/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Sammenligne 56K-opkoblinger?
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-02-04 08:59

....på pricerunner kan jeg ikke længere finde en liste over subj. - er der et
andet sted, hvor man kan dét?

Jeg ku egentlig godt tænke mig et "NetTid 10" (har "CyberCity Fastpris 120"
nu) - men har opfattet, at TDC skaber problemer via blacklistede ip-adresser
eller hvad det nu er det hedder - bør man ikke undgå dem?

....og nej: det er ikke teknisk muligt for mig at få bredbånd...
--
Med venlig hilsen
Hans


 
 
Knud Gert Ellentoft (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 27-02-04 17:39

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev :

>...på pricerunner kan jeg ikke længere finde en liste over subj. - er der et
>andet sted, hvor man kan dét?

http://www.teleprisguide.dk/
--
Knud

Hans Paulin (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 27-02-04 19:05

Knud Gert Ellentoft skrev:

> http://www.teleprisguide.dk/

....mange tak!
--
Med venlig hilsen
Hans

Martin Højriis Krist~ (27-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-02-04 15:00

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c1mtc8$1409$1@news.cybercity.dk...
> ...og nej: det er ikke teknisk muligt for mig at få bredbånd...

Har du overvejet ISDN? I forhold til 56K er det væsentligt bedre..

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Nico (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 28-02-04 13:30

> Har du overvejet ISDN? I forhold til 56K er det væsentligt bedre..

Hvorfor er det det? Hvorfor betale ISDN oprettelse når den koster en formue, med efterfølgende abb?

ISDN logger på på mindre end et sekund. Fint. ISDN downloader med ca. 7Kb/s - Modem med ca. 4

Isdn bedre end modem til prisen? Nej! ALDRIG.



Martin Højriis Krist~ (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-02-04 13:51

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:404089de$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Har du overvejet ISDN? I forhold til 56K er det væsentligt bedre..
> Hvorfor er det det?

Pga af flere forskellige ting, herunder opkoblingstid, stabilitet og deraf
følgende responstid.
Jeg sidder selv på een ISDN-kanal, og jeg surfer og arbejder med samme
hastighed som jeg gør på arbejdet.

> Hvorfor betale ISDN oprettelse når den koster en formue, med efterfølgende
abb?

En formue er ikke meget i din verden...

> Isdn bedre end modem til prisen? Nej! ALDRIG.

Prisforskellen er ret lille. Jeg ville ikke kunne leve med analogt modem,
jeg har levet fint med ISDN de sidste 4-5 år.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Nico (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 28-02-04 15:12

> Pga af flere forskellige ting, herunder opkoblingstid, stabilitet og deraf
> følgende responstid.
Jeg har ingen forskel på modem.

> Jeg sidder selv på een ISDN-kanal, og jeg surfer og arbejder med samme
> hastighed som jeg gør på arbejdet.
Så har i 7Kb/s på arbejde. Skidt

> > Hvorfor betale ISDN oprettelse når den koster en formue, med efterfølgende
> abb?
>
> En formue er ikke meget i din verden...
500,- for ingenting er meget imho.

> > Isdn bedre end modem til prisen? Nej! ALDRIG.
>
> Prisforskellen er ret lille. Jeg ville ikke kunne leve med analogt modem,
> jeg har levet fint med ISDN de sidste 4-5 år.
Sikke en masse penge du har smidt ud af vinduet.



Martin Højriis Krist~ (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-02-04 15:20

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4040a196$0$133$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Pga af flere forskellige ting, herunder opkoblingstid, stabilitet og
deraf
> > følgende responstid.
> Jeg har ingen forskel på modem.

Hvad?

> > Jeg sidder selv på een ISDN-kanal, og jeg surfer og arbejder med samme
> > hastighed som jeg gør på arbejdet.
> Så har i 7Kb/s på arbejde. Skidt

Nej, det tror jeg ikke vi har.. Men til alm surf er 7 Kb/s fint. Det
handlere mere om responstid.

> > En formue er ikke meget i din verden...
> 500,- for ingenting er meget imho.

Ja, men det er jo heller ikke ingenting...

> > Prisforskellen er ret lille. Jeg ville ikke kunne leve med analogt
modem,
> > jeg har levet fint med ISDN de sidste 4-5 år.
> Sikke en masse penge du har smidt ud af vinduet.

