Andet multimedie
bentjuul 3670
CS vs. "de gamle?
Fra : Morten Lind

Dato : 26-02-04 10:23

Hej -
Har de af Jer, der har opgraderet til Adobe CS, beholdt de gamle
versioner?

Og hvis I har, kører de så fint ved siden af hinanden?

Og er Premium-udgavens Acrobat identisk med den Acrobat 6.0.1PRO, som
jeg allerede har?

Kan jeg gå ud fra, at der ikke kommere flere opdateringer til de "gamle"
Illustrator 10.0.3, InDesign 2.0.2, GoLive 6.0.1 og PhotoShop 7.0.1?

Og er der noger, der véd, hvad der skete med LiveMotion?.......er den
"integreret" i ImageReady?

Jeg har fået et yderst rimeligt opgraderingstilbud fra Fona, men er
usikker på, om det er for tidligt at skifte?

Og så tænkte jeg på, at hvis Acrobat 6PRO er den samme, om man så kan
købe Standard CS og opdatere GoLive alene? (Har dog ikke regnet på det
endnu)

Sikke en masse spørgsmål

Hej fra
Morten

Fra : Thomas Madsen

Dato : 26-02-04 13:46

Morten Lind skrev:

> Har de af Jer, der har opgraderet til Adobe CS, beholdt de
> gamle versioner?

I starten gjorde jeg ja, men med tiden er Illustrator 10.0.3
røget ud, for jeg bruger den alligevel aldrig. Foretrækker
klart Illustrator CS.

> Og hvis I har, kører de så fint ved siden af hinanden?

Jeg havde problemer med EPS-filer, men det er næppe et problem
du vil opleve på en MAC, for det drejede sig om visningen af
EPS-thumbnails. Det tog en evighed at tegne disse thumbnails
op, når man gik ind i en mappe som indeholdte EPS-filer, men
det har jeg heldigvis fået løst. Noget tyder på, at det samme
ville have sket, hvis jeg havde valgt at afinstallere AI
10.0.3 først.

Pt. har jeg Photoshop 6.01, 7.01 og CS installeret (WinXP).
InDesign 2.02 og InDesign CS har jeg også inde og det kører
uden problemer.

> Og er Premium-udgavens Acrobat identisk med den Acrobat
> 6.0.1PRO, som jeg allerede har?

Ja.

> Kan jeg gå ud fra, at der ikke kommere flere opdateringer til
> de "gamle" Illustrator 10.0.3, InDesign 2.0.2, GoLive 6.0.1 og
> PhotoShop 7.0.1?

Det tror jeg roligt du kan regne med ja. Det eneste som kan
ske at komme, er små fejlrettelser (patches), som ikke piller
ved versionsnummeret. Jeg tvivler på, at de gider at frigive
et helt nyt versionsnummer (Photoshop 7.02 f.eks.) når de
allerede har en Photoshop CS, som måske ikke har fejlen.

> Og er der noger, der véd, hvad der skete med
> LiveMotion?.......er den "integreret" i ImageReady?

LiveMotion er død (R.I.P). Supporten for den stopper d. 31/3 i
år. Mange af de ting du kunne lave i LiveMotion, kan også laves
i Illustrator, som har kunnet eksportere til flash fra og med
version 10. ImageReady CS, kan nu også eksportere til flash.

> Jeg har fået et yderst rimeligt opgraderingstilbud fra Fona,
> men er usikker på, om det er for tidligt at skifte?

Det er svært at sige, om det er for tidligt at skifte.

> Og så tænkte jeg på, at hvis Acrobat 6PRO er den samme, om man
> så kan købe Standard CS og opdatere GoLive alene? (Har dog
> ikke regnet på det endnu)

Tror du det kan betale sig?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Nielsen

Dato : 26-02-04 21:55

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns949B8BFB8995A.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> [...]
> EPS-thumbnails. Det tog en evighed at tegne disse thumbnails
> op, når man gik ind i en mappe som indeholdte EPS-filer, men

Hej Thomas Madsen

Hvordan fik du løst det med EPS-filer thumbs ?
(har samme problem med min arbejds PC)

Mvh
Ole Lykke

Fra : Villy Erichsen

Dato : 26-02-04 14:43

In article
<1g9rdoa.1sqnhw6y5ei0rN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej -
> Har de af Jer, der har opgraderet til Adobe CS, beholdt de gamle
> versioner?
>
> Og hvis I har, kører de så fint ved siden af hinanden?
Ingen problemer på Mac - resten har du fået svar på fra Thomas

> Og så tænkte jeg på, at hvis Acrobat 6PRO er den samme, om man så kan
> købe Standard CS og opdatere GoLive alene? (Har dog ikke regnet på det
> endnu)

Det kan ikke betale sig - CS programmerne arbejder væsentligt
hurtigere- især på 10.3.2

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Lind

Dato : 26-02-04 21:20

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> [...]
> Ingen problemer på Mac - resten har du fået svar på fra Thomas

> Det kan ikke betale sig - CS programmerne arbejder væsentligt

Tak, Villy - men lige til det sidste: Er forskellen på Premium og
Standard ikke blot Adobe Acrobat?
M.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-02-04 06:00

In article
<1g9s8jc.1yzrjx125nmjmN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Tak, Villy - men lige til det sidste: Er forskellen på Premium og
> Standard ikke blot Adobe Acrobat?
> M.

Acrobat + GoLive

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Lind

Dato : 27-02-04 07:21

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> In article
> <1g9s8jc.1yzrjx125nmjmN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,

> Acrobat + GoLive

Hold op, det havde jeg da helt overset, Villy - tak skal du have - var
helt focuseret på den Acrobat
(Laver mig en ny brillerensopløsning)
M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-02-04 22:51

Nielsen skrev:

> Hvordan fik du løst det med EPS-filer thumbs ?

Jeg startede med at slette EPS filtypen inde i Control Panel >
Folder Options > File Types og efter en genstart associerede
jeg EPS-filer med Photoshop. Da det var gjort, gik jeg igen ind
i Control Panel > Folder Options > File Types > EPS > Advanced >
Open > Edit, hvor jeg ændrede stien 'Application used to perform
action' til Illustrator CS' programfil(*).

Derefter var EPS-ikonerne ikke længere langsomme. Det eneste
lille minus er, at jeg ikke længere kan se thumbnails af EPS-
filer når jeg går ind i en mappe med EPS-filer. Jeg ser kun det
almindelige EPS-ikon med den røde blomst fra AI CS, men ifølge
nogle af Adobe-folkene, er det heller ikke planen, at man skal
se thumbnails af EPS-filer med AI CS. Hvis man kan det, er det
et levn fra en af de tidligere Illustrator-versioner.

Når jeg højreklikker på en EPS-fil og vælger Properties, har
jeg heller ikke længere Thumbnail-fanebladet, som jeg havde før
jeg lavede ovenstående. Det var tilsyneladende det faneblad,
som lavede koks i det hele.

(*) I mit tilfælde hedder stien: "C:\Program Files\Adobe\Adobe
Illustrator CS\Support Files\Contents\Windows\Illustrator.exe" %1

--
Hilsen
Madsen