Efterlysning af Drejermester Frederick Woh~
Fra : Sven Trønning

Dato : 29-02-04 17:11

Er der nogle der ved hvor Drejermester Frederick Wohlgemuth havde værksted
mellem 1830 til 1836.
I folketælling 1850 er han 71 år og pensionair og bor på Strandgade 29, 1
sal, Christianshavn Kvarter.

Der er intet nævnt i mesterbogen for Dreverlavet, Københavns Stadsarkiv.

Svenn Chr. Trønning.

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 01-03-04 06:48

Kære Svenn Chr. Trønning,

I 1845 boede han i samme hus som glashandler Ronge, hvis slægt jeg har
syslet lidt med:

København, Frimand Kvarter, Amagertorv No 6, , Stuetagen, 1, FT-1845
Joseph Ronge, 70, Gift, , Glashandler, Bømen
Marie Ane Rasche, 58, Gift, , Hans Kone, Di [Bømen]
Joseph Venzeleius Ronge, 26, Ugift, , Deres Søn, Candidatus juris, Kjøbh
Johan Joseph Ronge, 23, Ugift, , Deres Søn, Ved Glashandlen, Di [Kjøbh]
Ellen Bergitte Lundberg, 23, Ugift, , Tjenestepige, Di [Kjøbh]
Peter Andersen, 32, Gift, , Hyrekudsk, Odense
Emilie Christine Mauritzen, 24, Gift, , Hans Kone, Frederiksberg Bye
Ane Krestine Galberg, 72, Enke, , Lever af Haandarbeide, Glint Roeskilde
Amt
Nels Andersen, 37, Gift, , Hyrekudskekarl, Qvamløse Hobeks Amt
Johanne Andersen, 39, Gift, , Hans Kone,
Andeline Kristine Andersen, 4, Ugift, , Deres Datter, Obe Sundby
Frederiksborg Amt
Frederik Volgemuth, 66, Ugift, , Dreiermester, Bremen

Måske skal du til Bremen for at finde hans opholdssted in 1830'erne?

VH

Erling Vester Jacobsen

Fra : Sven Trønning

Dato : 01-03-04 09:03

##
"Erling Vester Jacobsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> Frederik Volgemuth, 66, Ugift, , Dreiermester, Bremen
>
> Måske skal du til Bremen for at finde hans opholdssted in 1830'erne?##

Hej Erling V. Jacobsen.

I register over ind-og udskrevne drenge" Drejerlavet reg. 17. 1740-1846,
tager han en dreng ind Carl Lauritzen i lære i 5 år, from regnet fra påske
1831 til samme tid 1836.

Desvære står der intet om hvor Carl Lauritzen boede.

Med venlig hilsen
svenn chr. trønning