Kommando-linie newsreader
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-03-04 20:44

Hejsa,

Hvad er det nu lige man kan vælge imellem, hvis man vil have en
kommando-linie newsreader. MRK er ikke online nu, men jeg vil gerne
prøve den han bruger, men kan ikke huske navnet...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-03-04 20:51

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Hejsa,
>
> Hvad er det nu lige man kan vælge imellem, hvis man vil have en
> kommando-linie newsreader. MRK er ikke online nu, men jeg vil gerne
> prøve den han bruger, men kan ikke huske navnet...

Fremgår det ikke af headeren på hans indlæg?
Macintosh))

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-03-04 21:47

> Fremgår det ikke af headeren på hans indlæg?
> Macintosh))

Smart

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-03-04 23:34

spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) writes:

> Hvad er det nu lige man kan vælge imellem, hvis man vil have en
> kommando-linie newsreader.

Der er flere. Personligt synes jeg godt om Gnus/Emacs og slrn (med
valgfri editor). Selv bruger jeg gnus fordi jeg i forvejen bruger
Emacs. Bruger kun få promille af dens funktioner, men den er hurtig og
effektiv for mig (og så kan jeg læse news fra alle steder hvor der er
adgang til en terminal og en netforbindelse). Det samme kan siges om
slrn og andre.

> MRK er ikke online nu, men jeg vil gerne prøve den han bruger, men
> kan ikke huske navnet...

Kig i han headers.

-j

--
Linux install party in La Paz, Bolivia
<http://weblog.janus.dk/archives/2002/10/19/000184.html>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-03-04 01:11

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> effektiv for mig (og så kan jeg læse news fra alle steder hvor der er
> adgang til en terminal og en netforbindelse). Det samme kan siges om

Det er lige præcist det jeg også vil opnå, men det bliver med tin, da
det er den Morten bruger og den så smart ud.

Morten kom heldigvis online og nu er leafnode også godt på vej...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-03-04 07:03

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> (og så kan jeg læse news fra alle steder hvor der er
> adgang til en terminal og en netforbindelse). Det samme kan siges om
> slrn og andre.

Til alle som ikke ønsker at terminalfræse (omend det jo er lidt
nørd-blæret) så kan man bruge Google i en alm. browser til news.

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | AIM://mbredthauer |

Fra : Morten

Dato : 02-03-04 12:06

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Til alle som ikke ønsker at terminalfræse (omend det jo er lidt
> nørd-blæret) så kan man bruge Google i en alm. browser til news.

googe husker ikke hvilke indlæg der er læst osv. kan man iøvrigt poste
gennem google?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-03-04 12:35

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> googe husker ikke hvilke indlæg der er læst osv. kan man iøvrigt poste
> gennem google?

Hej Morten

Det uhørte er sket, jeg KAN besvare et sprgsmål fra dig!

Ja man kan godt poste indlæg i Google, skal bare oprette Google kont
Jeg bruger det når MacSoup driller
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 02-03-04 14:39

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det uhørte er sket, jeg KAN besvare et sprgsmål fra dig!

nyd det

> Ja man kan godt poste indlæg i Google, skal bare oprette Google kont
> Jeg bruger det når MacSoup driller

er det ikke nemmere at bruge noget der /ikke/ driller?
--
/morten...

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-04 22:49

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> er det ikke nemmere at bruge noget der /ikke/ driller?

MacSOUP driller da aldrig. Måske driller serveren, men det er jo ikke
MacSOUPs skyld. MacSOUP er et af de mest stabile programmer, jeg kender.
Jeg har brugt det i otte år, og det er højst gået ned et par gange. Tænk
på, hvor tit en browser går ned. Selv Mail og iPhoto kan da gå ned. Man
MacSOUP gør det stort set aldrig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 03-03-04 23:17

> [...]
> Jeg har brugt det i otte år, og det er højst gået ned et par gange. Tænk
> på, hvor tit en browser går ned. Selv Mail og iPhoto kan da gå ned. Man

Arh, Henrik.......I Panther gør den det altså jævnligt - ca tre gange i
kvartalet - det er noget med at genopbygge en database, og det gjorde
den aldrig inden OS X, 10.3.+
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-04 01:15

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Arh, Henrik.......I Panther gør den det altså jævnligt - ca tre gange i
> kvartalet - det er noget med at genopbygge en database, og det gjorde
> den aldrig inden OS X, 10.3.+

Jeg fatter ikke, det I to skriver. Jeg anede ikke, at MacSOUP har en
database, og jeg har aldrig genopbygget den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-04 06:44

> Jeg fatter ikke, det I to skriver. Jeg anede ikke, at MacSOUP har en
> database, og jeg har aldrig genopbygget den.

nok fordi vi ikke har betalt endnu
M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-04 09:43

> nok fordi vi ikke har betalt endnu
> M.

her vil jeg altså godt holdes udenfor, har lige brugt 8 flasker
smykkerens og pudset min glorie! ;-D

Det skulle da gerne fremgå af headeren , at det er en betalt og
registreret version jeg har, ikke?

Men indrømmet, Morten, jeg kørte på fribillet i lang tid

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-04 09:43

> Jeg fatter ikke, det I to skriver. Jeg anede ikke, at MacSOUP har en
> database, og jeg har aldrig genopbygget den.

Øee, jeg kender altså ikke til databaser i Macsoup, men formulerede mig
bare forkert
Hvis noget som helst driller, er det oftest min egen fejl/uvidenhed, og
som Henrik rigtigt er inde på, er det i forbindelse med server skift, at
jeg lige har måtte ty til Google.
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-04 21:47

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Øee, jeg kender altså ikke til databaser i Macsoup, men formulerede mig
> bare forkert

Nej, men Morten Lind og Karen Seiersen nævnte genopbygning af databaser
i MacSOUP. Det har jeg godt nok aldrig gjort. I hvert fald ikke så længe
jeg kan huske.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-04 22:58

> Nej, men Morten Lind og Karen Seiersen nævnte genopbygning af databaser
> i MacSOUP. Det har jeg godt nok aldrig gjort. I hvert fald ikke så længe
> jeg kan huske.

