Betændelse i bitestikel
Fra : JK

Dato : 27-02-04 10:32

Hej

Jeg fik for ca. 3 måneder siden smerter i lysken, og i den bitestikel. Jeg
gik til lægen, og han gav mig noget penicillin mod betændelse i
bitestiklen..... Så var alt vel igen...

Nu er det så begyndt at komme igen. Jeg smuttede op til lægen (denne gang
inden det blev alt for smertefuldt). Han fortalte mig endnu en gang at jeg
havde fået betændelse i bitestiklen - kun den ene, samme side. Denne gang
ville han dog gerne lige tjekke mig for klamydia, for at være helt sikker...

Jeg har fået resultatet af testen, og der var ikke noget. Nu har han så ikke
nogen forklaring på den betændelse som opstår. Han siger at 'det er noget
der bare kommer'....

Sådan en forklaring synes jeg jo ikke helt er nok.... Så spørgsmålet er:
Hvilke årsager kan der være til betændelse i bitestiklerne? Andre der har
prøvet det samme, som har fået andre forklaringer?

Mvh og på forhånd tak!

Jakob

Fra : Micki

Dato : 05-03-04 09:50

> Sådan en forklaring synes jeg jo ikke helt er nok.... Så spørgsmålet er:
> Hvilke årsager kan der være til betændelse i bitestiklerne? Andre der har
> prøvet det samme, som har fået andre forklaringer?

Hej Jakob!

Jeg har været sygemeldt i over en uge nu pga. betændelse i bitestiklerne...
Det var slemt i starten men efter jeg har været hos min læge 2 gange, hos en
vagtlæge og til sidst på Rigshospitalet fandt de endelig ud af at give mig
den rigtige penicillin...

Din læge har ret. I 50% af tilfældene kan der ikke påvises årsag for
lidelsen. Klamydia, Gonorré og urinvejsinfektion er de mest almindelige
grunde til de sidste 50% af tilfældene...

- Micki