SMS via IR
Fra : Weasel

Dato : 29-02-04 10:12

Når jeg nu har min laptop i nærheden af min Ericsson T610 det meste af
tiden, er det nærliggende at skrive mine SMS'er på computeren i stedet for
at sidde og fedte med tasterne på mobilen. Findes der et godt, gerne gratis
program der kan klare dette via IR?

Med venlig hilsen

Weasel

Fra : Peter G C

Dato : 29-02-04 10:32

"Weasel" <bob-er-din-onkel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiden, er det nærliggende at skrive mine SMS'er på computeren i stedet for
> at sidde og fedte med tasterne på mobilen. Findes der et godt, gerne

Mobile Agent (husk at få seneste opdateringer med)

http://fma.xinium.com/

/Peter

Fra : Weasel

Dato : 29-02-04 11:09

Fremragende program.

Tak for hurtigt svar.

Fra : Weasel

Dato : 29-02-04 12:05

Jeg fik vist rost programmet for hurtigt. Efter kort tid kan det ikke
længere sende SMS'erne. Andre programmer?

Fra : Fischer

Dato : 29-02-04 12:55

> Jeg fik vist rost programmet for hurtigt. Efter kort
> tid kan det ikke længere sende SMS'erne.

Og det er ikke bare din fon der har slukket for IR-forbindelsen?

*Fischer

Fra : Peter G C

Dato : 29-02-04 13:01

> Jeg fik vist rost programmet for hurtigt. Efter kort tid kan det ikke
> længere sende SMS'erne. Andre programmer?

Det er et fremragende program, og der er ingen begrænsninger i det. Det må
være en brugerfejl eller hardwarefejl. Her fungerer det upåklageligt - og
jeg har brugt det længe.

Noget andet er, at den software, som SonyEricsson leverer med telefonen
giver mulighed for at synkronisere med Outlook 2000 (m.fl.) Men hvis du lige
finder den rigtige version hos producenten vil du se, at programmet (XTND
pcconnect) giver mulighed for at sende sms via outlook - jeg bruger denne
funktion på arbejde. Der sker det via infra rød.

Men som anført burde Mobile Agent virke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Weasel

Dato : 29-02-04 13:13

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være en brugerfejl eller hardwarefejl. Her fungerer det upåklageligt - og

Forbindelsen funker fint. Jeg får bare meddelelse om at "outbox send
messages failed", på trods af at tlf. er tilsluttet. De første 2 SMS'er blev
afsendt fint.

Nederst i skærmbilledet står: Obex folder browsing not
supported:Unauthorized

Jeg aner ikke hvad dette betyder eller om det har nogen indflydelse.

Desværre understøtter Ericssons software ikke min Outlook Express.

Weasel

Fra : Peter G C

Dato : 29-02-04 13:18

"Weasel" <bob-er-din-onkel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Forbindelsen funker fint. Jeg får bare meddelelse om at "outbox send
> messages failed", på trods af at tlf. er tilsluttet. De første 2 SMS'er
blev
> afsendt fint.

Lyder mærkeligt - har du opdateret programmet til seneste version?
Programmet virker altså perfekt her.....

> Nederst i skærmbilledet står: Obex folder browsing not
> supported:Unauthorized

Jeps - forudsætter blå tand eller kabel, men har intet med sms-afsendelsen
at gøre. OBEX-bruges til at "bladre" i mapperne i telefonen: billeder, lyde
osv.

> Jeg aner ikke hvad dette betyder eller om det har nogen indflydelse.

Betyder intet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Weasel

Dato : 29-02-04 14:07

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Lyder mærkeligt - har du opdateret programmet til seneste version?
> Programmet virker altså perfekt her.....

Jep, Ver. 0.1.0. 31d

Weasel

Fra : Peter G C

Dato : 29-02-04 17:20

"Weasel" <bob-er-din-onkel@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jep, Ver. 0.1.0. 31d

Der er kommet en version E

Men det burde virke

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-02-04 19:07

Hej

> Mobile Agent (husk at få seneste opdateringer med)
>
> http://fma.xinium.com/

Er det bare mig der ikke kan komme ind på den side ?

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Mads

Dato : 29-02-04 21:43

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:8Tp0c.6379$MH2.1758@news.get2net.dk...
> Hej

> Er det bare mig der ikke kan komme ind på den side ?
>
> --
> /C.T.
>
> ==// May U live 2 C the dawn \\==

Nej Jeg kan heller ikke komme på
Virker programmet også til T310 og T68i ??

Fra : Peter G C

Dato : 01-03-04 10:24

"Mads" <mf@rocknation.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nej Jeg kan heller ikke komme på

træls - siden kommer nok op igen.

> Virker programmet også til T310 og T68i ??

Ja.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Lars Koch

Dato : 01-03-04 13:57

hvad med samsung e700 ?

Fra : Peter G C

Dato : 01-03-04 14:07

"Lars Koch" <lkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvad med samsung e700 ?

Tjek producentens hjemmeside når den kommer op igen. Mener dog, at
programmet kun understøtter Ericsson og SE-telefoner.

/Peter

Fra : Peter G C

Dato : 01-03-04 19:22

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:8Tp0c.6379$MH2.1758@news.get2net.dk...

[klip]

> Er det bare mig der ikke kan komme ind på den side ?

Skal jeg poste programmet i dk.binaer?

Man kan finde nogle gamle updates mv. her, dog er selve programmet der ikke

http://fma.sourceforge.net/

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mads

Dato : 01-03-04 21:27

> [...]
>
> [klip]

> Skal jeg poste programmet i dk.binaer?
>
> Man kan finde nogle gamle updates mv. her, dog er selve programmet der

Ja det kunne være fedt, kan stadig ikke komme ind på siden !
--

Hilsen
Web-master på RockNation.dk

Fra : Peter G C

Dato : 01-03-04 22:28

"Mads" <mf@rocknation.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja det kunne være fedt, kan stadig ikke komme ind på siden !

Er hermed sket.

/Peter

Fra : JMo.

Dato : 01-03-04 21:39

Peter G C wrote:

> Man kan finde nogle gamle updates mv. her, dog er selve programmet der
> ikke
>

> http://fma.sourceforge.net/

jow, jow - det er lige her:

http://fma.sourceforge.net/main.php