[Hamster] Krypter Message-ID.
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-03-04 18:16

Hej,

Er der en eller anden som på jævnt dansk kan forklare følgende
for mig, for jeg forstår det ganske simpelt ikke.

| Encrypt Message-ID, if generated:

| Here you can determine whether the Message-ID generated by the
| hamster is to become cryptographically secured. This
| prevented, the recognition of the building rule of the
| Message-ID and therefore protects against bogey-cancels
| through the building rule of the Message ID.

Som jeg læser det, så kan jeg forhindre at andre cancler mine
indlæg, eller hvad går det ud på?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dino

Dato : 02-03-04 21:57

Den 2-3 2004 skrev Thomas G. Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Som jeg læser det, så kan jeg forhindre at andre cancler mine
> indlæg

Ja.

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-03-04 00:59

Dino skrev:

> Ja.

Okelydokely.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Harder

Dato : 03-03-04 12:45

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Er der en eller anden som på jævnt dansk kan forklare følgende
> for mig, for jeg forstår det ganske simpelt ikke.

> Som jeg læser det, så kan jeg forhindre at andre cancler mine
> indlæg, eller hvad går det ud på?

Det lyder som en gang sludder. Hvordan Message-ID bliver dannet, har
ikke den ringeste indflydelse på om et indlæg kan cansles.

Alle indlæg kan cansles af hvem som helst uanset om Message-ID er
"kryptografisk sikret" -- hvad de så end mener med det.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-03-04 17:19

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:

> Det lyder som en gang sludder. Hvordan Message-ID bliver dannet, har
> ikke den ringeste indflydelse på om et indlæg kan cansles.

Mon ikke snarere det dækker over at man ikke på forhånd kan regne ud
hvad et message-id på fx dit næste indlæg bliver, og så derved sende
systematiske cancels. I stedet krypterer man så message-id'et med en
eller anden hemmelig nøgle, så det er svært at forudsige hvad det
bliver på forhånd. Men det finder jeg nu også temmelig hypotetisk at
nogen skulle udnytte.

--
Jacob - www.bunk.cc
Mommy, what happens to your files when you die?

Fra : Jesper Harder

Dato : 03-03-04 17:38

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
> systematiske cancels. I stedet krypterer man så message-id'et med en
> eller anden hemmelig nøgle, så det er svært at forudsige hvad det

Det forekommer mig at være en ret fjollet måde at sørge for det. Hvis
man vil sikre at Message-ID ikke kan gættes, kan man bare bruge en
tilfældighedsgenerator til at danne det, à la uuidgen(1).