Hvilken font er det her
Fra : Per Madsen

Dato : 21-02-04 11:54

Nogen der kan fortælle mig hvad fonten hedder?
http://www.tvropa.com/Dogville/

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-02-04 12:15

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Nogen der kan fortælle mig hvad fonten hedder?
> http://www.tvropa.com/Dogville/

Der findes et utal af stencil-lignende skrifter.
Denne er tæt på:
<http://desktoppub.about.com/library/fonts/dd/uc_crass.htm>

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-04 12:49

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Nogen der kan fortælle mig hvad fonten hedder?
> http://www.tvropa.com/Dogville/

Hej Per.....jeg kan ikke finde den - tror det er en kombination?

Den, der ligner, som jeg har, hedder Portago ITC TT regular.

Men både den og dén, Preben henviser til, skærer igennem på "forkerte"
leder, end den, Zentropa viser. Derfor tror jeg, de selv har lavet den
over Portago?

Og det synes jeg, de har gjort grimt, men det er jo smag og behag

De skærer bogstaverne igennem horisontalt og vertikalt vilkårligt, og
det bryder jeg mig ikke om.(Medmindre det er meningen, at det skal
opfattes som et "kryds" igennem bogstaverne, men det tror jeg ikke).

Se forskellen på O og E, eller E og T, det er da rodet

Hej fra
M.

Fra : Per Madsen

Dato : 21-02-04 13:13

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> opfattes som et "kryds" igennem bogstaverne, men det tror jeg ikke).
>
> Se forskellen på O og E, eller E og T, det er da rodet

OK,- tak til jer begge to

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-02-04 16:46

> [...]
> det bryder jeg mig ikke om.(Medmindre det er meningen, at det skal
> opfattes som et "kryds" igennem bogstaverne, men det tror jeg ikke).

Eksempelvis G i DOGVILLE, har hvert ikke fornuftig relation, til det som
en stencilskrift oprindeligt var.
Det hvide ville hænge og flappe i skabelonen.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 21-02-04 17:16

> Eksempelvis G i DOGVILLE, har hvert ikke fornuftig relation, til det som
> en stencilskrift oprindeligt var.
> Det hvide ville hænge og flappe i skabelonen.
>
> /Preben

Nemlig
M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-02-04 01:16

Hej Per & Morten

Såvidt jeg kan se, er det en skrift fra "DigiFace" familien. - Den, der
hedder 'Digiface Rounded', men den har jeg desværre ikke, - kun Digiface
Regular, som er lidt mere aflang i fx. 'o'.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 21-02-04 16:29

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Nogen der kan fortælle mig hvad fonten hedder?
> http://www.tvropa.com/Dogville/

Kig på

<
http://www.fonts.com/findfonts/identifontframe.asp?nCo=AFMT&FONTNAME=ide
ntifont >

Det er en slags quiz, der finder fonten ud fra de svar du giver. Ret
smart.

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows