Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
DVD-film - Sort vindue eller film på hove~
Fra : JPE

Dato : 29-02-04 00:48

Hej
Jeg har en IBM ThinkPad T30 med et ATI mobility RADEON 7500 AGP grafikkort.
Når jeg tilslutter TV, står skærmbilledet fint i farver på TV-skærmen
(bruger et S-video-kabel); men når jeg starter DVD-filmen, så er vinduet,
hvori filmen kører sort på TV'et og fint i farver på PC-skærmen. I full
screen stadig sort på tv og fint på pc'en. Det gælder uanset Filmvisere (har
prøvet PowerDVD, BSPlayer, Win Media Player).

Går jeg i Indstillinger / Avanceret / Fanekortet "Fejlfinding" og drosler
ned på Hardwareacceleration, så DirectDraw- og Direct3D-acceleratorer m.m.
er deaktiveret, så vises filmen på PC og TV blot bliver billedet vendt på
hovedet. Det vender jeg så via "Flip Video" i konfig af ffdshow.

Men hvad der er problemet og hvordan jeg retter det, så jeg kan se film uden
at skulle ind og drosle ned på acceleratorer og Flippe Videoen?

Mvh. Jim
eMail: JPE@showSLETplace.dk
Bogstaverne SLET skal fjernes

Fra : devilman

Dato : 29-02-04 03:29

fjern ffdshow og kør powerdvd ind igen.......................

--------------------©-----------------------------------------

Fra : JPE

Dato : 29-02-04 16:02

Tak for din anvisning; men resultatet er det samme - næsten. Videobilledet
blev ikke vendt på hovedet. Men jeg måtte stadig drosle acceleratorer ned
for at få billedet på TV'et.

MEN jeg forsøgte lidt forskellige opsætninger og fandt frem til, at det
havde noget at gøre med hvilken skærm, der var den PRIMÆRE og hvilken der
var Klonen.
Jeg har nu også læst, at Video-overlay kun kan køre på den skærm, der er
Primær, så ved at skifte til at TV er Primær, så er det her filmen kører og
så er PC-skærmen sort i stedet for.

ffdshow har i øvrigt ingen indflydelse. Jeg har geninstalleret det og det
kører fint!

Mvh. Jim

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 23:44

Det er pga. at skærm og TV ikke har samme frekvens, dermed kan skærmkortet
ikke finde ud af det.

--
Med Venlig Hilsen
Anders