkert nogen der ikke kan
li' "action")

/Lars

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 06-03-04 10:52

Lars Fischer skrev:

> [...]
>måske "Det 7. segl"? Eller "Ordet"? Det gjorde ihvertfald mig
>ret paf, at der var nogen der seriøst ikke kunne li' de film.

Jeg bryder mig generelt ikke om Bergman og Dreyer, men Bergman kunne
da i det mindste bruges til at score damer med i starten af 70'ene.
Jeg holder dog meget af Fanny og Alexander, som kunne blive endnu
bedre, hvis man kunne få lov til at klippe alle de overflødige scener
fra.

"Ordet" er nok det værste gøgemøg, jeg nogensinde har set. Den må
tiden da være løbet helt fra i dag. Snorkkkkkkk!

Fra : Brian P

Dato : 06-03-04 22:08

"Niels Søndergaard"

> [...]
> Jeg holder dog meget af Fanny og Alexander, som kunne blive endnu
> bedre, hvis man kunne få lov til at klippe alle de overflødige scener

Sludder. Som filmudgaven viste, duer F&A ikke i nedklippet version.

Fra : Lars Fischer

Dato : 07-03-04 21:40

"Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> wrote

> Sludder. Som filmudgaven viste, duer F&A ikke i nedklippet
> version.

Jeg tror det Niels mener er, at der hos Bergman generelt mangler nogen
broer der styrter sammen og nogen huse der eksploderer.

/Lars

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-03-04 22:12

Lars Fischer skrev:

>"Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> wrote

>Jeg tror det Niels mener er, at der hos Bergman generelt mangler nogen
>broer der styrter sammen og nogen huse der eksploderer.

Du har et meget ensidigt indtryk af mig. Jeg synes fx at sidste års
bedste film var 25th Hour, og den har hverken handling,
sammenstyrtende huse eller biljagter, blot nogle fremragende
skuespillerpræstationer.

Jeg tror, at det, der i virkeligheden generer jer, er, at jeg tillader
mig at have min helt egen smag og ikke bare repetere, hvad kritikerne
mener.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 08-03-04 14:10

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> bedste film var 25th Hour, og den har hverken handling,
> sammenstyrtende huse eller biljagter, blot nogle fremragende

Derfor undrer det mig, at du ikke kan lide Pulp Fiction. Den har heller
ingen egentlig handlig, men har en fremragende, benhård og pisseskæg dialog.

Om ikke andet er du vel næsten nødt til at se den film, som Tarantino fik de
Gyldne Palmer for. Ved overrækkelsen buh'ede artsy-fartsy-publikummet ad
ham, hvorefter han gav dem fingeren. Det må være lige noget for dig.

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-03-04 14:38

On Mon, 8 Mar 2004 14:09:42 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

>Derfor undrer det mig, at du ikke kan lide Pulp Fiction. Den har heller
>ingen egentlig handlig, men har en fremragende, benhård og pisseskæg dialog.

Den har ganske rigtigt ingen handling, men heller ingen personer, man
kan interessere sig for eller identificere sig med. At den er klippet
i stykker og sat sammen på en anden måde, burde ikke være nok til at
gøre den interessant. Jeg blev simpelthen ikke fanget af den og kedede
mig gudsjammerligt.

>Om ikke andet er du vel næsten nødt til at se den film, som Tarantino fik de
>Gyldne Palmer for.

Jamen jeg har da set den indtil flere gange. Jeg udtaler mig ikke om
ting, jeg ikke har set. Jeg så den først i biffen og bagefter, da jeg
tekstede den til DR. I øvrigt giver jeg dig ikke ret i, at dialogen
skulle være fremragende. "Aparte" er det pæneste, jeg kan sige om den.

Jeg bryder mig simpelthen ikke om Tarantino og hans afstumpede
menneskesyn. Den bedste film, jeg har set af ham, var instrueret af
Tony Scott.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-03-04 22:09

Brian P skrev:

>Sludder. Som filmudgaven viste, duer F&A ikke i nedklippet version.

