Hvordan laver jeg en 'Åben fil' box?
Fra : Carsten Binderup

Dato : 29-11-00 14:28

En anden formulering af mit spørgsmål den 27. nov.

Hvordan laver jeg en 'Åben fil' box?

Håber I kan hjælpe.

Venligst
Carsten
cbpak@mail.tele.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 29-11-00 14:38

F.eks. noget i denne stil:

JFileChooser chooser = new JFileChooser();
chooser.setDialogType(chooser.OPEN_DIALOG);
chooser.setVisible(true);

//Accept directories and xml files
chooser.setFileFilter(new FileFilter()
{
public boolean accept(File f)
{
return ((f != null && f.isFile() &&
f.getName().toUpperCase().endsWith(".XML")) ||
(f != null && f.isDirectory())
);
}

public String getDescription()
{
return "Map files (XML)";
}
}
);

if (chooser.showOpenDialog(this) == JFileChooser.APPROVE_OPTION)
{
System.out.println( chooser.getSelectedFile().getPath() );
}

-dennis

Fra : Carsten Binderup

Dato : 29-11-00 14:52

> JFileChooser chooser = new JFileChooser();

Hvad skal jeg importere for JFileChooser accepteres?

Carsten
cbpak@mail.tele.dk

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 29-11-00 15:17

javax.swing.JFileChooser

Fra : Kim Buchwald Christe~

Dato : 29-11-00 15:57

"Carsten Binderup" <cbpak@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> En anden formulering af mit spørgsmål den 27. nov.
>
> Hvordan laver jeg en 'Åben fil' box?

Det her er snippet fra en gammel skoleopgave, så der er lidt irrelevant
kode:

<JAVA KODE EKSEMPEL BEGYND>

import java.awt.*;
import java.io.*;

public class TalListe
{

[SNIP kode]

public void loadListe()
{
FileDialog filebox = new FileDialog(mainWindow, "Indlæs et tal-array...",
FileDialog.LOAD);
filebox.show();

String filnavn = filebox.getFile();
String filsti = filebox.getDirectory();
try
{
File inFile = new File(filsti, filnavn);
FileInputStream inStream = new FileInputStream(inFile);
DataInputStream inDataStream = new DataInputStream(inStream);
antal = inDataStream.readInt();
for (int i=0; i<antal; i++)
{
taltab[i] = inDataStream.readInt();
}
}
catch (FileNotFoundException e)
{
System.out.println("Den angivne fil blev ikke fundet!");
}
catch (NullPointerException e)
{
System.out.println("Indlæsning af fil annuleret!");
}
catch (IOException e)
{
System.out.println("General IO-fejl: \n" + e);
}
}
}
<JAVA KODE EKSEMPEL SLUT>

Det laver en standard fildialog, som vi kender dem fra diverse
styresystemer. Der er også lidt kode til at læse fra filen også (ja, den kan
gøres bedre! Man kan indlæse et helt array på een gang, men....)

Kim

Fra : Carsten Binderup

Dato : 29-11-00 16:59

> Det her er snippet fra en gammel skoleopgave, så der er lidt irrelevant
> kode:

Det var løsningen for mig. Her er den smule jeg skulle bruge.

private String filbox()
{
java.awt.FileDialog filebox = new java.awt.FileDialog( new
java.awt.Frame(), "Åben.",
java.awt.FileDialog.LOAD);
filebox.show();

String filnavn = filebox.getFile();
String filsti = filebox.getDirectory();

return filsti + filnavn;

}

Jeg var nød til at indsætte 'java.awt' da der eller var konflikt med en
anden import - men det virker perfekt

Tak for den hurtige hjælp til både kim og dennis

)) Carsten
cbpak@mail.tele.dk

Fra : Søren Olesen

Dato : 29-11-00 15:10

import java.awt.*;

FileDialog fileBox = new FileDialog(mainWindow, FileDialog.LOAD);
String filename = fileBox.getFile();

Se evt. hjælp under java.awt.FileDialog for konstruktør.

Mvh
Søren Olesen