Min Tiscali historie
Fra : Zerpentor

Dato : 25-02-04 16:19

sidst i sommeren 2002 modtog jeg en regning på omkring 1500,- der stod
ikke på regningen hvad jeg skulle betale for. Jeg havde på det tidspunkt
ikke kendskab til Tiscali og det undrede mig hvorfor de havde sendt mig
en regning.
Derfor ringede jeg til dem med det samme og spurgte hvad det var for
noget og ud fra regningens nummer kunne medarbejderen ikke fortælle mig
andet end det var "en eller anden form for abonnement" efter meget
snakken frem og tilbage fandt vi ud af at det handlede om et gammelt
World-Online Internet abonnement som jeg (ifølge dem) ikke havde opsagt.
Jeg var 100% sikker på jeg havde afmeldt dette abonnement via E-mail i
1998 da jeg flyttede. Det troede ham jeg snakkede med ikke på og krævede
bevis på at jeg havde afmeldt. Jeg bad ham sende en udskrift med al
trafik på min konto og bad ham undersøge hvornår telefon numret der
sidst var blevet brugt i forbindelse til mit abonnement var blevet
lukket. Det overraskede mig ikke synderligt da han informerede mig om at
han ikke kunne se om der havde været trafik eller ej på kontoen.
Derefter spurgte jeg om servicen som abonnementet var knyttet til
overhovedet eksisterede mere, og det kunne han heller ikke svare på...
Han lovede at undersøge sagen og jeg ville høre nærmere.

2 måneder senere...

1500,-
+250,- rykkergebyr

Jeg rystede på hovedet og arkiverede den i skraldespanden.

december 2002...

1500,-
+250,- rykker
+250,- rykker

Jeg ringede endnu engang til Tiscalis Kundeservice og efter meget snak,
fik jeg besked på at regningen skulle betales og der var ikke noget at
rafle om. Jeg fortæller pænt medarbejderen at jeg ikke betaler en krone
før jeg har set udskrifter af aktivitet på kontoen og en forklaring på
hvorfor jeg ikke har fået en årlig regning før nu (4 år efter)

Maj 2003...

1500,-
+250,- rykker
+250,- rykker
+250,- rykker
+Inkasso advarsel

Beslutter mig for at hidse mig op og skabe mig denne gang, for der er
grænser for hvad jeg vil finde mig i...
Telefon damen jeg kommer til at snakke med er meget imødekommende og kan
godt se der er noget galt og bliver bedt om at hænge på. Der går 5
minutter hvorefter hun kommer tilbage og siger de bliver nødt til at
undersøge sagen, men det har de allerede snart haft et år til, så jeg
vil have en afklaring med det samme ellers skulle jeg medvirke til en
omgang med Inkasso. Jeg hænger på endnu 10 minutter hvorefter hun kommer
tilbage og siger at regningen er blevet slettet og jeg skal se bort fra
de tidligere regninger og at abonnementet er lukket. Jeg takker af og
smider regningerne ud

3 uger efter modtager jeg et tilbudsbrev fra Tiscali med alle deres gode
tilbud og en masse information om Tiscali og deres gode produkter og
kundeservice....

The End

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian Andersen

Dato : 25-02-04 16:59

Zerpentor wrote:

> 1500,-
> +250,- rykkergebyr
>
> Jeg rystede på hovedet og arkiverede den i skraldespanden.

Hvad jeg ikke fatter, er at folk smider rykkere i skraldespanden. Det er
seriøst det dummeste man kan gøre!

Mundtlige aftaler med tilfældige telefonstemmer duer ikke til en sk*d i
en eventuel inkassosag.

Derfor: Send et brev som du beholder en kopi af, hvori du nægter ethvert
kendskab til regningen og beder dem dokumentere at du skylder dem de
penge du gør.

"Jamen, hvorfor skal jeg besvære mig når det er dem der har gjort en
fejl?!"

Fordi du undgår en masse besvær. Efter du har sendt ovennævnte brev kan
du med sindsro smide efterfølgende rykkere (på den samme faktura,
forstås!) i skraldespanden, du har nemlig dit på det tørre, rent juridisk.

Moralen? Lad være med at ignorere rykkere.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-02-04 20:45

Hej Zerpentor, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> dette abonnement via E-mail i 1998 da jeg flyttede. Det troede ham
> jeg snakkede med ikke på og krævede bevis på at jeg havde

Uden at tage stilling til noget som helst i sagen som sådan og iøvrigt
anbefale Christians udmærkede råd i
(<news:c1igo0$lvk$5@charybdis.vof.dk>):

Hos bl.a. World Online har man aldrig kunnet afmelde/nedlægge sit
abonnement via mail.
En blot lidt seriøs ISP skal være _meget_ sikker på, at det faktisk er
den aktuelle abonnent, der ønsker at nedlægge sit abonnement.

Nogle (herunder Image/World Online/Tiscali) har så valgt at bibeholde
papirmetoden med underskrift.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 25-02-04 21:21

On Wed, 25 Feb 2004 20:44:48 +0100, Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk>
wrote:

> [...]
>den aktuelle abonnent, der ønsker at nedlægge sit abonnement.
>
>Nogle (herunder Image/World Online/Tiscali) har så valgt at bibeholde

Jo, men så bliver sagen opklaret når regning fremsendes i rimelig tid,
eller skaden begrænses når abonnementet bringes til ophør efter
rimelige anstrengelser for at gøre kunden opmærksom på at det ikke er
betalt.

Hvis der er tale om forudbetalte ydelser bør det være begrænset hvor
meget man gør ud af det, og inkassofirma bør da overhovedet ikke komme
på tale.

Jeg tror i øvrigt heller ikke noget uden at have set det selv.
--
Svend Olaf

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 25-02-04 22:07

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message
> Hos bl.a. World Online har man aldrig kunnet afmelde/nedlægge sit
> abonnement via mail.

Det er nemlig korrekt, og det kan jeg huske at der også stod i
betingelserne som kunderne bekræftede - så det kan forhåbentlig ikke
komme bag på personen....

Mikkel