Leder efter en jagt riffel
Fra : SnoopyDog

Dato : 29-02-04 11:33

Hej Newsgroup

Jeg er den lykkelige indehaver af et jagt-tegn.

Nu står jeg over for en beslutning om at skulle anskaffe mig en riffel.

Men så er spørgsmålet: Hvilken?

Jeg søger en riffel med kigget sigte for ikke mere end 3000.-
Jeg har hørt at man kan få en Karlgustav for et beløb lignende.
Jeg ved godt at riffeler kan fåes MEGET dyrer end det. men jeg er kun
interesseret i at bruge 3000.-
Kan det lade sig gøre?
Og hvad med kaliber. Jeg tænkte på 30.06 eller 6x5.5.

Hvad syntes I??

Jagt formen vil hovedsageligt være: Jagt i skov, måske lidt purse.

Og vil være efter råvildt.

På forhånd tak.

Fra : Claus Lauritsen

Dato : 29-02-04 16:46

Hvad med en ny Weatherby Vanguard Jagtriffel
i cal 308 win med kikkert 4 x 42, pænt træskæfte. og skydder godt.

Hilsen Claus Lauritsen tlf 40295553

Fra : SnoopyDog

Dato : 29-02-04 17:13

Har du et billede af den?

Fra : Torben F@rum

Dato : 29-02-04 19:56

"SnoopyDog" <familienkjeldsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har du et billede af den?

Ikke fodi jeg skal ødelægge en handel, men jeg ville vælge en bedre kikkert.

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Hvis du handler på nettet, så tag dig i agt for:
ndesign.dk kurven.dk, Kristoffer Wolfgang Hansen & Jonas2900

Fra : Lykke

Dato : 01-03-04 08:14

Som det er blevet skrevet mange før og som nu skrives igen, da der hele
tiden kommer nye til.
Det aller vigtigste er kikkerten. Når du handler, er det vigtigt af
kikkerten er af en god kvalitet. Det næst vigtigste er riflen. Med hensyn
til riflen skal du købe en i de gængse kaliber som 6,5x55 - 308 - 3006 eller
lignende, fordi der fremstilles så meget billigt træningsammunition til
disse kaliber.
Du skriver en Karl Gustav, det er et udmærket valg til små penge.
En bekendt af mig skulle købe en riffel og jeg gav ham det samme råd som nu.
Men han forelskede sig i en 6,5X57 fordi det lød næsten som noget jeg havde
nævnt.
Samme sommer var vi i Ulfborg til jagtfeldt banen og forskellen var den, af
hver gang jeg trykkede på Aftrækkeren sagde jeg kr. 1,75 og når han gjorde
det, sagde han kr. 12,50. Det var før hjemmeladeren tid.
Held og lykke med købet.

Poul

Fra : SnoopyDog

Dato : 21-03-04 01:01

Her kommer lige en opfølgning på min søgen efter en jagt riffel.

Som I kan se i denne tråd, blev jeg tilbudt en 308 Weatherby Vanguard riffel
af
Claus Lauritsen.

Det som han ville sælge mig i nedenstående tråd, blev efter flere dages
snakken og forhandling over nettet og på telefon ændret til samme riffel med
nu med en 4x40 Jaguar kikkert. Og efter yderligere snak blev det også lavet
om til en 4x32 kikkert. Prisen som Claus Lauritsen forlangte forblev iøvrigt
den samme.

Og da jeg så forespurgte efter en våbentilladelse på riflen, før jeg købte
den af ham. Var våbentilladelsen pludselig svær at fremskaffe. Den var hos
en kammerat og kunne "måske" fremskaffes inden vi skulle mødes for at
afslutte handlen.

Det sidste jeg hørte i denne sag, var en mail om at nu var riffelen solgt
til anden side. Dette skete efter at jeg havde påpeget at kikkerten nu havde
skiftet kvalitet 2 gange under vores forhandlinger.

Denne post, er skrevet til andre som skulle blive fristet til at handle med
Claus Lauritsen fra Hesselager.

Sats IKKE kun på den ene handel, og sikre dig lige, at papirerne er iorden
inden en handel med Claus Lauritsen afsluttes.

Michael

PS. og ja, jeg søger stadig efter en riffel til max. 3000.-

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 25-03-04 00:28

"SnoopyDog" <familienkjeldsen@hotmail.com> wrote in message
> Her kommer lige en opfølgning på min søgen efter en jagt riffel.
>
> Som I kan se i denne tråd, blev jeg tilbudt en 308 Weatherby Vanguard
riffel
> af

<snip - handel blev ikke til noger>

> PS. og ja, jeg søger stadig efter en riffel til max. 3000.-

Jeg har 2 tidligere banerifler type mauser med otterup pibe, skæfte og
aftræk kaliber 6.5 x 55
De ligner til forveksling en alm jagtriffel (altså uden mærkelige håndtag
mm)

Jeg har ikke brug for 2 ens og har derfor tænkt på at sælge den ene. Begge
er i meget fin stand.

Riffel A koster 1200 kr.
Riffel B koster 1600 (virkelig flot)

De er med original otterup hulsigte.

Der kan godt monteres en kikkert inden for din beløbsramme, men spørgsmåler
er om det ikke er bedre at benytte det
medfødte hulsigte og i mellemtiden spare sammen til en ordentlig kikkert
(dvs. ca 5000 kr) ?

Riflerne er meget præcist skydende, og det vil være synd at putte en
tvivlsom kikker på dem.

Hvis det har interesse kan jeg lægge nogle billeder ud min web side.

mvh
Bent Erik Thomsen

Fra : SnoopyDog

Dato : 25-03-04 06:38

Nej ellers tak.

Jeg søger en med kikkert.

Men tak for tilbuddet

Fra : PQ

Dato : 07-05-04 17:14

Jeg vil da gerne se billeder af otterrup riflerne.
Hvad er navnet på din hjemmeside,

mvh Peter