Ranunkel
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 20-02-04 23:21

Så er der endnu en plante jeg ikke kan finde ud af om er giftig. den står
ikke på de sider jeg har fundet om giftige planter. Og af erfaring ved jeg
jo at I herinde er helt vildt gode til det med planter....

Denne gang drejer det sig om Ranunkel. Er den giftig?

Hilsen Di

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 21-02-04 00:47

On Fri, 20 Feb 2004 23:20:34 +0100, "news.inet.tele.dk"
<Di@FJERNe-mail.dk> wrote:

> [...]
>jo at I herinde er helt vildt gode til det med planter....
>
>Denne gang drejer det sig om Ranunkel. Er den giftig?

Hej Di

Der findes en god planteside på dansk inde på killingelisten.dk !

Direkte link : http://www.killingelisten.dk/planter/

Hvis du søger på Ranunkel får du et hit

Fra : Di

Dato : 21-02-04 17:14

tak det er en helt vildt god side. har manglet noget med billeder på.

god weekend

Di

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 00:57

"news.inet.tele.dk" <Di@FJERNe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo at I herinde er helt vildt gode til det med planter....
>
> Denne gang drejer det sig om Ranunkel. Er den giftig?

Ranunculus acris er kendt for at skabe problemer for de fleste dyr, incl.
katte. Den kan desuden give lokal hudirritation, samt lettere
forgiftningssymptomer hos mennesker.

http://wellness.ucdavis.edu/safety_info/poison_prevention/take_care_with_pla
nts/toxicity_of_plants2.html#anchor_r eller
http://makeashorterlink.com/?D1B822D05

Meget fin side, men på engelsk, og man skal lige finde det botaniske navn på
planten, før man kan slå det op. (Til dette formål er Google rigtig god).

Tina

Fra : Di

Dato : 21-02-04 17:16

> Ranunculus acris er kendt for at skabe problemer for de fleste dyr, incl.
> katte. Den kan desuden give lokal hudirritation, samt lettere
> forgiftningssymptomer hos mennesker.

Mange tak. Så er det vist godt jeg har fået sat blomster væk, indtil jeg kan
finde en til at tage sig af dem

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-02-04 14:22

In article <40368833$0$27374$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
news.inet.tele.dk <Di@FJERNe-mail.dk> wrote:

> Denne gang drejer det sig om Ranunkel. Er den giftig?

Du kan også finde den her:

http://www.plants-and-your-cat.com/

søg på ranunculus

Fra : Di