Ramtyper ????
Fra : Tomahawk

Dato : 22-02-04 08:07

Hej NG !

Jo, jeg er bevist om at der lige har været et indlæg med ramtyper. Men jeg
var lige inde på en producents hjemmeside, som fremstiller bundkort. Når man
læste data'erne på et af bundkortene, stod der for rammene, at det var "
DDR - SDRAM" Jeg køre med SDram. Er DDR & SD ram det samme og kan SD bruges
på et bundkort der køre med DDR ram ? Er der nogen som kan hjælpe med lidt
info.

MVH

Tomahawk

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 22-02-04 10:36

> Hej NG !

Hej.

> [...]
bruges
> på et bundkort der køre med DDR ram ? Er der nogen som kan hjælpe med

Du er forvirret. Det kan jeg godt forstå. Der er to ramtyper (ok, der er
flere men de er "ligemeget"). Der er SD RAM og der er DDR SD RAM. DDR SD
RAM er de nyeste. Der er nogen bundkort som kan bruge begge typer ram, bare
ikke samtidig. Hvis et bundkort kan bruge begge typer RAM plejer de at
skrive det meget tydeligt. Så du må nok vælge om du vil bruge dine "gamle"
SD RAM eller om du vil ud og købe nye RAM, som jo er en hel del hurtigere.

> MVH
>
> Tomahawk

Kenneth

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-02-04 17:47

In article <40385524$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
tomahawk@pc.dk says...

> DDR - SDRAM" Jeg køre med SDram. Er DDR & SD ram det samme og kan SD bruges

DDR - SDRAM står for Double DataRate Syncronous DRAM.

Det du har er SDR - SDRAM der betyder Single DataRate Syncronous DRAM.

Håber du blev klogere, ellers må du jo spørge igen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen