Safari og lokationen på cache (buffer)
Fra : ct

Dato : 26-02-04 10:17

Jeg vil gerne ændre lokationen af Safari's cache/buffer - kan det lade sig
gøre?

Grunden til dette er at vi kører AdmitMac på Active Directory, og hele
brugermappen således ligger på en server. Og som jeg kan se det smider
Safari cachen i netop brugermappen. Ville være fint at kunne undgå at skabe
netværkstrafik den vej, og få cachen ned og ligge lokalt...

/Claus

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-02-04 11:41

ct <clausFJERN@kjerkegaard.dk> wrote:

> [...]
> Safari cachen i netop brugermappen. Ville være fint at kunne undgå at skabe
> netværkstrafik den vej, og få cachen ned og ligge lokalt...

En mulighed er at slå cachen helt fra. Hvilket kan gøres i Safaris Debug
menu. Debug menuen kan aktiveres i terminalen med flg cmd.:

defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : ct

Dato : 26-02-04 14:24

> En mulighed er at slå cachen helt fra. Hvilket kan gøres i Safaris Debug
> menu. Debug menuen kan aktiveres i terminalen med flg cmd.:

Går det ikke ud over hastigheden på browseren ?? Ville foretrække at den
blot lå lokalt, men dette må jo så være 2. valg hvis det andet ikke kan lade
sig gøre....

/Claus