Danske aktier på Mac'en
Fra : Dan (1Way2Print)

Dato : 25-04-01 10:39

Hej alle,

Skulle der være en i gruppen der kender et program, købe eller shareware,
der kan lave et "floating window" på skærmen som viser aktier rullende hen
over skærmen. Programmet skal kunne vise danske aktier, evt. direkte fra
fondsbørsen. Jeg har fundet en del programmer på download.com men fælles for
alle disse er at de ikke kan vise danske aktier.

Please help, på forhånd tak.

Dan Henriksen

Fra : Henrik Enslev

Dato : 25-04-01 10:59

Hej
Det er nok ikke helt hvad du eftersøger, men gennem en browser kan du holde
følgende åben (vælg den aktie du vil følge)
http://dk.finance.yahoo.com/

Kærlig hilsen

Henrik

Fra : Dan (1Way2Print)

Dato : 25-04-01 12:55

> Hej
> Det er nok ikke helt hvad du eftersøger, men gennem en browser kan du holde
> følgende åben (vælg den aktie du vil følge)
> http://dk.finance.yahoo.com/

Hej H,

Nej, yahoo's metode er ikke lige det jeg mener da den er web baseret, og
ikke kan opdatere sig selv fx. Hvert femte min. "Aktie baren" (Da der igen
"aktie bar" er.) er heller ikke synlig hele tiden i toppen eller bunden af
skærmen, og der er det jeg søger.

Skal men se danske aktier via nettet, bør man nok bruge Fondsbørsen da den
er mest præsis. http://www.xcse.dk/

Dan Henriksen

Fra : Allan N. Pedersen

Dato : 25-04-01 22:02

Hej Dan

Der findes et program som hedder "ProTA" som kan hentes i en
demoversion - men
om det kan klare at hente data fra den danske fondsbørs ved jeg ikke.
Så er der et andet program som hedder "PowerTicker" som i hvert
fald kan hente data fra den svenske børs.

Mvh.
MacAllan

Fra : Dan (1Way2Print)

Dato : 26-04-01 10:35