Starka Vodka
Fra : David Rasmussen

Dato : 01-03-04 21:26

Er der nogen der ved hvor man i Danmark kan købe denne starka vodka:

http://www.bbr.com/GB/db/product/45926F?sort_by_F=&ID=null

eller eventuelt anbefale andre gode starka vodkaer som kan fås i landet?

/David

Fra : Benny Andersen

Dato : 01-03-04 23:29

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse news:c205i4$ndg$1@news.net.uni-c.dk...
> Er der nogen der ved hvor man i Danmark kan købe denne starka vodka:

http://www.juuls-vinhandel.dk/get/3632.html

Men den koster 495,- for en helflaske.

Mvh Benny Andersen

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-04 11:50

Benny Andersen wrote:

> http://www.juuls-vinhandel.dk/get/3632.html
>
> Men den koster 495,- for en helflaske.

Det er desværre ikke den rigtige. Den Juuls sælger er den polske starka.
Den jeg efterlyser er den russiske.

/David

Fra : Benny Andersen

Dato : 02-03-04 15:17

> Det er desværre ikke den rigtige. Den Juuls sælger er den polske starka.
> Den jeg efterlyser er den russiske.
>
> /David

Nå nå. For mange år siden kunne man købe den på Cafe Lygten på Nørrebro i København,
altså den rigtige...

Benny A

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-03-04 20:02

In article <c21o7f$r2k$1@news.net.uni-c.dk>, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> Det er desværre ikke den rigtige. Den Juuls sælger er den polske starka.
> Den jeg efterlyser er den russiske.

Den du henviser til er fremstillet i United Kingdom - selvom der står
Russian på etiketten. Det fremgår tydeligt af dit link.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-04 23:32

Villy Erichsen wrote:

> Den du henviser til er fremstillet i United Kingdom - selvom der står
> Russian på etiketten. Det fremgår tydeligt af dit link.

Nja. Der står "Origin: United Kingdom", men på etiketten står der
"Imported from the USSR". Det kan jo henvise til at den måske er helt på
flaske i UK, men stadig lavet i Rusland. Hvem ved. Den smager i hvert
fald godt. Og jeg er stadig interesseret i at finde ud af om den kan fås
i Danmark.

/David

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 02-03-04 22:34

Efter hvad jeg ved, er Starka er mærke som enten er Russisk eller fra
Litauen (kan ikke helt huske det), men Starka bruges også om "lagret" vodka,
og har man smagt "rigtig" vodka øst fra, kan de have mange smagsvarianter,
nogle (efter min mening) på højde med mange gode rom.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-03-04 09:22

"Kasper Ladingk r" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> writes:
> [...]
>og har man smagt "rigtig" vodka øst fra, kan de have mange smagsvarianter,
>nogle (efter min mening) på højde med mange gode rom.

Helt enig!
Gode russiske - og til en vis grad også polske og baltiske - vodkaer er
sørgeligt undervurderede. til en vis grad på grund af at vi i alt for
mange år er blevet opdraget med vinduespudsemidlet Smirnoff og en masse
mere eller mindre afskyelige afsyringsmidler af tysk og sågar fransk
herkomst (Discount-vodkaerne i bl.a. Aldi og Netto).

Men heldigvis kan man efterhånden få rigtig russisk vodka flere steder.
Skal gerne gøre opmærksom på, at Fakta har Stolicsnaya som fast hyldevare
- og prisen? en flad hund! Flere og flere vinhandler har også
kvalitetsvodkaer på hylderne, omend ofte til horrible priser.
Har fornylig set en Moskovskaja, 50 cl. til 160 kr. i Middelfart og en 50
cl. russisk Starka til 210 kr. i Vejle. Glædeligt v ar det derimod at
finde en Altäi, der er en fornem sibirisk vodka til 160,- for en helflaske
- det var ved Vinstokken i Esbjerg.

For alle der bor i København, kan jeg anbefale den russiske butik i Nørre
Voldgade, ved Jarmers Plads. Her er udvalget stort, ligesom man ind i
mellem finder en række andre spændene kulinariske specialiteter fra
Rusland. Forsøm ikke et par gode russiske øl. Baltica-bryggeriet, der
ligger i Skt Petersborg, laver nogle rigtig gode øl - man skal blot
abstrahere fra at de leveres i 1 1/2 liters plastflasker af samme type som
de store Cola-flasker

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11