Pjat med dig. Filmudgaven er blot forkert nedklippet. Giv mig en saks,
så skal du bare se.

Fra : Lars Fischer

Dato : 07-03-04 21:38

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote

> Jeg bryder mig generelt ikke om Bergman og Dreyer

Det havde jeg forstået. Netop i lyset heraf er jeg faktisk mere
interreseret i, hvad du mener om de øvrige film på min liste, f.eks.
"Politiets blind øje" og "Den 3. mand".

/Lars

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 07-03-04 22:08

Lars Fischer skrev:

> [...]
>
>Det havde jeg forstået. Netop i lyset heraf er jeg faktisk mere
>interreseret i, hvad du mener om de øvrige film på min liste, f.eks.

Den 3. Mand er et mesterværk, men jeg er ikke så begejstret forn
"Politiets blinde øje", som jeg finder en anelse kedelig. Den er dog
milevidt hævet over noget som helst fra Dreyers produktion.

Fra : -V-

Dato : 07-03-04 23:55

Niels Søndergaard wrote:

> Den 3. Mand er et mesterværk, men jeg er ikke så begejstret forn
> "Politiets blinde øje", som jeg finder en anelse kedelig. Den er dog
> milevidt hævet over noget som helst fra Dreyers produktion.

Enig, såklart, i det første.

Meeeeeen, jeg ladre mig stadig imponere af åbningsklippet og Orson himself i
Politiets Blinde Øje, som er en sand (men gysende...) fryd af se.
Lige om lidt komme altvidende Jens Thomsen og overdynger os med interessante
facts om filmen.

-V-

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-03-04 07:38

-V- skrev:

> [...]
>Politiets Blinde Øje, som er en sand (men gysende...) fryd af se.
>Lige om lidt komme altvidende Jens Thomsen og overdynger os med interessante

Hvad er det, der er så fantastisk ved det klip? At det er så langt?
Det er set bedre både før og siden.

Fra : vadmand

Dato : 08-03-04 10:13

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det, der er så fantastisk ved det klip? At det er så langt?
> Det er set bedre både før og siden.
> --
Hvad er det nu for en Altman-film, der også begynder med et meget langt klip
gennem et Hollywood-studie?

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-03-04 10:53

On Mon, 8 Mar 2004 10:13:26 +0100, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>Hvad er det nu for en Altman-film, der også begynder med et meget langt klip
>gennem et Hollywood-studie?

The Player.

Hvis du er til lange klip, så se de Palmas "Snake Eyes", hvor man ser
den samme lange uklippede scene to gange - taget samtidig med to
kameraer, som på forunderlig vis undgår at få hinanden med i billedet.

Og så er der jo også Hitchcocks "Rope", som er ét langt klip (bortset
fra rulleskiftene).

Fra : vadmand

Dato : 08-03-04 12:46

> [...]
> kameraer, som på forunderlig vis undgår at få hinanden med i billedet.
>
> Og så er der jo også Hitchcocks "Rope", som er ét langt klip (bortset

Har set begge. "Rebet" er en fascinerende ubehagelig film. En af dem, jeg er
glad for at have set, men absolut ikke har lyst til at se igen.

Per V.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 08-03-04 14:27

Niels Søndergaard wrote:

> [...]
> kameraer, som på forunderlig vis undgår at få hinanden med i billedet.
>
> Og så er der jo også Hitchcocks "Rope", som er ét langt klip (bortset

Rope er lidt kedelig på det plan, da det mest af alt minder om en filmet
teaterstykke.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-03-04 13:13

> [...]

> Jeg holder dog meget af Fanny og Alexander, som kunne blive endnu
> bedre, hvis man kunne få lov til at klippe alle de overflødige scener

Det lyder som om du er en potentiel kunde til den netop udgivne
skamklippede udgivelse.

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1955