Printer til fragtbreve
Fra : joke

Dato : 25-02-04 20:55

Hej

Vi mangler en printer til fragtbreve

Da vi bruger flere forskellige fragtbreve skulle det gerne være en hvor man
stopper 1 fragtbrev ind i den hvorpå den skriver og kommer ud med
fragtbrevet igen. lidt ligesom i nogen banker når man indbetaler eller hæver
penge

Den skal også kunne lave gennemslag.

Vi havde tænkt på noget i endeløse baner men her skal man skifte bane flere
gange dagligt alt efter forsendelses måde. Derfor er den anden løsning mere
smart for os.

Nogen der kender til mærker/modeller der kan ovenstående

Hilsen

Johnny

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-02-04 21:23

joke skrev :
> [...]
mere
> smart for os.
>
> Nogen der kender til mærker/modeller der kan ovenstående

Nej med kik forbi danbit.dk de har "anderledes" udstyr!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Kristian Andersen

Dato : 25-02-04 22:12

> Nej med kik forbi danbit.dk de har "anderledes" udstyr!

Anderledes ?

--
Kristian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-02-04 23:51

Kristian Andersen skrev :

> Anderledes ?

PC-kasseapparater, dataopsamling mv kik selv!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Lars Mortensen

Dato : 25-02-04 21:37

Laver Epson ikke stadig matrix-printere?

Mvh/ Lars

Fra : Kristian Andersen

Dato : 25-02-04 22:02

> [...]
mere
> smart for os.
>
> Nogen der kender til mærker/modeller der kan ovenstående

Der findes matrix printere som kan håndtere to forskellige formularer
(endeløse baner), den ene formular monteres i printerens indbyggede rear
feed tractor og den anden i en bottom feed tractor. Den formular der ikke
skal printes på parkeres, dvs. kører tilbage og bliver hængende i tractoren
medens den anden formular printes. Hvis begge formularer (endeløse baner) er
parkeret er det muligt at indføre enkelt ark (top feed). Man skal altså ikke
rode med at isætte papir hver gang man skifter formular.

Der findes også en type matrix printere som kaldes flatbed, det betyder at
papiret lægges vandret ind i printeren forfra og når det er printet kommer
det tilbage ud foran så man lige kan tage det. Hvis der skal være gennemslag
skal det nok helst være endeløse baner, og så ryger fidusen ved en flatbed
printer.

--
Kristian

Fra : joke

Dato : 25-02-04 22:42

"Kristian Andersen" <kristian_andersen@IngenSpamtdcadsl.dk.invalid> skrev i
en meddelelse news:403d0d35$0$55921$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
gennemslag
> skal det nok helst være endeløse baner, og så ryger fidusen ved en flatbed

Takker for svaret Flatbed var lige kodeordet jeg sad og manglede,
gennemslaget vil jo netop fungere med en matrix. Og i programmet vi bruger
vælger man blot hvilket fragtbrev der skal skrives så klare programmet
indstillingerne.

Så nu er det bare på jagt efter en flatbed til den rigtige pris

Hilsen

Johnny

Fra : Kristian Andersen

Dato : 25-02-04 23:50

> [...]
> indstillingerne.
>
> Så nu er det bare på jagt efter en flatbed til den rigtige pris

Jeg forstår ikke helt - flatbed printere giver jo kun fordel ved udprintning
af enkelt ark, de kaldes også dokument printere.

Hvis du printer endeløse baner kommer formularen jo netop ikke ud foran.

Men selvfølgelig hvis dine fragtbreve er enkelt ark - du skal så bare sikre
dig at de er egnet til friction feed fremføring.

--
Kristian

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-02-04 21:54

On Wed, 25 Feb 2004 20:54:32 +0100, "joke" <joke@joke.dk> wrote:

> [...]
>stopper 1 fragtbrev ind i den hvorpå den skriver og kommer ud med
>fragtbrevet igen. lidt ligesom i nogen banker når man indbetaler eller hæver

Nu ser mange fragtbreve forskellige ud i forhold til hinanden, hvorved
at du/i også skal skifte udskriftskabalon når at i skifter fragtmand.

>Den skal også kunne lave gennemslag.

Ergo, en god "gammeldags" Matrix prnter,

>Vi havde tænkt på noget i endeløse baner men her skal man skifte bane flere
>gange dagligt alt efter forsendelses måde. Derfor er den anden løsning mere
>smart for os.

Afhængigt af jeres behov kan det ligefrem være "smartest" med flere
matrix printere, dvs 1 til hver fiormular.

Hvis du/i har et stort behov kan det være utroligt smart, men hvis det
kun drejer sig om 10-20 forsendelser om dagen kan det nok nemmest betale
sig med en printer.
Flemming Jacobsen