Musik fra DR's program "Endelig fredag"
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 22:14

Hej,

kan nogen hjælpe mig med, hvem der leverer musikken i DR's program "Endelig
Fredag" og om man kan købe den musik, som de laver i programmet på CD

/vint

Fra : Frederik Mathiasen N~

Dato : 28-02-04 02:59

Vint wrote:
> kan nogen hjælpe mig med, hvem der leverer musikken i DR's program
> "Endelig Fredag" og om man kan købe den musik, som de laver i
> programmet på CD

Jeg kender den ene sangerinde, og trommeslageren er Claes Antonsen.
Alt bliver indspillet så de kan dubbe hvis der bliver lavet fejl når de
optager.
Men så vidt jeg ved er der ingen planer om udgivelse.
Den ene sangerinde hedder Line, og hun holder til i diva jam. Se evt.
www.divajam.dk

De bedste hilsner
Frederik Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 04:32

> Jeg kender den ene sangerinde, og trommeslageren er Claes Antonsen.
> Alt bliver indspillet så de kan dubbe hvis der bliver lavet fejl når de
> optager.

Hvad mener du med det?

Fra : Frederik Mathiasen N~

Dato : 28-02-04 10:29

Vint wrote:

> Hvad mener du med det?

De går i studiet og optager lyden.
Derefter går de i tv-studiet og optager programmet.

Hvis de laver en bøf mens de indspiller i tv-studiet sidder der nogle
langhårede
teknikkere. De hiver et stykke ud af studieoptagelsen og putter ind i stedet
for.
De kan nogen ting med at strække så det ikke kan høres hvis der er
tempoforskelle mm.

De bedste hilsner
Frederik Nielsen

Fra : Peter Holm

Dato : 28-02-04 10:42

Vint wrote:
> [...]
>
> kan nogen hjælpe mig med, hvem der leverer musikken i DR's program
> "Endelig Fredag" og om man kan købe den musik, som de laver i

Rapperen hedder Luc og er fra Århus. Jeg tror ikke han nogensinde har
udgivet noget. Jeg har kun set ham live i Århus, i Endelig Fredag, og så som
'alm. dansker' i TV2 Reklameblok-introerne. Han er tidligere vinder af DM i
Rap tilbage i 92-94. Hvis han har et efternavn, så har jeg aldrig hørt det.
Jeg ved dog, at han har en 2-3 brødre.
Han har tøjbutikken Fozz i Studsgade, Århus. Han var i hvert fald med til at
åbne den i sin tid sammen med en eller to andre. Hans kæreste hedder Marie
og er utrolig smuk :)

Mvh
Peter

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 28-02-04 20:06

"Vint" <.> wrote in message
> [...]
"Endelig
> Fredag" og om man kan købe den musik, som de laver i programmet på CD

De hedder Nubian Fraülines. Svinger for suverænt.

Mhv,
Rasmus Bertelsen

Fra : Hauge

Dato : 28-02-04 21:09

Hejsa

"Rasmus Bertelsen" <dsl105035@vip.cybercity.dk> wrote in message
> De hedder Nubian Fraülines. Svinger for suverænt.

Og hvis ham der rap'eren kunne holde sin kæft, var det også til at holde ud
at høre på, han er da noget af det mest rædsomme jeg længe har hørt.. Yak
føj..

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 12:12

> De hedder Nubian Fraülines. Svinger for suverænt.

Enig. Ved du, om de kun leverer musik til DR's program eller om det bliver /
er blevet til en CD?