SMS i udlandet
Fra : thor

Dato : 28-02-04 00:04

Jeg ved at det for nogle år siden ikke kostede mere at sende sms fra
udenlandet her hjem til. mit spørgsmål er så. Er det stadig sådan...

abb: Telmore
Rejse mål norge

MVH Thor

Fra : Nico

Dato : 28-02-04 00:10

> Jeg ved at det for nogle år siden ikke kostede mere at sende sms fra
> udenlandet her hjem til. mit spørgsmål er så. Er det stadig sådan...
> abb: Telmore
> Rejse mål norge

Næppe i Norge. Enkelste steder er det gratis, som fx. med vodafone i Australien sidste år. Genialt når man er så langt væk :)

Fra : Peter & Louise

Dato : 28-02-04 00:49

tjek evt priser på tdc hjemmeside, men det koster formentligt ca 1,50kr. at
sende besked til dk fra norge.
mvh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 08:55

> Jeg ved at det for nogle år siden ikke kostede mere at sende sms fra
> udenlandet her hjem til. mit spørgsmål er så. Er det stadig sådan...
>
> abb: Telmore
> Rejse mål norge

Nej, sådan er det ikke længere. I visse tilfælde (ved SONOFON og CBB) koster
det alm. SMS-takst at sende fra Danmark til udlandet, men fra udlandet til
Danmark er prisen meget varierende. Tjek TDC's hjemmeside, eller kontakt
Telmore.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 28-02-04 17:36

thor" <thor@mailinator.com> skrev i en meddelelse
> [...]
sms fra
> udenlandet her hjem til. mit spørgsmål er så. Er det stadig

Hej Thor,

Har lige været nogle måneder i Spanien, og har også et Telmore
abb, derfra kostede det 3,61kr/SMS hvorimod dem der sendte
herhjemmefra "kun" kom af med dansk takst (lidt afhængig af deres
abonn./Telmore 0,20 tror jeg nok?) de ringede jo til et dansk
nummer selvom det befandt sig i Spanien!

Jeg havde - "på forkant" - tjekket priserne hos "Roaming
partners" i Spanien og der var ikke megen forskel på de 2 som jeg
kom til at bruge.

En anden ting var, når jeg ringede hjem til TDC's fjernbetjening
af telefonsvarer, for at kontrollere min telefonsvarer på
Fastnettet, jah... så kostede det 9,50 kr. for 30 sec. (noget med
70xxxxx numre?) og da der var besked kostede det 12,60 (over 1
minut) at høre og slette beskeden

Så i det store og hele blev det en dyr fornøjelse at anvende
mobilos der nede fra og måske det samme i Norge.
Jeg "brændte" lige 200kr. af i den første uge inden jeg blev
opmærksom på prisniveauet

Hilsen Ove