Bundkort har 4xAGP, vil det sløve et 8xAGP~
Fra : Simon

Dato : 03-03-04 11:09

Hej gruppe :)

I øjeblikket har jeg:
MB: Soltek 75KAV
CPU: AMD XP1900 (1,6 GHz)
Grafikkort: ASUS V8200 Ti200 (geForce3)
(Og 384 MB RAM, jeg tror det er PC133)

Mit motherboard kan køre 4 x AGP (og det gør den).
Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg køber et nyt grafikkort der har 8 x AGP, vil jeg så få en betydelig
bedre ydelse ?
Eller vil de 4 x AGP bremse det nye kort ?

Jeg har kigget lidt på nogle forskellige nVidia FX 5700 grafikkort, men
venter lige til jeg hører fra jer :)
Det kunne selvfølgelig også være er Radeon-kort, men nu kender jeg
tilfældigvis nVidia og er tilfreds nok med deres kort.

Med venlig hilsen
Simon

..
..
..
..
..
..
..
..
..... og lige lidt mere historie, for dem som keder sig ;)
Jeg havde i første omgang sværet ved at få mit geForce3 kort til at yde det
den burde, især i counterstrike.
Så blev jeg jo nødt til at sætte mig lidt ind sagerne. Jeg fandt efterhånden
de rigtige drivere og ud af at indstille grafikkortet og CS, så det kørte
ordentligt (80 fps i 1024 x 768 (min skærm satte begrænsningen til 80 fps)).
Så tænkte jeg at jeg jo kender lidt til nVidia i forvejen og derfor muligvis
ikke behøver at yde så stor en indsats, som hvis jeg anskaffer mig et
Radeon-kort :)
Nu spiller jeg mest Americas Army og med mit nuværende kort bliver jeg nødt
til at køre det i 800 x 600 og med næsten alle indstillinger sat til "low",
alligevel har jeg ofte under 20 fps :( (og på nogle lidt mere krævende (for
grafikkortet) baner får jeg ned til 5 fps - hahahaha.)
Det ville nu være rart at kunne spille det i 1024 x 768 og med lidt flere
fps.
/Simon (aka.: Flux_Capacitor)

-----------------------
(Flere paranteser tak!)

Fra : Lasse

Dato : 03-03-04 11:57

"Simon" <SendIkkeMailsDirekteTilMig@SendTilNyhedsgruppen.dk> wrote in
message news:4045ae6c$0$27452$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> grafikkortet) baner får jeg ned til 5 fps - hahahaha.)
> Det ville nu være rart at kunne spille det i 1024 x 768 og med lidt flere

Der er ingen foreskel på 4x og 8x AGP

Lasse

Fra : Lasse

Dato : 03-03-04 11:57

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote in message news:c24dle$ke8$1@sunsite.dk...
> "Simon" <SendIkkeMailsDirekteTilMig@SendTilNyhedsgruppen.dk> wrote in
> [...]

I ydelse vel og mærke

Fra : Simon

Dato : 03-03-04 23:39

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote in message news:c24dm5$lmk$1@sunsite.dk...

> I ydelse vel og mærke

OK, mange tak. Så køber jeg nok et FX 5700 kort, snart.

/Simon