Prag i påsken 2004
Fra : Mette Skifter Anders~

Dato : 02-03-04 17:08

Hejsa alle,

Vi er nogle stykker, der selv kører til Prag i påsken.

Er der nogen, der har erfaring med, hvor lang tid, det tager at køre der ned
fra århus?
Hvad koster et godt og billigt hotel, hostel i helligdagene?
Er der nogle seværdigheder, barer eller restauranter i Prag vi simpelthen
ikke må gå glip af?
Hvordan er det generelle prisniveau??

skrriiiiv snarest:=)

Venter spændt,

Mette :)

Fra : Kevin

Dato : 02-03-04 17:13

02/03/04 17:07Mette Skifter Andersen Skrev

> skrriiiiv snarest:=)
>
> Venter spændt,
>
> Mette :)

Du skal til at skynde dig, prag er overrendt i påsken, kan ikke anbefale
det, Prag er dyrt i forhold til resten af tjekkiet, men ca 1/3 - 2/3 af dk.
Når det er sagt er det en dejlig by med en helt fantastisk atmosfære, men
bare ikke i højtider som vi deler med vores naboer imod syd.
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Kbh´s amt

Dato : 02-03-04 22:09

Her følger et par adresser med infomationer om byen.
www.andel3w.dk/antuser/danish/default.htm
http://users.cybercity.dk/~bta1010/index.htm
www.czech-travel-guide.com/
www.visitczechia.cz/main-uk.html
www.praguereport.com/
www.pis.cz/a/
www.jizdnirady.cz/ConnForm.asp
www.jizdnirady.cz/JRCis.asp?tt=c&cl=E5
www.kozel.cz
www.bilakrava.cz/english_main.php

Den øverste adresse betjenes af unge danske studerende i Prag. De yder god
og hurtig service via "nettet". Bare spørg løs.
Adresserne www. jizdnirady svarer til rejeseplanen.
De to sidste 2 er gode steder at spise og drikke. Se især Kozel, under
restauranter (engelske side), find The Black Ox. Her får Prags bedste øl,
som er Kozel og ikke Urq. I øvrigt også et godt frokoststed. Meget få
turister.
Sidst jeg var der i nov. 03 kostede ½ l., omregnet knap 5 dkkr.
Priserne i byen kan svinge utrolig meget. På de lokale værtshuse, væk fra
turistfælderne og bymidten, koster en hovedret + 1-2 halve liter øl ca. 25
dkkr.
Ved Krudttårnet (se Politikens bog om Prag) findes et stoort varehus: Kotva.
Her fås næsten alt.
Tag evt. til området omkring metrostation Dejvicka, NV Prag. Her findes et
ret lille marked med betydelig lavere priser end på det store. Samme
vareudvalg. I husene omkring pladsen findes indgange/portåbninger ind i
bygningerne. Her
ligger alle slags forretninger med priser for tjekkerne. Mange spisesteder
findes også.
Pas på lommetyvene, især i metroen og i proppede sporvogne.
Når I går rundt i byen, se husenes udsmykning.
Glæd Jer. Pragtfuld by, i særdeleshed den gamle del af byen.
Tag en tur med bus/metro til Melnik fra Holesovice. Her mødes Elben og
Vltava. Imponerende udsigt.
Turen fra Kbh. tager med færgen Gedser-Rostock ca. 10 timer incl. nødvendige
pauser.
PS. Husk at købe motorvejs"billet" til forruden ved ankomsten og før kørsel
i Tjekkiet. Dyrt at lade være.
En fan af byen.