Kirkebog A.U.
Fra : Evan Agerbo

Dato : 25-02-04 18:54

Hej

Jeg har set i en kirkebog fra ca 1900 - 1930 at der i den sidste kolonne med
anmærkninger stod der: A.U. er der nogle som har en ide om meningen, selv
tænker jeg på, Anmeldt Udmeldt, altså udmeldt af folkekirken men om det er
rigtig vides ikke.

--
VH Evan Agerbo

Fra : dannebrog

Dato : 26-02-04 08:08

Næeh, det er sikkert A.U.=Attest Udstedt. Det med folkekirken plejer at være
pointeret meget tydeligt.

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Evan Agerbo

Dato : 26-02-04 22:57

Har du nogen anelse om hvad det kunne være for en attest? Der stod kun A.U.

VH Evan Agerbo

Fra : Brian Jensen

Dato : 26-02-04 23:30

In article <403e6bc0$0$1270$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Agerbo@mail1.stofanet.dk says...
> Har du nogen anelse om hvad det kunne være for en attest? Der stod kun A.U.
>
> VH Evan Agerbo

Hvis det er konfirmation eller vielse kan det være en
vaccinationsattest. Ved en vielse kan det også være en attest fra
skifteretten hvis en af parterne har været gift før men nu er enke
(mand).

Mvh
Brian

Fra : Evan Agerbo

Dato : 27-02-04 16:51

OK tak for forslagene, men har jeg nogen chance for at finde denne attest? I
øvrigt var det ud for en fødsel at anmærkningen stod.

VH Evan Agerbo