Rullesteg med sprød svær..hvordan
Fra : Allig8or

Dato : 26-02-04 15:54

Jeg har over min amatørradio,hørt en der fortalte om ,at en kroejer
serverede Rullesteg med sprød svær...
Den skulle være meget lækker og ikke så "ferdtet" som de normalt er.....
Men hvordan den blev stegt,hørte Jeg ikke noget om...
Nogen der kender dette fænomen,da Jeg godt kunne tænke mig at prøve
dette...?

Henning Holm

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : hedegaard

Dato : 26-02-04 17:20

Umiddelbart kender jeg ikke rullesteg med sprød svær, men mon ikke der er
tale om en flæskesteg, hvor man skærer en "lomme" til fyld...
Jeg vil da tro, at du bare skal prøve næste gang den står på flæskesteg -
skær sværen næsten af og skær stegen op, så den kan bredes ud som en
rullesteg. Fyld i, snør sammen og steg som du normalt ville stege din
flæskesteg.
Jeg tror da jeg vil gøre et forsøg en dag - det lyder da som et spændende
alternativ til den traditionelle flæskesteg...

VH Tina

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-02-04 17:58

[Allig8or | Thu, 26 Feb 2004 15:54:07 +0100]

>Jeg har over min amatørradio,hørt en der fortalte om ,at en kroejer
>serverede Rullesteg med sprød svær...

Nu er der jo ikke så meget svær på en rullesteg, men man kunne vel
sagtens forestille sig at der var en sprød kødoverflade?

Jeg ville gætte på en langtidsstegning, måske 3 timer ved omkring 140
grader, og så til sidst fuld power med varmluft til den er sprød?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Allig8or

Dato : 26-02-04 23:29

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [Allig8or | Thu, 26 Feb 2004 15:54:07 +0100]

Jeg har nu fundet ud af,den bliver grillet jvnfr.:
Grillet Rullesteg,med kartofler & tilbehør (Grillet i special grill) hvad
det så er for en....???

Ender jo med ,man må ned at prøve det....
Link: http://www.pinsestaevne.dk/startsidedk.htm
Bare rolig,det har ikke noget med pinsemissionen at gøre,det er for
radioamatører...

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-02-04 10:51

Allig8or wrote:
> [...]
> er..... Men hvordan den blev stegt,hørte Jeg ikke noget om...
> Nogen der kender dette fænomen,da Jeg godt kunne tænke mig at prøve

Hej.
Man går ned til sin slagter og beder om en rullesteg med svær. Det er en alm
rullesteg lavet af et slag hvor slagteren lader en stribe svær blive
siddende på midten. Når han så ruller den gør han det så strben af svær
kommer til at sidde øverst. Det skal selvfølgeligt ridses.
Den steges i en ovn som en alm steg. Jeg plejer at give den mellem 30 og 50%
længere tid en en alm ribbensteg. Og som ved alm steg kan en smule grill til
sidst give den sprøde svær hvis den ikke er der.
Må ikke forveksles med den type "rullesteg" som sælges i supermarkedet. Den
er lavet af svinebov.

Kim