xml parsing med javax.xml.parsers.Document~
Fra : René Iversen

Dato : 24-02-04 12:18

Jeg har følgende kode:

public void parse( Socket socket ) throws ParserConfigurationException,
SAXException, IOException
{
DocumentBuilderFactory dbf = DocumentBuilderFactory.newInstance();
DocumentBuilder db = dbf.newDocumentBuilder();

System.out.println( "[XMLRecvServer] Parsing data received by
client..." );

// BufferedReader reader = new BufferedReader( new InputStreamReader(
socket.getInputStream() ) );

// try
// {
// Thread.sleep( 1000 );
// }
// catch( Exception e ){}

// while( true )
// System.out.print( (char) reader.read() );

Document document = db.parse( socket.getInputStream() );
XMLParser parser = (XMLParser) parsers.get(
document.getDocumentElement().getTagName() );
System.out.println( "[XMLRecvServer] Parsing data to xml file..." );
parser.parseToFile( document );
System.out.println( "[XMLRecvServer] Finished parsing." );
}

Hvis jeg bruger den kode der er udkommenteret, modtager jeg fint teksten,
som er et XML dokument.

Men hvis jeg bruger db.parse( socket.getInputStream() ), så låser den i det
kald... dvs. Parsing data to xml file... bliver ikke udskrevet.

Hvad kan årsagen være? Jeg kan ikke se, det skulle være et problem, jeg
parser direkte fra en Socket...?

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-02-04 18:51

René Iversen skrev

> [...]
i det
> kald... dvs. Parsing data to xml file... bliver ikke udskrevet.

Jeg vil gætte på, at der mangler end of file på input.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : René Iversen

Dato : 24-02-04 19:58

"Filip Larsen" <filip.larsen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> René Iversen skrev

> teksten,
> i det
>
> Jeg vil gætte på, at der mangler end of file på input.

Hvordan fixer jeg det? Det har jeg ikke prøvet før.

Fra : Filip Larsen

Dato : 24-02-04 22:35

René Iversen skrev

> Hvordan fixer jeg det? Det har jeg ikke prøvet før.

Den process der skriver til den socket du læser fra skal lukke sin ende
af forbindelsen når den er færdig med at skrive XML indholdet ud. Hvis
ikke du sender data den anden vej, så kan dette gøre med close, ellers
må du have fat i Socket.shutdownOutput() med efterfølgende close på
klientsiden når EOF er modtaget.

Et bedre, men mere kompliceret alternativ er at bruge en eller anden
form for pakke-protokol på dine data så klienten ved hvornår data er
slut. Fordelen er, at indlæsning kan gøres mere robust og, at
forbindelsen kan genbruges til flere pakker. Det kræver dog, at klienten
først læser på forbindelsen og gemmer data i en lokal buffer/fil indtil
en hel pakke er modtaget og først herefter kan den lokale buffer/fil
blive givet videre til læsere såsom XML-parsere osv. Den nye
java.nio.Channel pakke har forresten god support for buffer-håndtering
når man bruger længdeangivet pakker, så du kan måske blive inspireret
der.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : René Iversen

Dato : 25-02-04 07:15

> [...]
> java.nio.Channel pakke har forresten god support for buffer-håndtering
> når man bruger længdeangivet pakker, så du kan måske blive inspireret

Tak skal du ha'... jeg prøver. Kan være jeg vender tilbage.

Fra : René Iversen

Dato : 25-02-04 08:47

Det virker fint... tak!