Har du prøvet begge dele, siden du kan udtale dig så skråsikkert?
Du får desuden svært ved at koble op analogt og samtidig kunne tale i
telefon.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jesper Lund (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 28-02-04 16:10

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

>>> Jeg sidder selv på een ISDN-kanal, og jeg surfer og arbejder med
>>> samme hastighed som jeg gør på arbejdet.
>> Så har i 7Kb/s på arbejde. Skidt
>
> Nej, det tror jeg ikke vi har.. Men til alm surf er 7 Kb/s fint. Det
> handlere mere om responstid.

Argumenterer du for at ISDN er bedre end ADSL mht. respondtid?

--
Jesper Lund



Martin Højriis Krist~ (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-02-04 16:25

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse
news:4040af4b$0$13979$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Nej, det tror jeg ikke vi har.. Men til alm surf er 7 Kb/s fint. Det
> > handlere mere om responstid.
> Argumenterer du for at ISDN er bedre end ADSL mht. respondtid?

Nej, ikke bedre end ADSL, men bedre end analoge modemer

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Nico (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 28-02-04 16:38

> > Så har i 7Kb/s på arbejde. Skidt
>
> Nej, det tror jeg ikke vi har.. Men til alm surf er 7 Kb/s fint. Det
> handlere mere om responstid.
Som ikke har stor forskel.

> > > En formue er ikke meget i din verden...
> > 500,- for ingenting er meget imho.
>
> Ja, men det er jo heller ikke ingenting...
Næsten :)

> Har du prøvet begge dele, siden du kan udtale dig så skråsikkert?
MAx - i årevis.

> Du får desuden svært ved at koble op analogt og samtidig kunne tale i
> telefon.

Det er så til gengæld korrekt, og eneste rigtigt gode argument imho.



Martin Højriis Krist~ (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-02-04 17:25

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4040b5ec$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nej, det tror jeg ikke vi har.. Men til alm surf er 7 Kb/s fint. Det
> > handlere mere om responstid.
> Som ikke har stor forskel.

Du mener altså at analoge modemer generelt har lige så god responstid som
ISDN?
Du kan sagtens være heldig at få en fejlfri 56K forbindelse der vil give dig
noget der minder om ISDN, men generelt er analoge modemer altså noget værre.
Jeg har supporteret såvel analoge modemer som ISDN-forbindelser i tusindvis,
så jeg har et vist erfaringsgrundlag.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Nico (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 28-02-04 18:07

> Du mener altså at analoge modemer generelt har lige så god responstid som
> ISDN?
Nej, analoge er en anelse ringere, men til prisen ser jeg ikke forskel.

> Du kan sagtens være heldig at få en fejlfri 56K forbindelse der vil give dig
Sagtens.

> noget der minder om ISDN, men generelt er analoge modemer altså noget værre.
Ja, hvis alle bruger standard-noname-lort.

> Jeg har supporteret såvel analoge modemer som ISDN-forbindelser i tusindvis,
> så jeg har et vist erfaringsgrundlag.

Ja, ISDN teknologien har jo med dens digitale baggrund langt færre fejl, men det er ikke prisen værd.



Martin Højriis Krist~ (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 29-02-04 12:42

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4040caa8$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Du mener altså at analoge modemer generelt har lige så god responstid
som
> > ISDN?
> Nej, analoge er en anelse ringere, men til prisen ser jeg ikke forskel.

Vi er meget uenige.. De 25 kr/måned er tjent ind alene på opkaldsafgifter og
hurtigere konnekt-tid, såfremt man laver hyppige opkald.

> > noget der minder om ISDN, men generelt er analoge modemer altså noget
værre.
> Ja, hvis alle bruger standard-noname-lort.

Så længe vi holder os fra software-modems er der ikke stor forskel på
modemer.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Nico (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 29-02-04 15:39

> Vi er meget uenige.. De 25 kr/måned er tjent ind alene på opkaldsafgifter og
> hurtigere konnekt-tid, såfremt man laver hyppige opkald.
Da ikke til 25 øre per opkald? Der er de 25 brugt 3 gange.

> > > noget der minder om ISDN, men generelt er analoge modemer altså noget
> værre.
> > Ja, hvis alle bruger standard-noname-lort.
>
> Så længe vi holder os fra software-modems er der ikke stor forskel på
> modemer.

Ok

(tpd)



Knud Gert Ellentoft (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 29-02-04 16:08

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev :

>Da ikke til 25 øre per opkald? Der er de 25 brugt 3 gange.

Eftersom du er lynhurtigt på, så sparer du omkring et minut i
opkoblingstid hver gang, så der 10 - 24 øre at spare pr.
opkobling.
--
Knud

Martin Højriis Krist~ (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 29-02-04 16:31

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4041f992$0$130$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Vi er meget uenige.. De 25 kr/måned er tjent ind alene på
opkaldsafgifter og
> > hurtigere konnekt-tid, såfremt man laver hyppige opkald.
> Da ikke til 25 øre per opkald? Der er de 25 brugt 3 gange.

Du betaler kun 5 øre i opkaldsafgift på ISDN datakald

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Nico (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 29-02-04 16:59

> Du betaler kun 5 øre i opkaldsafgift på ISDN datakald

Noteret. :)



Knud Gert Ellentoft (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 28-02-04 18:38

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev :

>500,- for ingenting er meget imho.

Pt. koster det ikke noget at konvertere til isdn.

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_loes_isdn

Abonnement er 30 kr. mere om måneden.
--
Knud

Nico (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 28-02-04 22:40

> >500,- for ingenting er meget imho.
>
> Pt. koster det ikke noget at konvertere til isdn.
Fair nok. Min dejlige mor gav 750 i oprettelse og 500 for at få lortet pillet ned igen. TDC når det er bedst.

1250,- for INGENTING.




Knud Gert Ellentoft (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 28-02-04 23:11

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev :

>Fair nok. Min dejlige mor gav 750 i oprettelse og 500 for at få lortet pillet ned igen. TDC når det er bedst.
>
>1250,- for INGENTING.

Hun har vel haft glæde af isdn i en periode?
--
Knud

Nico (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 28-02-04 23:19

> Hun har vel haft glæde af isdn i en periode?

Glæde er så meget sagt. Jeg mener ikke det er pengene værd. Stærkt overvurderet som værende hurtigt.



Allan Lund Soerensen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Allan Lund Soerensen


Dato : 02-03-04 09:26

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:40410a96$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Fair nok. Min dejlige mor gav 750 i oprettelse og 500 for at få lortet
pillet ned igen. TDC når det er bedst.
>

Hvorfor "pillet ned igen"?
Jeg har stadig min gamle NT-box siddende fra før ADSL-tiden. Det koster ikke
noget



Hans Paulin (28-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 28-02-04 19:50

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Har du overvejet ISDN?

....jeg har liiige siddet og kigget på det...

> I forhold til 56K er det væsentligt bedre..

....TDC lover op til 128 Kbit/s, men jeg kan se i resten af tråden, at man
ikke altid kan forvente dét...

....jeg bor relativt langt ude på landet...

....hvis nogen vil i kontakt med mig, mens jeg er online p.t., har jeg
"Beskedsvar" samt mobiltelefon...
--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 29-02-04 12:43

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c1qnsv$2mi6$1@news.cybercity.dk...
> > I forhold til 56K er det væsentligt bedre..
> ...TDC lover op til 128 Kbit/s, men jeg kan se i resten af tråden, at man
> ikke altid kan forvente dét...

Hvor kan du se det?

> ...jeg bor relativt langt ude på landet...

Der er forsyningspligt på ISDN, så du kan få det overalt.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 19:12

Martin Højriis Kristensen skrev:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> news:c1qnsv$2mi6$1@news.cybercity.dk...
>>> I forhold til 56K er det væsentligt bedre..
>> ...TDC lover op til 128 Kbit/s, men jeg kan se i resten af tråden,
>> at man ikke altid kan forvente dét...
>
> Hvor kan du se det?

.... news:404089de$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

>> ...jeg bor relativt langt ude på landet...
>
> Der er forsyningspligt på ISDN, så du kan få det overalt.

....jeg forestillede mig, at mængden af Kbit/s ville falde ligefrem
proportionalt med afstanden fra mit hus til centralen - jeg bor så langt
væk, at jeg ikke ka få bredbånd...
--
Med venlig hilsen
Hans


Anders K. Olsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 29-02-04 19:27

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message
news:c1ta31$5du$1@news.cybercity.dk...
> Martin Højriis Kristensen skrev:
> > Der er forsyningspligt på ISDN, så du kan få det overalt.
>
> ...jeg forestillede mig, at mængden af Kbit/s ville falde ligefrem
> proportionalt med afstanden fra mit hus til centralen - jeg bor så langt
> væk, at jeg ikke ka få bredbånd...

Det problem har du ikke med ISDN. Som Martin skriver, er der forsyningspligt
på ISDN, så TDC skal sørge for at kvaliten er god nok på forbindelsen til at
du kan få 2 x 64 Kbit/s (2 B-kanaler).

/Anders



Martin Højriis Krist~ (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 29-02-04 19:27

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c1ta31$5du$1@news.cybercity.dk...
> > Hvor kan du se det?
> ... news:404089de$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

7 KB/s er med en kanal.

> > Der er forsyningspligt på ISDN, så du kan få det overalt.
> ...jeg forestillede mig, at mængden af Kbit/s ville falde ligefrem
> proportionalt med afstanden fra mit hus til centralen

Nej.. Linjekodningen til ISDN er "hård". Du får 128 kbit/s eller ingenting.
Hvis du er for langt fra centralen til at ISDN kan fungere uden videre, så
opsættes en såkald u-snitsforlænger, der regenererer signalet og fordobler
rækkevidden

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 20:31

Martin Højriis Kristensen skrev:

> 7 KB/s er med en kanal.

....mener du med "én" kanal?

....jeg mente, at én linie (kanal?) skulle gi 64KB/s (kbit/s?) (har lige
siddet og søgt)...

....som jeg har opfattet det, skal jeg osse betale 50,- kr i måneden for at
få vist nummer, hvis jeg fortsat ønsker dét...

> Linjekodningen til ISDN er "hård". Du får 128 kbit/s eller
> ingenting. Hvis du er for langt fra centralen til at ISDN kan fungere
> uden videre, så opsættes en såkald u-snitsforlænger, der regenererer
> signalet og fordobler rækkevidden

....hmnnn...

....må jeg lige tænke over...

....savner en kombination af NetTid og ISDN...
--
Med venlig hilsen
Hans


Anders K. Olsen (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 29-02-04 21:51

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message
news:c1ten7$blk$1@news.cybercity.dk...
> Martin Højriis Kristensen skrev:
>
> > 7 KB/s er med en kanal.
>
> ...mener du med "én" kanal?
>
> ...jeg mente, at én linie (kanal?) skulle gi 64KB/s (kbit/s?) (har lige
> siddet og søgt)...

En ISDN linje giver dig to kanaler. Hver kanal er på 64 Kbit/sec. Det giver
ca. 7 Kbyte/sec download hastighed. Hver kanal kan bruges til tale eller
data (internet). Du kan f.eks. være på nettet med en kanal samtidig med at
du taler på den anden, du kan tale på begge på samme tid, eller du kan bruge
begge til internet på samme tid (dermed opnå 128 Kbit/sec - og betale
dobbelt takst).

> ...savner en kombination af NetTid og ISDN...

ISDN er et telefonabonnement. NetTid er et internet abonnement. Det ene
udelukker ikke det andet. Der er heller ingen der siger at du skal have
nogle af abonnementerne hos TDC (jeg ved dog ikke om der er andre der
tilbyder noget svarende til TDC's NetTid), hvis du ikke har lyst til det.
Hvis du er mellem 18 og 28, så kan du også prøve at kikke på TDC's TeleTid.

Mht. Vis Nummer og andre ekstra services, så skal de købes oveni dit
telefonabonnement. Sådan er det for både ISDN og et analogt abonnement.
Forskellige udbydere tilbyder forskellige pakkeløsninger, så prisen kan
variere.

/Anders



Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 22:14

Anders K. Olsen skrev:

> En ISDN linje giver dig to kanaler.

....så vidt, så godt...

> Hver kanal er på 64 Kbit/sec.

....okay...

> Det
> giver ca. 7 Kbyte/sec download hastighed.

....nå, det er dér kæden hopper af...

....hvis jeg er på nettet i øjeblikket henter jeg ca. 3-5 KB/s - med ISDN vil
jeg altså med stor sansynlighed hente 10-20 gange så hurtigt?

> Hver kanal kan bruges til
> tale eller data (internet). Du kan f.eks. være på nettet med en kanal
> samtidig med at du taler på den anden, du kan tale på begge på samme
> tid, eller du kan bruge begge til internet på samme tid (dermed opnå
> 128 Kbit/sec - og betale dobbelt takst).