Hej Henrik - det er den seneste udgave af den danske version til Mac OS
X, 10.3.2 og hvis den er åben i døgndrift, altså "Suppen", vil den
indimellem ikke hverken sende eller modtage.

Så er man nødt til at tvangslukke og ved genåbning spørger den til
genopbygning af database - og som Karen siger: den viser fejl 43?

Men M.Thyregod er åbenbart opmærksom på problemet(?)

Og det er altså ikke særlig stort

M.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 04-03-04 22:12

> [...]

> Arh, Henrik.......I Panther gør den det altså jævnligt - ca tre gange i
> kvartalet - det er noget med at genopbygge en database, og det gjorde

Morten jeg har gennem ca. 14 dg. 3 uger, gennemprøvet om det ville
hjælpe at lukke MacSoup ned når jeg ikke ser news, og det ser så ud til
at problemet udebliver.

Jeg ved du som jeg har ADSL d.v.s. online hele tiden med åben MacSoup
evt. i baggrunden, prøv det lille tip... )

De bedste hilsner fra Karen

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-04 22:53

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved du som jeg har ADSL d.v.s. online hele tiden med åben MacSoup
> evt. i baggrunden, prøv det lille tip... )

Ved det godt, Karen.........har fundet på nøjagtig det samme, og du har
ret - det hjælper, men "problemet" er da til at leve med

Og ifg. Mogens bliver det snart afhjulpet
M.

Fra : Karen Seiersen

Dato : 03-03-04 23:29

> [...]
> Jeg har brugt det i otte år, og det er højst gået ned et par gange. Tænk
> på, hvor tit en browser går ned. Selv Mail og iPhoto kan da gå ned. Man

Jo i Panter sker det ret ofte, sådan cirka hver 14. dag......... går ned
med fejl 43 og skal genopbygge database ØV !!

De bedste hilsner fra Karen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-03-04 01:15

> Jo i Panter sker det ret ofte, sådan cirka hver 14. dag......... går ned
> med fejl 43 og skal genopbygge database ØV !!

Det kan altså ikke være Panthers skyld, at både du og Morten har bøvl
med suppen. Jeg har samme oplevelse af stabilitet som Münster.
Har aldrig haft et nedbrud på OSX og har over 200.000 indlæg liggende.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-04 06:46

> [...]
> med suppen. Jeg har samme oplevelse af stabilitet som Münster.
> Har aldrig haft et nedbrud på OSX og har over 200.000 indlæg liggende.

Siger heller ikke, at det er Pantherens skyld

Bare at det først er begyndt efter skiftet til Panther
M.

Fra : mothsoft

Dato : 04-03-04 08:48

"Karen Seiersen" skrev d. 03-03-04 23:29 dette indlæg :

> [...]
ned
> med fejl 43 og skal genopbygge database ØV !!

Henrik er åbenbart født under en heldig stjerne.
Det er ikke Panterens skyld, men en fejl i MacSOUP 2.5.
Prøv at hente den seneste beta 2.6b3 i stedet for (og så må I leve med
at den ikke taler dansk, før den endelige version er klar), hvor er
fejlen rettet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Karen Seiersen

Dato : 04-03-04 16:34

mothsoft <mothsoft.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> Prøv at hente den seneste beta 2.6b3 i stedet for (og så må I leve med
> at den ikke taler dansk, før den endelige version er klar), hvor er

Det kan du have ret i, men jer er nu ganske tilfreds alligevel, og
venter gerne på en DK ver.

De bedste hilsner fra Karen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-03-04 15:24

spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Til alle som ikke ønsker at terminalfræse (omend det jo er lidt
> nørd-blæret) så kan man bruge Google i en alm. browser til news.

Men på den måde mister man hurtigt pusten, hvis man skal følge med i
bare nogle få nyhedsrgupper, og gerne vil have overblik over, hvad man
har ikke har læst etc.

-j

Fra : (Per Røn

Dato : 02-03-04 06:53

> [...]

> kommando-linie newsreader. MRK er ikke online nu, men jeg vil gerne
> prøve den han bruger, men kan ikke huske navnet...

Jeg er ved at installere nget gennem fink. Den beskrives som en
»downloader for news postings«, altså et udmærket supplement til
MacSOUP.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-03-04 10:40

In dk.edb.mac, per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid wrote:

> Jeg er ved at installere nget gennem fink. Den beskrives som en
> »downloader for news postings«, altså et udmærket supplement til
> MacSOUP.

Til det formål kan leafnode klart anbefales. Jeg kender ikke, og har
ikke brugt nget, men leafnode er nem at sætte op, og stabil.

   <http://leafnode.org/>

Der er en 'how to' her:

   <http://www.kutilek.de/technik/news-macosx.en>

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: The electrician didn't know what the
yellow cable was so he yanked the ethernet out.

Fra : (Per Røn

Dato : 02-03-04 11:42

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Til det formål kan leafnode klart anbefales. Jeg kender ikke, og har
> ikke brugt nget, men leafnode er nem at sætte op, og stabil.
>
> <http://leafnode.org/>

Safari kan ikke finde knuden ;-(.

> Der er en 'how to' her:
>
> <http://www.kutilek.de/technik/news-macosx.en>

Men herigennem kunne den findes, og den viser sig at skulle installeres
med fink.
--
Per Erik Rønne