Verdens første Virtuelle CD-udgivelse
Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-04-01 12:27

Hej alle.

Jeg ved ikke, om I fangede 19 direkte i går - eller TV2 Østjylland forleden,
Ekstra Bladet m.fl. Ellers er der links til det hele på min site.

Jeg udgiver som den første i verden min musik som en virtuel CD - og jeg
inviterer alverdens kunstnere til at gakke ud og gøre ligeså. Alt er i
korthed, samt ganske udførligt, beskrevet på min site.

Det her kommer til at vende op og ned på verdens kunstformidling, og det er
en helt uundgåelig udvikling. Vi kan fravriste medie- og
underholdningsindustrien kontrollen med dialogen - og det er så enkelt, at
man næsten ikke fatter det. Det er et colombusæg for kunsten.

Kom så frem af hullerne med alt det, I har på hjerte. Mine globale sites
åbner først i løbet af nogle uger, men kom og kig og gør jer klar til
verdens øjne og ører !!!!

--
de bedste hilsener
Tommy Hansen

Fra : Claus Jungersen

Dato : 25-04-01 13:41

Meget ked af det, men der findes allerede en lang række virtuelle cd'er og
compilations på nettet, herhjemme har vi bl.a. den virtuelle compilation
www.systemf3.com . Men ellers et glimrende initiativ - held og lykke med
det!

Hilsen
Claus Jungersen

Tommy Hansen <mail@tommyhansen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UPyF6.109$dE1.12305@news.get2net.dk...

Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-04-01 13:58

Nej da - det findes altså ikke. Jeg citerer fra min hjemmeside:

Hvad er en Virtual-CD (VIR-CD) ?

VIR-CD står for Virtual Collection of Data og er en eller flere lyd-,
billed-, tekst- eller programfiler - typisk en samling - med indbygget
weblink til værkets rettighedshaver. Denne kan så fra egen hjemmeside vælge
ønsket dialogform med publikum, herunder give mulighed for betaling

Så'n en størrelse findes vist ikke ...

bedste hilsener

Tommy

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-04-01 17:25

"Tommy Hansen"
> [...]
> weblink til værkets rettighedshaver. Denne kan så fra egen hjemmeside vælge
> ønsket dialogform med publikum, herunder give mulighed for betaling

Nøj, man kan oven i købet få lov at betale!

--
Peter Brandt Nielsen
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 25-04-01 17:59

Peter Brandt Nielsen wrote:

> "Tommy Hansen"
>
> Nøj, man kan oven i købet få lov at betale!

Ja sikken en revolution der er sat gang i der ;)

- Karsten

Fra : Elmer Music

Dato : 25-04-01 22:16

Ja, hurra...

Fra : Elmer Music

Dato : 25-04-01 22:18

"Tommy Hansen" <mail@tommyhansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vælge
> ønsket dialogform med publikum, herunder give mulighed for betaling

Nåeh, det ved jeg nu ikke... kig lidt rundt på nettet, og se hvad andre
kunstnere har fundet på...
Bare ærgeligt sunny-boy - men De er altså ikke den første :-/

-Elmer

Fra : Tommy Hansen

Dato : 26-04-01 00:41

Så er det sørme en skam, at ingen har hørt om de andre initiativer. Hvis
nogen kender nogen KONKRET - så giv mig venligst et pip. Janteloven har jeg
heller ikke skrevet og accepterer den heller ikke. Så venligst: fortæl mig
HVEM der har lavet noget tilsvarende - at det måske er på nettet rundt
omkring, er der jo ikke rigtigt nogen der kan bruge til noget, er der ?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-04-01 01:20

On Thu, 26 Apr 2001 01:41:04 +0200, Tommy Hansen wrote:

> [...]
> tilsvarende - at det måske er på nettet rundt omkring, er der jo
> ikke rigtigt nogen der kan bruge til noget, er der ?

Jeg må indrømme at jeg i første omgang ikke orkede at kæmpe mig
igennem teksten på dit website - ud fra svaret til "Hvad er en.."
allerøverst, så lyder det som om du har opfundet et pakkeprogram
og/eller et website, som skal holde lyd og tilbehør, hvilket
umiddelbart ikke lyder super-revolutionerende.

Nu kiggede jeg lige på dit website:

"Hvordan laver jeg en VIR-CD med musik ?

Indtast ønsket webadresse i feltet "author", når du gemmer din musik
som MP3-filer. Giv den gerne - blot for overskuelighedens skyld - et
filnavn, der indeholder "VIR" (min sang.mp3 bør f.eks hedde min sang
VIR.mp3). Udgiv derefter på normal vis på Internet og placer et
gratis link på f.eks. VIR-CD.COM eller VIR-CD.DK.

Hvordan laver jeg en VIR-CD med billeder ?

Skriv ønsket webadresse diskret ind i billedets ramme eller uden for
selve billedfeltet. Gem for overskuelighedens skyld billedet med
tilføjelsen af VIR som ovenfor. Udgiv derefter på normal vis på
Internet og placer et gratis link på f.eks. VIR-CD.COM eller
VIR-CD.DK.

Hvordan laver jeg en VIR-CD med tekst ?

Rimeligt indlysende: husk at skrive ønsket webadresse ét eller andet
sted i dokumentet. Gem med VIR i filnavnet, udgiv på normal vis på
Internet og læg et grafis link på f.eks. VIR-CD.COM eller VIR-CD.DK."

Hvordan dette adskiller sig fra _hvilket som helst website med lyd,
billeder eller tekst_ som man angiver en adresse til hvor man nu kan
komme til det, kan jeg ikke se.

Udover selvfølgelig at det kaldes "VIR-CD", at man skal kalde det
noget med "VIR" og at du har "opfundet" det.

* MP3'er fra mp3.com har web-adresser i Comment-feltet til den
kunstner der har lavet sangen. Eksempel:
<http://mp3.com/hellbetty/>

* MP3lit.com (nu Salon Audio) har web-adresser i Album-feltet på de
MP3'er jeg har hentet derfra.
<http://www.salon.com/audio/>

* Hva' Snakker Du Om's MP3'er på Børneradios website har web-adresse
i Album-feltet:
<http://www.dr.dk/idiot/snakker/lyt.htm>

* Banjos Likørstues MP3'er har web-adresse i Comment-feltet:
<http://www.dr.dk/u/banjo/guf.htm>

* Sange på toneart.dk har web-adresser i Comment-feltet:
<http://www.toneart.dk/>

Hvad er forskellen på det du har opfundet og de de har gjort, for
nogles vedkommende, i årevis?

Mvh.

Adam.

P.S. Hele den artikel jeg svarede på var i Jeopardy-form - jeg har
tilladt mig at rykke det om så det er læseligt - jvnf.
<http://usenet.dk/netikette/quote.html#nedenunder>

--
"Jusqu'ici, tout va bien. Adam Sjøgren
Jusqu'ici, tout va bien." asjo@koldfront.dk

Fra : Carsten Møller

Dato : 26-04-01 16:21

Tjaa Prince lavede for nogle år tilbage, en cd som godt kunne gå ind i den
katagori....

fra 94....
http://www.cyberpipe.com/html/prince_interactive_cd-rom.html

Carsten

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 26-04-01 18:58

Tommy Hansen wrote:

> Janteloven har jeg
> heller ikke skrevet og accepterer den heller ikke.

Nej, Sandemose skal skam ikke tro, han er noget

Ulrik Magnusson

--
"our hope's with you
rider in the blue"