....jeps...

>
>> ...savner en kombination af NetTid og ISDN...
>
> ISDN er et telefonabonnement. NetTid er et internet abonnement. Det
> ene udelukker ikke det andet.

....okay!

....man ku altså få NetTid *og* ISDN - spændende...

> Der er heller ingen der siger at du
> skal have nogle af abonnementerne hos TDC (jeg ved dog ikke om der er
> andre der tilbyder noget svarende til TDC's NetTid),

....jeg har desværre ikke set NetTids-modellen andre steder - er nemlig ok
tilfreds med CyberCity...

> hvis du ikke har
> lyst til det.

....okay!

> Hvis du er mellem 18 og 28, så kan du også prøve at
> kikke på TDC's TeleTid.

....jeg har passeret de 50 - derfor min enfoldige tilgang til teknikken...


> Mht. Vis Nummer og andre ekstra services, så skal de købes oveni dit
> telefonabonnement. Sådan er det for både ISDN og et analogt
> abonnement.

....du har fuldstændig ret!

....gir 22 kr. i øjeblikket for en Favorit-aftale (med bl.a. Vis nummer)...

> Forskellige udbydere tilbyder forskellige pakkeløsninger,
> så prisen kan variere.

....okay okay...

....nu blev jeg meget klogere og gladere...

Tusind tak for det udførlige svar!

PS: ingen har endnu kommenteret mit spørgsmål ang. "random"-ip-adresser, som
jeg så diskuteret i dk.admin.netmisbrug for nys - vil det alene være et
problem at vælge TDC på grund af dét, har jeg helt misforstået problemet
eller får man en fast ip-adresse (begrebet siger mig ikke noget) via ISDN?

--
Med venlig hilsen
Hans



Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 22:55

Hans Paulin skrev:
> Anders K. Olsen skrev:

>> Det
>> giver ca. 7 Kbyte/sec download hastighed.

> ...hvis jeg er på nettet i øjeblikket henter jeg ca. 3-5 KB/s - med
> ISDN vil jeg altså med stor sansynlighed hente 10-20 gange så hurtigt?

....har søgt lidt på bits og bytes: én byte er lig med 8 bits, siges der: min
"Stones ConnectControl" fortæller mig, at jeg kan hente med noget der ligner
3-5 KB/s med mit 56K i øjeblikket - hvor mange gange er ISDN hurtigere i
downloadhastighed end dét?
--
Med venlig hilsen
Hans



Jesper Skriver (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 29-02-04 23:04

On Sun, 29 Feb 2004 22:54:38 +0100, Hans Paulin wrote:
> Hans Paulin skrev:
>> Anders K. Olsen skrev:
>
>>> Det
>>> giver ca. 7 Kbyte/sec download hastighed.
>
>> ...hvis jeg er på nettet i øjeblikket henter jeg ca. 3-5 KB/s - med
>> ISDN vil jeg altså med stor sansynlighed hente 10-20 gange så hurtigt?
>
> ...har søgt lidt på bits og bytes: én byte er lig med 8 bits, siges der: min
> "Stones ConnectControl" fortæller mig, at jeg kan hente med noget der ligner
> 3-5 KB/s med mit 56K i øjeblikket - hvor mange gange er ISDN hurtigere i
> downloadhastighed end dét?

ca. 1.5 til 2 gange, med 1 B kanal.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 23:31

Jesper Skriver skrev:
> On Sun, 29 Feb 2004 22:54:38 +0100, Hans Paulin wrote:
>> Hans Paulin skrev:

>> ...har søgt lidt på bits og bytes: én byte er lig med 8 bits, siges
>> der: min "Stones ConnectControl" fortæller mig, at jeg kan hente med
>> noget der ligner 3-5 KB/s med mit 56K i øjeblikket - hvor mange
>> gange er ISDN hurtigere i downloadhastighed end dét?
>
> ca. 1.5 til 2 gange, med 1 B kanal.

....'kay - ikke det vilde...

Tak!
--
Med venlig hilsen
Hans


Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 23:31

Jesper Skriver skrev:
> On Sun, 29 Feb 2004 22:54:38 +0100, Hans Paulin wrote:
>> Hans Paulin skrev:

>> ...har søgt lidt på bits og bytes: én byte er lig med 8 bits, siges
>> der: min "Stones ConnectControl" fortæller mig, at jeg kan hente med
>> noget der ligner 3-5 KB/s med mit 56K i øjeblikket - hvor mange
>> gange er ISDN hurtigere i downloadhastighed end dét?
>
> ca. 1.5 til 2 gange, med 1 B kanal.

....'kay - ikke det vilde...

Tak!
--
Med venlig hilsen
Hans


Martin Højriis Krist~ (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 01-03-04 08:41

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c1tpjf$tb8$1@news.cybercity.dk...
> > ca. 1.5 til 2 gange, med 1 B kanal.
> ...'kay - ikke det vilde...

Nej, men den oplevede forskel på surf og andre alm. ting er efter min mening
væsentligt større end det.

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 01-03-04 10:02

Martin Højriis Kristensen skrev:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
> news:c1tpjf$tb8$1@news.cybercity.dk...
>>> ca. 1.5 til 2 gange, med 1 B kanal.

>> ...'kay - ikke det vilde...

> Nej, men den oplevede forskel på surf og andre alm. ting er efter min
> mening væsentligt større end det.

....dét ka jeg forstå!
--
Med venlig hilsen
Hans


Nico (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 01-03-04 10:41

> Nej, men den oplevede forskel på surf og andre alm. ting er efter min mening
> væsentligt større end det.

Det det siger du, og det er der jeg ser problemet.

Da ISDN blev lanceret blev det lanceret som hurtigt.

Den da idag tror jeg folk mener ISDN er hurtig - simpelthen fordi at når man logger på sker der jo på under 1 sekund.

Imponerende...


Men så er den skid også slået.



Nico (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Nico


Dato : 01-03-04 11:31

> Den da idag tror jeg folk mener ISDN er hurtig - simpelthen fordi at når man logger på sker der jo på under 1 sekund.
Det gik lidt stærkt: Den DAG idag :)



Knud Gert Ellentoft (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 29-02-04 23:00

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev :

>...hvis jeg er på nettet i øjeblikket henter jeg ca. 3-5 KB/s - med ISDN vil
>jeg altså med stor sansynlighed hente 10-20 gange så hurtigt?

Nej, ikke hvis vi snakker kilobytes/sec.

Ca. 14 KB/s hvis du bruger begge kanaler og hvis du tilslutter
isdnadapteren via comporten kan den evt. begrænse hastigheden, så
du ikke når over 10 KB/s.

Bruger du en intern isdnadapter, så er der ikke denne
begrænsning, ej heller ved usbtilslutning.
--
Knud

Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 23:32

Knud Gert Ellentoft skrev:
> "Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev :
>
>> ...hvis jeg er på nettet i øjeblikket henter jeg ca. 3-5 KB/s - med
>> ISDN vil jeg altså med stor sansynlighed hente 10-20 gange så
>> hurtigt?
>
> Nej, ikke hvis vi snakker kilobytes/sec.

snip

Tak!
--
Med venlig hilsen
Hans



Niels Callesøe (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 29-02-04 23:12

Hans Paulin wrote:

> PS: ingen har endnu kommenteret mit spørgsmål ang.
> "random"-ip-adresser, som jeg så diskuteret i dk.admin.netmisbrug
> for nys - vil det alene være et problem at vælge TDC på grund af
> dét, har jeg helt misforstået problemet eller får man en fast
> ip-adresse (begrebet siger mig ikke noget) via ISDN?

Du får ikke en fast IP addresse med en ISDN-opkobling. Men det er
heller ikke noget du umiddelbart har brug for. Det vil være nøjagtigt
som med dit 56K modem, hvad det angår.

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.pcpower.dk/disclaimer.php
Peddling Ourselves To Death, an essay by Fred:
http://www.fredoneverything.net/Peddling.htm

Hans Paulin (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 29-02-04 23:34

Niels Callesøe skrev:

> Du får ikke en fast IP addresse med en ISDN-opkobling. Men det er
> heller ikke noget du umiddelbart har brug for.

....nå, okay...

> Det vil være nøjagtigt
> som med dit 56K modem, hvad det angår.

....okay - jeg troede at det var et problem med TDC og deres tildeling af
ip-adresser - så man ku risikere at få én der ikke virkede - for en
periode...
--
Med venlig hilsen
Hans


anders majland (25-03-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 25-03-04 11:32

> ...man ku altså få NetTid *og* ISDN - spændende...

