blæser kører ikke
Fra : Michael Just

Dato : 27-02-04 16:29

Hej gruppe

Min pc er blevet temmelig ustabil på det seneste. Jeg har nu åbnet op for
den, og kan konstatere at blæseren på Gerforce4 TI 4200 OVERHOVEDET ikke
bevæger sig?
Kan det være rigtigt og hvis nej kan det være årsagen til nedbrud.
Og i givet fald kan man montere en ny blæser oder was??

venligst

michael

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-02-04 16:34

> [...]

> Kan det være rigtigt og hvis nej kan det være årsagen til nedbrud.
> Og i givet fald kan man montere en ny blæser oder was??

Ja, ja, ja og ja.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Michael Just

Dato : 27-02-04 16:36

ja fordi at det er normalt, at den ikke kører ??
hmm. hvis jeg dasker lidt til den, så starter den op.... Er det bøvlet at
montere en ny blæser og kan den evt. købes i alle computerforretninger?
Tak for det hurtige svar?

michael

Fra : Villy Jensen

Dato : 27-02-04 16:45

> ja fordi at det er normalt, at den ikke kører ??

> hmm. hvis jeg dasker lidt til den, så starter den op.... Er det bøvlet at
> montere en ny blæser og kan den evt. købes i alle computerforretninger?

Du kan givetvis give din ventillator 'kunstig åndedræt' i en periode ved at
smøre med tynd olie, men det plejer at være en lappeløsning.

Normalt køber man ventillator + køleprofil (eller en passiv løsning) som en
pakkeløsning. ("Erstatningsblæser alene" forhandles ikke).

Hvis man er lidt fiks på fingrene kan man selv udskifte profilen, men pas på
ikke at skramme, ramme eller skade de småbitte kompoenter ved plaststagene.
Teg evt. dit skærmkort med til forhandler og få vejledning og find en
løsning, der med sikkerhed kan bruges til dit kort.

(Hvis du er MEGET fiks på fingrene, så sæt en modificeret og lappet
socket-7-køler på i stedet.)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-02-04 20:30

Michael Just wrote:
> [...]
> hmm. hvis jeg dasker lidt til den, så starter den op.... Er det
> bøvlet at montere en ny blæser og kan den evt. købes i alle

Kyl en stor Zalman profil på istedet - så slipper du også for støjen...

Zalman ZM80C-HP
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM212&Fane=COLD,COCOVG

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 01:27

Michael Just wrote:

> [...]
> den, og kan konstatere at blæseren på Gerforce4 TI 4200 OVERHOVEDET ikke

Nej.

> og hvis nej kan det være årsagen til nedbrud.

Ja.

> Og i givet fald kan man montere en ny blæser

Ja.

> oder was??

:)