DVD områdekode idé søges
Fra : Elle

Dato : 04-03-04 01:22

Hej - der er sikkert skrevet alt om dette emne tidligere, men det er først
nu, det generer mig.

Hvordan får man stoppet nedtællingen af mulige områdekoder i DVD-afspilning,
så man får ubegrænsede muligheder?

På forhånd tak.

Elle

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-04 08:32

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> nu, det generer mig.
>
> Hvordan får man stoppet nedtællingen af mulige områdekoder i DVD-afspilning,

Under OS X eller hvad ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-03-04 09:47

> Under OS X eller hvad ?

hun skriver hvert fald på OSX
Header:
Microsoft-Entourage/10.1.4.030702.0

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-04 13:31

> hun skriver hvert fald på OSX
> Header:
> Microsoft-Entourage/10.1.4.030702.0

Elle hedder Jan.

Men så ikke lige headeren.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Elle

Dato : 04-03-04 10:52

On 04/03/04 8:31, in article [ÿÁTTCLE], "Jesper Haaber Gylling"
<jesper@gylling.net> wrote:

> Under OS X eller hvad ?

Ja, undskyld: Panther på en powerbook G4

Hilsen Elle

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-03-04 13:31

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Ja, undskyld: Panther på en powerbook G4

Hej

Morten Reippuert ved hvordan man gør. Han har nemlig gjort det på min
søsters iMac, men det kræver at du har OS 9 på Mac'en.

Prøv at joine macsnakdk med din iChat, så får du online hjælp.

Ses.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Morten

Dato : 04-03-04 14:12

> Morten Reippuert ved hvordan man gør. Han har nemlig gjort det på min
> søsters iMac, men det kræver at du har OS 9 på Mac'en.

Malenes iMac var nem fordi der fandtes en et macos9 program der kunne
flashe det, det er langt fra altid tilfældet - ofte skal man omkring
en PC hvis man har et moderne drev.

en rpc1 firmware pach skal passe præcist til såvel drev som drevets
eksisterende firmware.

<http://xvi.rpc1.org/> er et godt sted at starte...

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Elle

Dato : 04-03-04 15:48

On 04/03/04 14:12, in article [ÿÁTTCLE], "Morten" <spam@reippuert.dk> wrote:

> <http://xvi.rpc1.org/> er et godt sted at starte...

Jeg har prøvet at downloade et program. der hedder Region X. Men det skriver
at det kun kan bruges til RPC-1 drev. Og det DVD-drev, der sidder i en book
G4 er vel et RPC-2 ? Eller...?

Jeg er lidt noviceagtig på denne sag. Men denne Panther HAR også classic.

Hilsen Elle

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 04-03-04 22:31

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> G4 er vel et RPC-2 ? Eller...?
>
> Jeg er lidt noviceagtig på denne sag. Men denne Panther HAR også classic.

Hej Elle, efter at have læst dit indlæg hentede jeg også Region X,
brændte en cd og satte det i min powerbook g4 og ganske rigtigt begyndte
den at spille, dvs. den viste at min DVD var region 1 og at den var
"good". Jeg har ingen intentioner om at pille i firmwaren da jeg
benytter VLC til at afspille med og så kan man afspille alle regioner.
Det har ingen betydning at du også har en classic liggende det er jo
ikke den der er aktiv "vel".

--
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Elle

Dato : 04-03-04 23:57

On 04/03/04 22:31, in article [ÿÁTTCLE], "Erik Skovgaard" <mac10fjern@os.dk>
wrote:

> [...]
> benytter VLC til at afspille med og så kan man afspille alle regioner.
> Det har ingen betydning at du også har en classic liggende det er jo

Hej Erik - jeg forstår åbenbart ikke helt, hvad dette program gør. Kan du
forklare det på en pædagogisk måde?
Jeg ved heller ikke, hvad VLC er.
Og nej, det ved jeg godt - classic var for at Morten R. nævnte at han havde
brugt den "indgang" til firmwaren.

Hilsen Elle

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 05-03-04 07:54

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Jeg ved heller ikke, hvad VLC er.
> Og nej, det ved jeg godt - classic var for at Morten R. nævnte at han havde

Det var måske også lidt kort og lidt hurtigt, for det var ikke Region X
jeg hentede men Region Display som jeg brændte en CD af, se:
Understanding what Region Display reports
http://xvi.rpc1.org/regiondisplay.html
VLC er et gratis DVD program som kan hentes på versiontracker.com og det
er langt bedre end apples. Og så er det ligeglad med regionskoder.
"Stop rambling about regions, I use VLC (or some similar application),
and I don't bother about regions anymore!

--
mvh Erik Skovgaard KBH 2400 NV

Fra : Morten

Dato : 04-03-04 23:59

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at downloade et program. der hedder Region X. Men det skriver
> at det kun kan bruges til RPC-1 drev. Og det DVD-drev, der sidder i en book
> G4 er vel et RPC-2 ? Eller...?

formegenlig ja, region x er til at resette den sw man bruger - ikkke
til hardwaren.

find uf af hvad dit dvd drev hedder og hvilken firmaare det er
udstyret med.

Fra : Elle

Dato : 05-03-04 01:40

On 04/03/04 23:59, in article [ÿÁTTCLE], "Morten" <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> til hardwaren.
>
> find uf af hvad dit dvd drev hedder og hvilken firmaare det er

Hej Morten, jeg fik denne mail fra http://xvi.rpc1.org/
"
All drives are RPC-2. Only unofficial patches can switch them to RPC-1.
So, your drive is RPC2.
To change it, go to
http://www.powerbook-fr.com/dossiers/dezonage/index.html and download
the adequate firmware.
Then, Region X will be useful, and you'll be free.
"

MATSHITA DVD-R UJ-816
og firmare: DXJ3

Så jeg bliver lidt klogere hele tiden