Yep - til mit behov er Nettid80 og ISDN den pt bedstetilgængelige
løsning. De andre ISP'ers "fastprisprodrukter" hedder typisk noget med x
timer om dagen eller lign og mit forbrug er komcentreret på weekend og
hjemmearbejdsdage.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Martin Højriis Krist~ (29-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 29-02-04 23:47

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c1ten7$blk$1@news.cybercity.dk...
> > 7 KB/s er med en kanal.
> ...mener du med "én" kanal?

Der er 2 kanaler på en alm ISDN. De kan bruges individuelt eller sammen til
tale eller data

> ...jeg mente, at én linie (kanal?) skulle gi 64KB/s (kbit/s?) (har lige
> siddet og søgt)...

En linje = 2 kanaler

> ...som jeg har opfattet det, skal jeg osse betale 50,- kr i måneden for at
> få vist nummer, hvis jeg fortsat ønsker dét...

Vis nummer koster det samme på ISDN som på alm. fastnet

> ...savner en kombination af NetTid og ISDN...

Det er to forskellige ting, men kig evt på Teletid

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Hans Paulin (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 01-03-04 10:01

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Der er 2 kanaler på en alm ISDN. De kan bruges individuelt eller
> sammen til tale eller data

....ja...

>> ...jeg mente, at én linie (kanal?) skulle gi 64KB/s (kbit/s?) (har
>> lige siddet og søgt)...
>
> En linje = 2 kanaler

....okay!

> Vis nummer koster det samme på ISDN som på alm. fastnet

....nå, okay - jeg kan bare fortsætte med min Favorit-aftale, selv om jeg
får ISDN!...

....fint nok!

>> ...savner en kombination af NetTid og ISDN...
>
> Det er to forskellige ting, men kig evt på Teletid

....forudsætningen skulle vist være, at man er mellem 18 og 28 - jeg er
50...
--
Med venlig hilsen
Hans


Hans (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 01-03-04 17:10

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
news:c1uu7q$2i6k$2@news.cybercity.dk...
> Martin Højriis Kristensen skrev:
> >
> > Det er to forskellige ting, men kig evt på Teletid
>
> ...forudsætningen skulle vist være, at man er mellem 18 og 28 - jeg er
> 50...

Har du kigget på NetBasis?

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_modem_basis

Prøv eventuelt at lede efter en brugt ISDN-router i .ekstern markedsgruppen.
Dem får du "kastet i nakken/eller meget billigt", og så slipper du for
dial-up dialoger, inkompatible modems o.m.a., og kan få flere maskiner på
nettet samtidig.

/ Hans



Hans Paulin (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 01-03-04 18:05

Hans skrev:

> Har du kigget på NetBasis?

....ja tak, dét har jeg...

....da jeg begyndte på nettet for 4 år siden hos Worldonline, var det
osse efter samme princip om en minutopkobling - pludselig var jeg oppe
på et forbrug den ene måned på ca. 700 kr... *host*

....jeg ville foretrække princippet i NetTid - eller CyberCity Fastpris
120, som jeg har nu...

....har dog fået en Stones ConnectControl, så forbruget ikke længere kan
løbe helt løbsk...

> Prøv eventuelt at lede efter en brugt ISDN-router i .ekstern
> markedsgruppen. Dem får du "kastet i nakken/eller meget billigt",

....jeg aner desværre *intet* om hard- eller software til ISDN og kan
hurtigt komme ud i problemer desangående...

> og
> så slipper du for dial-up dialoger, inkompatible modems o.m.a.,

....som jeg desværre heller ikke kender noget til...

> og
> kan få flere maskiner på nettet samtidig.

....lyder dejligt - har to...

....lader ikke til at være en selvfølge ved ISDN!?
--
Med venlig hilsen
Hans



Anders K. Olsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 02-03-04 20:22

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message
news:c1vqhs$s5b$1@news.cybercity.dk...
> ...jeg aner desværre *intet* om hard- eller software til ISDN og kan
> hurtigt komme ud i problemer desangående...

Hvis du overvejer ISDN, og vil undersøge det lidt nærmere, så kan du
sandsynligvis få mere information i gruppen dk.teknik.telefoni.isdn.

Jeg kan da lige nævne et par detaljer som du bør være opmærksom på i
forbindelse med ISDN:

Hvis du anskaffer et normalt ISDN modem, så virker det på samme måde som et
almindeligt analogt modem. Det nye modem skal bare tilføjes på din computer,
og så skal du bruge det til at ringe op med. Men sådan var det jo også hvis
du fik et nyt analogt modem.

