Gran Canaria og elektronikbutikker - hvor
Fra : SimSalaBim

Dato : 26-02-04 19:31

Da jeg skal på ferie derned, vil jeg gerne have et par fif til at finde
nogle butikker på gran canaria. Jeg skal nok støde ind i nogle bazarer, men
er der nogle der har kendskab til om de har hjemmesider også man kan kigge
på.

/Carsten

Fra : HT

Dato : 26-02-04 23:30

"SimSalaBim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogle der har kendskab til om de har hjemmesider også man kan kigge

De er nogle banditter, kender mange der er blevet snydt så vandet driver - derfor hold dig
langt fra den slags butikker.
Rejsekatalogerne siger godt nok noget andet, men de garanterer ikke for deres kunders
købsfejltagelser og selv NETTO på øerne er meget
dyrere end pendanten i DK og så er navnet NETTO stjålet, da gode Mærsk og Salling ikke
vil lægge navn til CanarieØerne

vh ht

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 27-02-04 12:22

> [...]
men
> er der nogle der har kendskab til om de har hjemmesider også man kan kigge

Hej

Du skal være MEGET forsigtig med at handle med dem. De har ingen
samvittighed overfor dig som turist.
Jeg har selv været i Porto Rico (GC) i december, jeg gik ind i butikkerne
som alm. turist, til tros for mine 35 år i "fotoverdenen". Jeg måtte flere
gange krumme tæerne, når de direkte løg mig op i hovedet.
De bruger alle kneb, og det handler kun om at få dine penge i lommen.
Du kan godt få/se en god billig pris på et kamera, men inden du har handlet
har tingene ændret sig.
Bemærkninger som "dette er en udstillingsmodel, som ikke kan sælges", "kom
igen i morgen, så har jeg et godt tilbud", eller "køb ikke denne gamle
model, men denne nyere (læs dyrere)".
Du skal vide hvad du vil have, og hvad du vil give, for det er sikkert at
hvis du får en pris, og vil vende tilbage senere, så er den ikke mere
gældende.
Jeg fik købt en Canon G2, et fremragende kamera for øvrigt, jeg gav 2200,-
for det, men var nær blevet overfaldet da jeg forlod forretningen. Jeg gik
bevist efter denne model, da den har de funktioner jeg har brug for, og ikke
mere. jeg blev i forretningen direkte frarådet at købe den "forældede" G2,
men hvis jeg ville købe sådan noget gammelt lort, kunne jeg få den for 300?,
mere var det gamle kamera ikke værd, og kameraet blev sat tilbage i montren.
Jeg blev så præsenteret for alle de andre modeller, alle nye og meget
dyrere. Men jeg kom hele tiden tilbage til den "gamle" G2. ekspedienten
spurgte så om jeg skulle have noget ekstraudstyr med til den, batterier,
CF-kort og tele/wide konvertere, dette svarede jeg ja til, men samtidigt
sagde jeg at jeg først ville have ordnet handelen med kameraet, og sagde at
jeg havde erfaring med svingende priser. Det gik han med til og jeg betalte
så kameraet.
Imens kameraet blev pakket (følg selv med i om det hele kommer med i
kassen), så jeg på noget udstyr, men da jeg så havde betalt kameraet, gik
jeg, og det var der jeg blev forsøgt skubbet tilbage i butikken. Men på
grund af mine 2m og 110 kg opgav de, da der også var mange andre i
butikscenteret.
Senere har jeg erfaret at det de tjener på er netop tilbehøret, som er meget
dyrt dernede.
De spørger også hvor du kommer fra, så de kan tilpasse priserne til de
priser du skal betale i dit hjemland, således skal en fra USA ikke give så
meget som en fra Danmark.

Og husk at undersøge priser på www.edbpriser.dk og skriv dem ned. Og find ud
af om garantien dækker i Danmark, jeg ville nok lige ringe til de importører
som der kan blive tale om, Canon, Nikon, Olympus, og Sony, så får du
troværdige oplysninger !

Regel nummer 1:
STOL IKKE PÅ DEM.

Regel nummer 2:
Skulle du i et kort øjeblik føle/tro at du er ved at få en seriøs
behandling, gå straks tilbage til regel nummer 1.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Andre

Dato : 27-02-04 13:18

> [...]
> jeg, og det var der jeg blev forsøgt skubbet tilbage i butikken. Men på
> grund af mine 2m og 110 kg opgav de, da der også var mange andre i

Kan ikke lade være med at grine har selv oplevet det samme, så mit råd er
ikke at købe noget dernede. Fup og fidus det hele.

Det butikscenter, var det den foto forretning som ligger ud til en rund
åbning nedgravet i jorden ??

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 27-02-04 13:43

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke at købe noget dernede. Fup og fidus det hele.
>
> Det butikscenter, var det den foto forretning som ligger ud til en rund

Hej det var i Playa del Inglés, i et center der hed kasbah, eller noget
lignende !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Andre

Dato : 27-02-04 19:29

> Hej det var i Playa del Inglés, i et center der hed kasbah, eller noget
> lignende !

Det var sikkert samme sted de forsøgte at snyde mig, billigt kamera men
båndene kostede helt vild meget og skulle købes da jeg var på vej ud af
forretningen. Det var også i Playa del Inglés, kan ikke huske hvad centeret
hed, kun at der var en nedgravning hvor forretningen lå ud til.

Fra : Rune Sandbakken

Dato : 27-02-04 20:01

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i melding

> [...]
centeret
> hed, kun at der var en nedgravning hvor forretningen lå ud til.

Det er ca. 10 store shoppingsentre i Playa del Inglés, og i alle er det et
antall butikker som selger elektronikk og foto. Nesten alle drives av
indiske kjøpmenn, det er bare turister som handler i dem, og det er
tilstrekkelig mange nye kunder så de behøver ikke basere seg på fornøyde
kunder som handler mange ganger.
Inderne er meget dyktige selgere, de tjener ekstra godt når kunden ikke vet
markedsprisen på varene, og er eksperter på å mer enn kunden planla. Om de
får defekte varer i retur, blir den defekte varen solgt om igjen til det er
en uheldig/dum kjøper som ikke kommer tilbake.
Innimellom har politiet razzia i slike butikker, der de beslaglegger store
mengder piratkopierte spill etc.

Det fins visstnok 1 seriøs foto- og elektronikk butikk i Yumbo-senteret i
Playa del Ingles. Den heter Vicente eller Vicante e.l.

MVH Rune Sandbakken
fastboende Gran Canaria

Fra : Bakke

Dato : 01-03-04 16:28

> Det fins visstnok 1 seriøs foto- og elektronikk butikk i Yumbo-senteret i
> Playa del Ingles. Den heter Vicente eller Vicante e.l.

Den eneste seriøse elektronikbutik på de kanariske øer er Visanta.
De har en hel del filialer rundt omkring på de forskellige øer og har
eksisteret i rigtig mange år.
Der er ikke noget som helst snyderi der, og man har 14 dages ombytningsret,
hvilket vil sige, at man kan gå hjem på sit hotel/lejlighed og undersøge om
man nu er helt tilfreds med det, man har købt.
Jeg kunne ALDRIG drømme om at handle elektronik/foto andre steder.
De har kun mærkevarer og forsøger ikke at snyde nogen.
Gå IKKE ind i en af asiaternes forretninger - de snyder så vandet driver.
Mvh
Bo

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 27-02-04 12:30

> [...]
men
> er der nogle der har kendskab til om de har hjemmesider også man kan kigge

Du kan også med fordel stille dit spørgsmål i gruppen grupen dk.fritid.foto.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : HT

Dato : 28-02-04 01:57

> [...]
> er der nogle der har kendskab til om de har hjemmesider også man kan kigge

Jeg fandt lige bonen på min indkøbte barbermaskine fra GC (jeg var nødt til at købe da
min gamle gik i stykker)
Første prisudmelding = 1384 kr.
den pruttede jeg ned til = 258 kr og blev så smidt ud af butikken, fordi jeg skulle nok
selv pakke den ind,
forøvrigt en maskine der koster 298 kr i den billigste danske butik.

det er nu 8 år siden

vh ht

Fra : SimSalaBim

Dato : 29-02-04 13:22