Smørristet rugbrød
Fra : Lars

Dato : 25-02-04 20:23

Hej med jer,

Vi har vovet pelsen og inviteret en flok søde mennesker på mad på lørdag.
Som tilbehør til foretten skal vi have smørristet rugbrød i tern. Er der
nogen forslag til hvordan man lettest laver det? Er det at smelte smør på en
pande og riste det der? Eller?

Nogen gode forslag?

** Lars

(det er en af klassikerne fra Café Lumskebugten - skrabet oksetatar med
Sevruga samt smørristet rugbrød og citronfløde det skal ende med... I øvrigt
umuligt at finde en slagter der vil sælge skrabet tatar - så nu må vi selv i
gang med kniven...)

Fra : bornholmkt

Dato : 27-02-04 10:40

"Lars" skrev d. 25-02-04 20:23 dette indlæg :
> [...]
der
> nogen forslag til hvordan man lettest laver det? Er det at smelte smør

hej Lars

Skal det være rugbrød i tern - jeg ville tage et godt hjemmebagt rugbrød
og skære det diagonalt over i to trekanter og derefter give det en tur i
brødristeren. Hvis det skal ristes i fedtstof, så brug smør på en pande.
bon apetit bornholmkt

http://www.kandu.dk/