motorola 4200 problem
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 20:23

Hej gruppe

jeg har købt et brugt motorola 4200 modem til min bror som har tegnet esenet
abbn
jeg kører selv med et motorola 4100 som bare kører ok
for at teste om modemet virker inden jeg skal ind til min bror og installere
esenet har jeg forsøgt at få det til at virke hjemme ved mig
og det vil bare ikke køre modemet connecter godt nok til nettet alle lamper
lyser som de skal
hvis jeg kigger på min netforbindelse så sender og modtager modemet godt nok
data til fra min pc
men jeg får ikke forbindelse til nettet
jeg har også prøvet at installere usb driveren pc finder modem og driver
installeres ok men stadig ikke noget hul igennem ud i verden
er der nogen her der har en ide til hvad der kan være problemet eller
forslag til hvordan jeg tester modem

claus v

hvis dette ikke er relevant gruppe så undskylder jeg på forhånd og modtager
med tak en henvisning til korrekt gruppe

claus v

Fra : Jens

Dato : 26-02-04 07:41

"claus v" <clausekstra1 snabelaaa esenet punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeres ok men stadig ikke noget hul igennem ud i verden
> er der nogen her der har en ide til hvad der kan være problemet eller

Jeg kan forestille mig at der mangler en eller anden form for initiering i
form af en tilmelding af modemmet, dvs. ESENET skal kende modemmet før det
kan komme på og jeg vil derfor mene at modemmet er spærret hvorfor du ikke
kan opnå forbindelse. Prøv at kontakte deres support, de kan nok bedre
hjælpe dig.

> hvis dette ikke er relevant gruppe så undskylder jeg på forhånd og
modtager
> med tak en henvisning til korrekt gruppe

Gruppen er vel ok, men du får nok bedre svar i TDC gruppe der omhandler
kabel-modem. Kan ikke huske hvad den hedder, da jeg ikke har adgang til
TDC's interne grupper.

Jens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-02-04 08:06

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 27-02-04 21:10

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kan komme på og jeg vil derfor mene at modemmet er spærret hvorfor du ikke
> kan opnå forbindelse. Prøv at kontakte deres support, de kan nok bedre

Eller mere sandsynligt er modemmet allerede registreret på et lukket/spærret
abb. Han har jo købt det brugt. Desuden burde et totalt uregistreret modem
automatisk blive sendt ind på aktiveringssiden. Under alle omstændigheder
skal han - som du siger - have fat i supporten.

mvh
/Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 13:50

> [...]
> automatisk blive sendt ind på aktiveringssiden. Under alle omstændigheder
> skal han - som du siger - have fat i supporten.

ganske korrekt efter ebn samtale med support
viste det sig at modem var låst til et tidligere abn han checkede nummeret
på modem og checkede det ikke var stjålet og frigav det og bingo så kørte
det bare

claus v