Maximum RAM?
Fra : outsourcerer@hotmail~

Dato : 25-04-01 12:14

Hvordan er det lige med max-RAM på iMac rev a/b? er det virkeligt 128mb?

Simon

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-04-01 12:29

outsourcerer@hotmail.com wrote:

> Hvordan er det lige med max-RAM på iMac rev a/b? er det virkeligt 128mb?

Nej, iMac'en kan have 256Mb Ram i sig. www.apple-history.com har al
information vedrørende alle mac'er,

MVH Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-01 14:31

Hej Mark

Du skulle checke dit PRAM batteri eller din datoopsætning... Alle de indlæg,
du har lavet på det sidste kommer ind, som om de var postet for en uge siden.
Se fx. denne:

Subject: Re: Maximum RAM?
Date: Thu, 19 Apr 2001 13:29:00 +0200
From: "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-04-01 17:17

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> du har lavet på det sidste kommer ind, som om de var postet for en uge siden.

Hehe, jeg ved det godt. Jeg har et program som desværre udløb som beta for ca.
et par dage siden. Jeg kan desværre ikke bruge den nye version så jeg bliver
nødt til at sætte min comp nogle dage tilbage :(.

MVH Mark S. Rasmussen

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Simon T

Dato : 25-04-01 12:33

On Wed, 25 Apr 2001 13:14:05 +0200, outsourcerer@hotmail.com wrote
(in message <outsourcerer-613C4A.13140525042001@news.au.dk>):

> Hvordan er det lige med max-RAM på iMac rev a/b? er det virkeligt 128mb?
>
> Simon

Der er to rampladser i en iMac rev a/b. Den ene sidder umiddelbart
tilgængeligt (når man lige har brugt to koben og en forhammer for at få
"skallen" af). Men den anden kræver lidt ekstra arbejde, da den sidder på
bagsiden af det print den første sidder på. En beskrivelse kan findes på:

http://www.theimac.com/ram_under.shtml

Som du ser kan der max være 192 Mb ram i. Jeg mener dog der burde kunne være
256, men det er der nok nogen der har et godt argument imod?
Størrelsesmæssigt burde det da efterhånden være til at få fat på halv-højde
128 klodser?

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : N/A

Dato : 25-04-01 16:18

Fra : Pete

Dato : 25-04-01 16:18

> [...]
> du har lavet på det sidste kommer ind, som om de var postet for en uge siden.

Jeg ved ikke om det er fordi du bare vil stå øverst på listen, eller om
Brabrand er i en anden tidszone, men du er altså en time foran!

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-04-01 21:29

Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Jeg ved ikke om det er fordi du bare vil stå øverst på listen, eller om
> Brabrand er i en anden tidszone, men du er altså en time foran!

og det kunne undgås hvis ikke man slog tidssynkronisering fra

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-04-01 21:31

> Jeg ved ikke om det er fordi du bare vil stå øverst på listen, eller om
> Brabrand er i en anden tidszone, men du er altså en time foran!

PS, jeg bor ikke i Brabrand

MVH Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-04-01 04:47

Hej Peter

Selvfølgelig er vi jyder foran, - vi er jo hovedlandet... -)

Men spøg til side. Jeg véd ikke hvor fejlen, - hvis der er en fejl, - ligger. Mit
computerur passer med Frk. Klokken, og Netscape står til GMT +1, så det må da vist
være som det skal være...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-01 05:49

In article <3AE79A13.4E3258BB@mail1.stofanet.dk>,

> Men spøg til side. Jeg véd ikke hvor fejlen, - hvis der er en fejl, -
> ligger. Mit computerur passer med Frk. Klokken, og Netscape står til
> GMT +1, så det må da vist være som det skal være...

Har du installeret kontrolpanelet "Kort (Map)"?

Hvis, så læs lige read-me filen til kontrolpanelet.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-04-01 17:15

Hej Martin

Jeg véd godt, at 'Kort' kan finde på sjove narrestreger, men den er ikke
installeret på nogen af mine systemer.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-04-01 08:19

> Selvfølgelig er vi jyder foran, - vi er jo hovedlandet... -)

Jeg er bange for, at vi sådan set er lidt bagud på lige det
punkt. Solen står jo op i øst. Men ellers er vi naturligvis foran

> Men spøg til side. Jeg véd ikke hvor fejlen, - hvis der er en fejl, -
> ligger. Mit computerur passer med Frk. Klokken, og Netscape står til
> GMT+1, så det må da vist være som det skal være...

Jeg har faktisk været værnepligtig engang. Noget af det jeg
husker er, at i det militære deler man verden ind i tidszoner efter
alfabetet fra a til z eller alfa til zulu, som de siger. GMT er
zulu-tid. Normalt har vi alfa-tid i Danmark, men om sommeren skifter vi
til bravo-tid. Det er således rigtigt, at vi normalt er i tidszonen
GMT+1, men om sommeren skifter vi til GMT+2. GMT er jo GMT, uanset om
det er sommer eller vinter. Din tidszone er således en time bagud.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-04-01 17:20

fHej Henrik

Henrik Münster wrote:

> Jeg er bange for, at vi sådan set er lidt bagud på lige det
> punkt. Solen står jo op i øst. Men ellers er vi naturligvis foran

He he....

> [...]
> GMT+1, men om sommeren skifter vi til GMT+2. GMT er jo GMT, uanset om
> det er sommer eller vinter. Din tidszone er således en time bagud.

Både og.... Da GMT også skifter til sommertid sammen med englænderne så
gælder det stadig, at vi er GMT +1.

Og så gik det jo på, at jeg var foran...-))

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 26-04-01 16:54

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Både og.... Da GMT også skifter til sommertid sammen med englænderne så
> gælder det stadig, at vi er GMT +1.

Nej. GMT ligger fast. England ligger for tiden i BST (British Summer
Time) som er GMT+1.

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 26-04-01 04:08

> [...]

> - ligger. Mit computerur passer med Frk. Klokken, og Netscape står
> til GMT +1, så det må da vist være som det skal være...

a) Danmark er pt i GMT+2 aka CEST (Central European Summer Time)

b) Netscape kan ikke en gang finde ud af at vrappe linier med 72 tegns
bredde selvom du beder den om det.

--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 20-04-01 21:43

> b) Netscape kan ikke en gang finde ud af at vrappe linier med 72 tegns
> bredde selvom du beder den om det.

Jo den kan! :)

MVH Mark S. Rasmussen

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-01 22:21

In article <3AE09F54.F81283AD@tv.dk>, "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
wrote:

> Jo den kan! :)

Kan den også finde ud af ikke at sende i us-ascii?

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-04-01 12:20

> Jo den kan! :)

Erik's kan i al fald ikke, den wrapper ofte liner på 86 tegn! Hvilket du
vil opdage hvis du læser de ca 100 indlæg der har være postet her i
gruppengennem de sidste par år.