Garbage Collection i C++
Fra : Bear

Dato : 24-04-01 20:28

Nogen der kender til en implementation af Garbage collection i C++??

Jeg har fundet Boehms, men den er lige lovlig kompleks og ville høre om der
er nogen der har faldet over en lidt simplere implementation af GC i C++.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : 1

Dato : 01-05-01 00:15

Vær rar lige at fortælle mig hvad Garbage Collection er, please.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-01 08:34

1 skrev:

>Vær rar lige at fortælle mig hvad Garbage Collection er, please.

   pnt = malloc(10000000);
   pnt = NULL;

Ovenstående allokerer 10 MB af hukommelsen, men lige efter
overskrives pointeren med værdien NULL, og der er ingen mulighed
for at finde de 10 MB igen. Men hukommelsen er reduceret med 10
MB.

Garbage collection (spildopsamling) er en proces der finder den
slags ubrugt hukommelse og føjer det til bunken med ledig
hukommelse.

I Java foregår det automatisk i baggrunden. I C sker det ikke
hvis programmøren ikke selv sørger for det. Jeg ved ikke med C++.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Rasmus Meldgaard

Dato : 01-05-01 12:44

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> writes:

> I Java foregår det automatisk i baggrunden. I C sker det ikke
> hvis programmøren ikke selv sørger for det. Jeg ved ikke med C++.

Der er ikke garbage collection i c++, så husk at deallocere.
Rasmus Meldgaard
rasmusm@diku.dk