Hvis du får ISDN, så bliver din telefonlinje digital. Det betyder, at dine
nuværende analoge telefoner ikke umiddelbart kan bruges længere. Du kan få
eksterne ISDN modemer som har indbygget en A/B adapter (hvis jeg husker
navnet rigtigt). Med sådan en adapter kan du tilslutte dine gamle telefoner
(og evt. dit gamle telefonnet i huset) til ISDN modemet, og så vil de
fungere næsten som normalt. Eneste problem er, at hvis strømmen forsvinder
til ISDN modemet, holder telefonerne op med at fungere. Du kan vælge at
investere i en ægte ISDN telefon, som vil virke selvom strømmen forsvinder.

Som Hans skrev i den forrige besked, så kan ISDN hardware sikkert findes
billigt brugt.

Desuden vil jeg give Martin ret: ISDN er måske ikke særlig meget hurtigere
end et analogt modem, men den lille smule som det er hurtigere, gør altså
nettet (specielt HTML) betydeligt rarere at arbejde med. Det var i hvert
fald min oplevelse da jeg skiftede fra analog til ISDN. Om det så er prisen
værd, må man selvfølgelig gøre op med sig selv.

/Anders



Knud Gert Ellentoft (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 02-03-04 20:29

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev :

>Hvis du får ISDN, så bliver din telefonlinje digital. Det betyder, at dine
>nuværende analoge telefoner ikke umiddelbart kan bruges længere. Du kan få
>eksterne ISDN modemer som har indbygget en A/B adapter (hvis jeg husker
>navnet rigtigt).

Der følger en converter med som standard til NT-boksen i dag.

Ellers har de fleste externe isdnadaptere a/b converter.
--
Knud

Hans (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 02-03-04 20:47

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
news:22o940dij9d7q6ot7c81i978342rr037b6@dtext.news.tele.dk...
> "Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev :
>
> >Hvis du får ISDN, så bliver din telefonlinje digital. Det betyder, at
dine
> >nuværende analoge telefoner ikke umiddelbart kan bruges længere. Du kan

> >eksterne ISDN modemer som har indbygget en A/B adapter (hvis jeg husker
> >navnet rigtigt).
>
> Der følger en converter med som standard til NT-boksen i dag.
>
> Ellers har de fleste externe isdnadaptere a/b converter.

Standardboksen i dag er en NTAB-box med indbygget a/b-adapter, så det kan
ikke være lettere.

/ Hans







Frank Lyngaae (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Frank Lyngaae


Dato : 02-03-04 22:03


"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:Aw51c.5917$ci7.4220@news.get2net.dk...
> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
> news:22o940dij9d7q6ot7c81i978342rr037b6@dtext.news.tele.dk...
> > "Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> skrev :
> >
> > >Hvis du får ISDN, så bliver din telefonlinje digital. Det betyder, at
> dine
> > >nuværende analoge telefoner ikke umiddelbart kan bruges længere. Du kan
> få
> > >eksterne ISDN modemer som har indbygget en A/B adapter (hvis jeg husker
> > >navnet rigtigt).
> >
> > Der følger en converter med som standard til NT-boksen i dag.
> >
> > Ellers har de fleste externe isdnadaptere a/b converter.
>
> Standardboksen i dag er en NTAB-box med indbygget a/b-adapter, så det kan
> ikke være lettere.
>
> / Hans
>
Hej

Ja der er indbygget a/b-adapter som til standard er sat sådan at dine alm.
analoge telefon virker under strømafbrydelse



--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae



Anders K. Olsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 02-03-04 22:09

"Frank Lyngaae" <postmaster@spam.lyngaae.com> wrote in message
news:4044f654$0$89810$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Ja der er indbygget a/b-adapter som til standard er sat sådan at dine alm.
> analoge telefon virker under strømafbrydelse

Fornemt, så kan det jo næsten ikke være lettere. Der er også et par år siden
jeg havde ISDN...

/Anders



Hans Paulin (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 02-03-04 23:13

Anders K. Olsen skrev:

> Fornemt, så kan det jo næsten ikke være lettere. Der er også et par
> år siden jeg havde ISDN...

....tak til alle for udførlig information!
--
Med venlig hilsen
Hans


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste