slashes - frustration :-(
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 24-04-01 22:41

Hejsa NG,

Jeg er ved at tabe modet med slashes. Jeg har siden den tidligere tråd
(slashes) slået magic_quotes_gpc fra, men teksten forsvinder stadig efter et
"single quote". Jeg har forsøgt mig med htmlentities() og
htmlspecialchars(), men kan ikke få det til at virke. Hvis nogen kan guide
mig i gennem og placere disse, således at teksten er intakt uanset om
brugeren vælger at gå tilbage og rette eller sende teksten til DB'en, vil
jeg være meget taknemlig!

[Princip]

<textarea name='tmp' rows='12' cols='50'>$tmp</textarea>

| /|\
| |
bruger klikker på videre | |- bruger klikker på tilbage
| |
| |
\|/ |

echo "Du har skrevet følgende: $tmp";
<input type='hidden' name='tmp' value='$tmp'>[link tilbage til form]

<input type='hidden' name='insTMP' value='$tmp'>[link til Insert]

|- bruger godkender sit input

\|/

$AinsTMP = addslashes($insTMP);
INSERT INTO table (foobar) VALUES ("AinsTMP");

[/Princip]

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Finn Nielsen

Dato : 25-04-01 06:27

"Tonni Aagesen" <newsSPAM_ME_NOTpost@e-box.dk> writes:

> [...]
> mig i gennem og placere disse, således at teksten er intakt uanset om
> brugeren vælger at gå tilbage og rette eller sende teksten til DB'en, vil

Du skal bruge htmlspecialchars() alle steder hvor du outputter brugerens
data i websiden:

> [Princip]
>
> <textarea name='tmp' rows='12' cols='50'>$tmp</textarea>
Der ^^^^

> [...]

Der ^^^^

> <input type='hidden' name='insTMP' value='$tmp'>[link til Insert]

Eller endnu nemmere

$tmp = htmlspecialchars($tmp);

før du bruger $tmp til noget, så er det også teksten med htmlentities der
kommer ned i databasen og man behøver ikke at køre htmlspecialchar() når
der skal vises tekst tekst fra databasen.

--
Finn Nielsen